کسب و کار سلطان قبر به هم ریخت؛ واگذاری مقبره‌های لاکچری با تجهیزات مخصوص



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سلطان قبر
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه زمین مربوط به قبر در بهشت‌زهرا(س) رایگان است، گفت: فروش مقبره‌های خانوادگی در بهشت‌زهرا(س) متوقف شده است. 

حسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره شرایط تدفین و تغسیل متوفیان کرونا در بهشت‌زهرا(س) اظهار داشت: در حال حاضر نسبت به ماه‌های قبل آمار فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش یافته، ولی با این وجود مشکل خاصی در زمینه تدفین مبتلایان به کرونا وجود نداشته است و اقدامات لازم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا انجام می‌گیرد. 

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل تأمین قبر نیز وجود ندارد، گفت: هنوز برخی از قطعات در بهشت‌زهرا(س) خالی است و شرایط بحرانی نیست. البته ظرفیت بهشت‌زهرا(س) در فاز اولیه آن تکمیل شده، ولی دو فاز دیگر در حال حاضر هنوز جای خالی برای تدفین دارد. 

 

وی گفت:‌پس از تأسیس بهشت‌زهرا(س) قسمت شمالی آن از سمت اتوبان علامه عسگری و قسمت شرق آن از جاده قدیم قم اضافه شد و در حال حاضر اکثر دفن‌ها در همین قسمت شرقی انجام می‌گیرد. 

 

وی ادامه داد: باید اقدامی انجام گیرد که قبرهایی که مدت زیادی از تدفین در آن گذشته  برای دفن‌های جدید از آن استفاده کرد. به این ترتیب نیاز به قبرستان جدید در پایتخت نخواهیم داشت. البته در حال حاضر برخی هم، چنین درخواست هایی دارند و می‌توان قبر جدید را به صورت سه طبقه ساخت.

 

خلیل‌آبادی گفت: حداکثر تعداد طبقات در قبرهای بهشت‌زهرا(س) ۵ طبقه است و قیمت قبرها نیز براساس مصوبات شورای شهر و نه خارج از این مصوبه دریافت می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که پول زمین قبر از خانواده متوفیان دریافت نمی‌شود و هزینه اخذ شده بابت کفن و دفن، خودروی حمل متوفی و خدمات و نگهداری بهشت‌زهرا(س) است. 

 

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قبر لاکچری در بهشت‌زهرا(س) نداریم، گفت: البته مقبره‌های خانوادگی در بهشت‌زهرا وجود دارد که قیمت آن کاملاً متفاوت با سایر قبور است. این مقبره‌ها اتاق و تجهیزات دارند و به صورت خانوادگی درخواست برای دفن صورت می‌گیرد. 

 

وی گفت:‌ البته سازمان بهشت‌زهرا(س) در حال حاضر مقبره جدید نمی‌فروشد و مقبره‌های کنونی مربوط به قبل است. 

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط کرونا محل جداگانه‌ای برای دفن مبتلایان کرونایی انجام می‌گیرد، گفت: در حال حاضر که نیازی به این قضیه نبوده است چرا که تغسیل و تدفین براساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام گرفته است ولی اگر آنها ابلاغی داشته باشند حتماً این اقدام صورت می‌گیرد.

 

وی درباره فعالیت فردی تحت عنوان سلطان قبر گفت: به نظرم در این زمینه جو درست شده است. این فرد واسطه قبر برای قبرستان‌های متروکه بود که دستگیر شد. البته مدتی بعد آن را آزاد کردند و اکنون فردی تحت عنوان سلطان قبر نداریم.

 

وی گفت:‌ بهشت زهرا سازمانی ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتاری است که دارای فضای سبز، تأسیسات، سالن‌های مختلف، فروشگاه و اداره است که نگهداری همه این ملزومات و تجهیزات هزینه‌بر است. بنابراین وجهی که از خانواده متوفیان دریافت می‌شود، در همین زمینه نیز خرج می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------