آلودگی هوا در ۴ شهرستان سیستان وبلوچستان به حالت خطرناک رسید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
وزش باد شدید و گرد و خاک که از روز گذشته بسیاری از مناطق سیستان و بلوچستان را فرا گرفته موجب شد آلودگی هوا در ۴ شهرستان این استان به حالت خطرناک برسد.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای سازمان محیط زیست روز گذشته شاخص کیفیت هوا در شهرهای زابل، ایرانشهر و چابهار ۵۰۰ واحد و در کوه خواجه در شهرستان هامون نیز این شاخص به ۳۵۲ واحد رسید که بر اساس راهنمای کیفیت هوای این سامانه، در شرایط خطرناک قرار دارد و مردم نباید هیچ فعالیتی در خارج از منزل داشته باشند.

 

سامانه پایش کیفی هوای سازمان محیط زیست اعلام کرد که ساعت ۱۰ صبح روز جمعه میزان آلاینده‌ها ۱۰ میکرون ذرات معلق در هوای زابل حداقل به ۵۰۰ واحد معادل ۳.۲ برابر حد مجاز رسیده و شرایط کیفی هوا را برای تمام گروه‌های سنی «خطرناک» کرد.

 

بر اساس استانداردهای اعلامی سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا به ۶ دسته تقسیم بندی می‌شود که از نظر بهداشتی ۲ دسته آن پاک و سالم و چهار دسته دیگر نشان دهنده درجات مختلف هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک است.

 

علاوه بر این در شهرستان زابل نیز شرایط کیفی هوا با شاخص ۲۴۴ واحد برای تمامی گروه‌های سنی بسیار ناسالم اعلام شده است و بر اساس اعلام سازمان محیط زیست در شرایط بسیار ناسالم افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------