انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست در زمینه تولید/روند کاهشی قیمت تخم مرغ از دیروز



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, سازمان محیط زیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست، از این سازمان خواستار انعطاف بیشتری در زمینه تولید و توسعه شد. 

به گزارش ایسنا، حشمت الله عسگری در جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف سازمان محیط زیست گفت: نگاه منفی و نفی گرایانه به تولید به بهانه آسیب زدن به محیط زیست در سال جهش تولید و در شرایطی که دشمنان کمر همت را بر تحریم همه جانبه اقتصادی ملت ایران بسته اند، درست نیست؛ لذا این شیوه عملکرد خود مانعی بر سر راه تولید است. ۸۵ درصد پهنه شهرستان منطقه حفاظت شده است، بنابراین نمی توان انتظار توسعه شهرستان پردیس را داشت؛ سازمان محیط زیست باید با انعطاف بیشتر اصلاح محدوده های مناطق حفاظت شده استان را در دستور کار قرار دهد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب شهرستان پردیس افزود: با توجه به روند رو به رشد جمعیت و وجود ۸۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی باید رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

 

عسگری تاکید کرد: حرکت بر اساس طرح های پیشران و مطالعه شده در سطح شهرستان ها می تواند بسیاری از مشکلات و ایرادات وارده به طرح های تولیدی را که به مرور زمان به عنوان مانعی محسوب می شوند را مرتفع نماید؛ لذا لازم است از ابتدای ایجاد و احداث واحدهای تولیدی و صنعتی دستگاه های متولی به درستی وظایف خود را انجام دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به کمبود زمین برای احداث واحدهای تولیدی در سطح شهرستان گفت: از دستگاه های متولی می خواهیم در مورد صدور پروانه و مجوز تولید همکاری لازم را به عمل آورند و حتما دستگاه های نظارتی هم همراهی خواهند کرد. صدور مجوز تاسیس کارگاه تولیدی در واحدهای صنعتی استان تهران در ۹ ماهه امسال ۱۶۵ درصد رشد داشته است. جذب سرمایه گذار در استان تهران برخلاف سایر استان‌ها در حال انجام است و به طور متوسط در سطح کشور ۲۲ درصد از واحدهای شهرک‌های صنعتی تعطیل هستند و این رقم در استان تهران به ۱۶ درصد تقلیل پیدا کرده است.

 

معاون استاندار تهران با بیان اینکه در استان تهران در حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی داریم افزود: کارگاه‌های تولیدی که مشکل رکود اقتصادی دارند برای راه اندازی مجدد به متقاضیان جدید واگذار می شود و در این رویه از میزان رکود اقتصادی واحدهای صنعتی در سطح استان می کاهد.

 

بازگشت 145 واحد تولید راکد به مدار فعالیت در استان تهران

عسگری سپس عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۹ با وجود بیماری کرونا و مشکلات آن یک واحد صنعتی هم تعطیل نشد و ۱۴۵ واحد صنعتی که از ابتدای سال راکد بودند به چرخه تولید بازگشتند و ۳۰ واحد صنعتی که بابت بدهی به بانک‌ها واگذار شده بودند از رهن بانک خارج و به مزایده گذاشته شدند.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت کرونا تسهیلات پرداخت شده که رقم پرداختی قابل توجه و قابل قیاس با سال گذشته نیست گفت: ۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی در سطح استان صرف شده، و محدودیتی در حوزه منابع نداریم منابع متنوع و ارزان قیمت را در اختیار داریم  و طی چند روز گذشته ۱۴ میلیارد تومان یارانه  تسهیلات با قیمت مناسب و با تعرفه قرض الحسنه برای طرح های جهش تولید ابلاغ شده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطرنشان کرد: چندین طرح به عنوان جهش تولید انتخاب شدند و اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی بین طرح هایی که امسال به بهره برداری برسند به عنوان تعرفه و تعدیل نرخ سود توزیع می شود.

 

کاهش قیمت تخم مرغ با عرضه 160 تن تخم مرغ

 

 عسگری در ادامه با اشاره به کنترل نرخ مرغ و تخم مرغ در بازار گفت: عرضه مرغ در بازار به تعادل رسیده و مشکلات تا حدی حل شده و به دلیل سوء استفاده واحدهای بسته بندی تخم مرغ و عرضه تخم مرغ بالاتر از نرخ مصوب توسط مرغداران شاهد عدم تعادل در بازار تخم مرغ بودیم.

 

وی افزود: در شرایط گرانی، تخم مرغ شانه ۲۰ تایی ۴۷ هزار تومان عرضه می شود و برای جلوگیری از افزایش قیمت نرخ مصوب تخم مرغ شانه ۳۶ تایی ۳۶ هزار تومان اعلام شده است و در این راستا برای متخلفان پرونده های سنگین تشکیل و تمامی آنها بدون چشم پوشی و استثنا به تعزیرات ارسال شده است، همچنین از روز گذشته ۱۶۰ تن تخم مرغ به بازار  وارد شده و  شاهد روند کاهشی نرخ تخم مرغ از دیروز هستیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------