آغاز محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور؛ از قم تا شوشتر!



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کرونا
معاون استاندار قم گفت: طبق ابلاغیه ۹ مهرماه به دستگاه‌های اجرایی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های یک‌هفته‌ای در قم از امروز ۱۰ مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیژن سلیمان پور در تشریح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های یک‌هفته‌ای در قم اظهار داشت: متأسفانه موج سوم کرونا به دلیل عادی‌انگاری، سهل‌انگاری و کاهش حساسیت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از راه رسیده و تعدادی از شهروندان خود را در این مدت در قم از دست دادیم.

 

وی تصریح کرد: با افزایش ابتلا به بیماری، مدیریت کرونا از هفته قبل مراتبی را به ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور اعلام کرد تا پیگیر محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی باشیم، بر اساس پیشنهادات ستاد ملی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های یک‌هفته‌ای در قم، تصمیم‌گیری به استانداران واگذار شد و با تائید دانشگاه علوم پزشکی این محدودیت‌ها از فردا آغاز می‌شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: قم تجربه موفقی در موج نخست شیوع کرونا داشت و با اینکه در ماه‌های نخست بیش از ۱۰۰۰ نفر بستری شدند ولی به دلیل بالا بودن حساسیت شهروندان، کاهش تردد و حضور در محافل اجتماعی و مجالس و تعطیلی موقت مراکز توانستیم تعداد بستری‌های کرونایی را به کمتر از ۸۰ نفر برسانیم و این توفیق بزرگی در مدیریت کرونا بود.

 

وی با بیان اینکه امروز تنها راه مشارکت در کاهش انتقال کرونا، مردم هستند عنوان کرد: امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های یک‌هفته‌ای و رعایت پروتکل‎های در زدن ماسک، عدم حضور در اجتماعات شرایط رو به بهبودی می‌رود.

 

سلیمان‌پور با تأکید بر اینکه با توجه به عادی‌انگاری مردم نگران شرایط هستیم، ابراز کرد: شهروندان باید بر اساس عقلانیت و حس مسئولیت اجتماعی، حساسیت‌ها را افزایش دهند تا نیازی به تمدید این یک هفته محدودیت و ممنوعیت نباشد وگرنه در صورت پایین نیامدن ابتلا به ویروس، شرایط بدتری در محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

 

وی ادامه داد: بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها، مخاطرات زیادی را متوجه جان شهروندان می‌کند ما در موج نخست شیوع کرونا در قم از ظرفیت فرهنگی، خردورزی، مسئولیت‌پذیری و عقلانیت شهروندان به‌خوبی در کنترل و مدیریت ویروس استفاده کردیم و امروز نیز به چنین ظرفیتی در همراهی و مشارکت مردم نیاز داریم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم خاطرنشان کرد: محدودیت‌های اعمال‌شده بر اساس نظرکارشناسی علوم پزشکی اعمال می‌شود، در هفته‌های قبل تعطیلی مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزش از طریق فضای مجازی دنبال شد و در این هفته نیز این مراکز آموزشی به‌صورت غیرحضوری است، همچنین در این هفته فعالیت مهدهای کودک ممنوع است.

 

وی عنوان کرد: کلیه فعالیت‌های مراکز پذیرایی، تالارها، رستوران‌ها، کافه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و بستنی‌فروشی‌‌‌ها به‌صورت بیرون‌بر است و صنوف مجاز به استقرار مشتری در داخل محل کسب‌وکار جهت پذیرایی است.

 

سلیمان‌پور در مورد ضمانت‌های اجرایی برای این محدودیت‌ها اظهار داشت: این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها جدی است و به طور کامل بر روند اعمال آن نظارت می‌شود، هر چند مردم نباید تنها به ضمانت‌های اجرایی فکر کنند و باید هر یک از شهروندان خود ضامنی جهت اجرای آن باشند تا جامعه در معرض خطر قرار نگیرند.

 

وی ابراز کرد: طبق ابلاغیه ۹ مهرماه به دستگاه‌های اجرایی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های یک‌هفته‌ای در قم از امروز کلید خورد که در جهت کاهش زنجیره انتقال ضمانت‌های اجرایی سخت‌گیرانه‌ای اعمال می‌شود، ضمانت اجرای متناسب با گروه هدف تفاوت دارد در نظام اداری در صورت تخلف و عدم توجه به رعایت پروتکل‌ها از تذکر تا انفصال از خدمات را داریم، ضمن اینکه به شهروندانی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند خدماتی ارائه نمی‌شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: در خصوص اصناف نیز از تذکر تا پلمپ و لغو مجوز اعمال می‌شود، ضمن اینکه در این هفته گیم‌نت و مراکز بازی و فضاهای سرپوشیده و استخر و باشگاه‌های ورزشی در تعطیلی کامل است.

