حلق آویز کردن سگ ها توسط ماموران شهرداری تبریز / همزمان با اعتراض دوستداران محیط زیست شهرداری عذرخواهی کرد!



حلق آویز کردن سگ ها ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
انتشار فیلمی مبنی بر حلق آویز کردن سگ ها توسط ماموران شهرداری تبریز طی چند روز گذشته با واکنش های بسیاری روبرو شده است تا آن جا که حتی این اعتراض ها منجر به تجمع جمع کثیری از شهروندان در مقابل شهرداری و درخواست استعفای عاملان این حادثه شد. 

 در پی اقدام شهرداری تبریز به کشتن سگ های بلاصاحب در تبریز، تعدادی از مردم تبریز و حامیان حیوانات دست به اعتراض زدند.

 

جمعی از حامیان حیوانات و اعضای کمپین نه به کشتار سگ ها با حضور مقابل ساختمان شهرداری تبریز خواستار استعفا و برخورد با عاملان کشتار سگ ها در تبریز شدند.

 

گفتنی است فیلمی با موضوع کشتار سگ‌های بدون صاحب توسط شهرداری طی دو روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که واکنش تند شهروندان را درپی داشته و شورای شهر نیز در جلسه خود آن را بررسی کرد.

 

گفتنی است این خبر هم چنین موجب شد تا رسانه های غربی نیز از فرصت استفاده کرده و این موضوع را دستاویز خبر های خود قرار دهند.

 

حلق آویز کردن تعدادی سگ در پشت وانت پیمانکار شهرداری تبریز که شهرداری آن را طرح جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب می‌خواند تاکنون واکنش‌های زیادی در فضای مجازی داشته و مردم و حامیان حیوانات در مرکز استان آذربایجان شرقی را نگران کرده است.

 

هرچند که پیمانکارمربوطه اعلام کرده که وی نمی‌خواسته سگ‌ها را دار بزند و فقط آنها را بسته بود تا پس از به هوش آمدن فرار نکنند اما شواهد فیلم چیز دیگری را نشان می‌دهد.

 

عذرخواهی شهرداری 

تبعات منفی این اقدام ناشایست به حدی بود که بررسی ابعاد این مسأله و پیگیری آن در دستور کاری جلسه دیروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت و شهر دار تبریز ضمن ارائه توضیحات از لغو قرارداد پیمانکار جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب خبر داد. «ایرج شهین باهر» شهردار تبریز در حاشیه جلسه شورای شهر تبریز به «ایران» گفت: از شهروندان تبریزی و حامیان حیوانات در سراسر کشور بابت رفتار پیمانکار جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب عذرخواهی می‌کنم.

 

وی تصریح کرد: به‌عنوان شهردار تبریز دستور داده‌ام با پیمانکار مربوطه که اقدام به جمع‌آوری سگ‌ها با روشی غیر مرسوم کرده است شدیداً برخورد و قطع همکاری شود. وی خاطرنشان کرد: شخصاً حامی حیوانات هستم و از بدو قبول مسئولیت در شهرداری تبریز تلاش کرده‌ام رویه‌های نادرست جمع‌آوری سگ‌ها کنار گذاشته شود. وی افزود: ما در شهرداری تبریز از بیهوشی که آخرین متد جمع‌آوری سگ‌ها در دنیا است استفاده می‌کنیم.

 

با این روش که هزینه بیشتری هم دارد به این حیوانات آسیب کمتری می‌رسد. شهین باهر خاطرنشان کرد: شهرداری زنده‌گیری با طناب را کنار گذاشته است و نه تنها شهرداری بلکه هیچ یک از سازمان‌های تابعه هم در مورد جمع‌آوری سگ‌های بالا صاحب هیچ دستوری نداده است و با افرادی که این کار را به شکل غلط انجام داده‌اند بشدت برخورد می‌کنیم.

 

وی البته گفت: جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب درخواست خود مردم است و برخی معتقدند حیوانات بی‌آزارند و می‌توانند در کنار انسان‌ها در سطح شهر زندگی کنند اما تعداد دیگری از مردم ترس از حضور حیوانات در سطح شهر دارند و طی تماس‌هایی با ما و سامانه ۱۳۷ می‌خواهند که شهرداری اقدام به جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب کند.

 

قدس آنلاین 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------