متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ روی هوا ماند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,حقوق بازنشستگان
پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ با مخالفت نمایندگان مجلس از لایحه بودجه ۱۴۰۰، روی هوا ماند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که در سال جاری اجرا شد، نتوانست بازنشستگان را راضی کند، لذا اعتراضات بالا گرفت و این قشر از وضعیت معیشتشان گله کردند.

 

بعد از پیگیری‌های مستمر، نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ پرداخت شود تا برای سال آینده مجدد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب سازی شود، اما این خبر که برای بازنشستگان خبر خوبی بود، به مرحله تصویب در صحن علنی نرسید.

 

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفته بود: در بند "و" تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشخص شده بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

 

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران ادامه داد: در این بند مشخص نشده بود که سهم سازمان تأمین اجتماعی چقدر است، طی مذاکراتی که با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی داشتیم، این رقم به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و سهم سازمان تأمین اجتماعی ۹۰ هزار میلیارد تومان شد و از این رقم برای سال ۱۴۰۰ برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنیم.

 

وی افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با دریافت این رقم در سال ۱۴۰۰ نزدیک به حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد شد.

 

دهقان‌کیا با اشاره به دیداری که کانون عالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت، گفت: قرار شد با ۹۰ هزار میلیارد تومانی که کمیسیون تلفیق به تصویب رسانده، موافقت شود و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد رقمی را که مجلس برای بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین کرده بود پرداخت می‌کنیم.

 

روز گذشته لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای بار دوم به مجلس برده شد و مجلس شورای اسلامی با بودجه ۱۴۰۰ مخالفت کرد و به همین منظور متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال آینده به نوعی روی هوا ماند و مشخص نیست که برای سال آینده بازنشستگان می‌توانند دلخوش به افزایش حقوقشان باشند یا خیر.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------