 

وی خاطرنشان کرد: در ادامه محدودیت‌ها و پارک‌ها و بوستان‌ها و شهربازی‌ها تعطیل و تجمع در کنار رودخانه قمرود و حاشیه رودخانه قم ممنوع است، از طرفی برگزاری مراسم در مساجد و حسینیه و مسجد جمکران و برگزاری تعزیه  و حرکت دسته‌های ممنوع بوده و عزاداری‌ها به همان شکل قبل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدود در فضاهای باز انجام می‌شود و شکل‌گیری موکب ‌و ایستگاه‌های صلواتی امکان‌پذیر نیست.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با بیان اینکه تداوم بی‌توجهی مردم به رعایت بهداشت شکننده است و آسیب زیادی را به حوزه سلامت وارد می‌‌کند گفت: تعامل مسئولان قضائی در تشدید این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، پشتوانه مهمی است و هیچ‌گونه مماشاتی وجود ندارد و نباید سلامت افراد جامعه را به خطر بیندازیم.

 

وی با تأکید بر اینکه این محدودیت‌ها شامل مراسم تشییع و تدفین می‌شود و ورود افراد به آرامستان‌ها نیز ممنوع است، یادآور شد: یکی از مصوبات ستاد کاستن نیروی انسانی و دورکاری است، در این ابلاغیه مادران باردار و شیرده و دارای فرزند خردسال می‌توانند در شرایطی که خدمات به مردم مخدوش نشود از شرایط دورکاری استفاده کنند.

 

اعمال محدودیت‌های ۱۴ روزه جدید کرونایی در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای مصوبات ستاد مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ در سطح ملی و استانی برای تمامی دستگاه‌ها الزامی است.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کرونا
 

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ با اشاره به وضعیت قرمز استان نسبت به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: اجرای مصوبات ستاد مدیریت مقابله با کرونا در سطح ملی و استانی برای تمامی دستگاه‌ها الزامی است.

 

او افزود: در شرایط بحرانی کنونی، هیچ‌کس حق ندارد پیشنهاد‌های مطرح شده در این ستاد را رد یا در برابری اجرای آن کوتاهی کند.

 

عباسی سلامت مردم را اولویت نخست مسئولان چهارمحال و بختیاری دانست و اضافه کرد: نظر رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برای هرگونه برخورد در خصوص رعایت نکردن مسایل بهداشتی و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی معتبر و مورد قبول است.

 

او اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام کرد و گفت: تعطیلی و یا پلمب محل‌های بی‌توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مصوبه نیاز ندارد.

 

عباسی با اشاره به اجرای ضعیف برخی مصوبات ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: متاسفانه در جلسات برخی مدیران فقط خوب صحبت می‌کنند، اما نظارت و عمل به اجرای مصوبات آنان ضعیف است.

 

او اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان یک سوم کارکنان خود را به دورکاری و یا مرخصی بفرستند.

 

عباسی گفت: از ۱۵ پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برای اعمال محدودیت و یا تعطیلی برخی مکان‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری هر چه در اختیار استان باشد، تعطیل و بقیه پس از گرفتن مجوز از ستاد ملی تعطیل شود.

 

او ادامه داد: تمامی مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری حاشیه زاینده‌رود، دیمه، سیاسرد و مکان‌های مشابه دیگر در چهارمحال و بختیاری از امروز پنج شنبه ۱۰ مهر ۹۹ به مدت حداقل دو هفته تعطیل است.

 

محدودیت‌های کرونایی در شوشتر اعلام شد

فرماندار شوشتر گفت: طبق اساس استاندار خوزستان فعالیت کلیه پارک‌ها، باشگاه‌ها و موسسات آموزشی در این شهرستان ممنوع است.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کرونا
 

پنبه دانه پور فرماندار و رئیس شورای سلامت شوشتر شوشتر گفت: براساس دستور شریعتی استاندار خوزستان و بنا به در خواست دانشگاه علوم پزشکی، برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس فعالیت کلیه پارک‌ها، باشگاه‌ها و موسسات آموزشی در این شهرستان ممنوع است.

 

او  افزود: با توجه به وضعیت قرمز استان این محدویت‌ها تا عادی شدن شرایط ادامه دارد و از شهروندان فهیم انتظار داریم همچون گذشته مسئولان را در این زمینه یاری کنند.

 

پنبه دانه پور بیان داشت: شهرداری، آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، اصناف و دیگر دستگاه‌های متولی، باید هرچه سریع‌تر در این زمینه ورود کرده و زمینه اجرای تصمیمات را فراهم کنند.

 

آغاز محدودیت‌های کرونایی در البرز

محدودیت‌های کرونایی از امروز به مدت یک هفته در البرز اعمال می‌شود.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کرونا
 

 نورمحمد فردی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز با بیان این که به منظور کنترل موج سوم کرونا، محدودیت های کرونایی از امروز پنجشنبه، دهم مهرماه ۹۹ به مدت یک هفته در البرز اعمال می شود گفت: این محدودیتها شامل فعالیت مدارس شبانه روزی، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، آموزشگاه های زبان، کتابخانه ها، دانشگاه ها، استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن های تئاتر، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، باشگاه های ورزشی و بدنسازی ها و مراکز تفریحی آبی است.

 

وی افزود: در این مدت برپایی نماز جمعه و برگزاری هرگونه مراسم و اجتماع مذهبی، فرهنگی و... نیز ممنوع است.

 

فردی با بیان این که این محدودیت ها به پیشنهاد ستاد مقابله با کرونای البرز به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده است، گفت: دستگاه های نظارتی موظف به نظارت بر اجرای این محدودیت ها هستند و باید با هرگونه تخطی به صورت قانونی برخورد کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------