تامین منابع افزایش حقوق مستمری‌بگیران/ کاهش هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان بزودی



سازمان تامین اجتماعی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات متناسب سازی حقوق مستمری بگیران را اعلام کرد و گفت: قول می‌دهیم منابع سه سال آینده را هم از محل وصول مطالبات نقدی و غیرنقدی تامین و در اختیار مدیران بعدی قرار دهیم و منابع متناسب سازی برای سه تا چهار سال آینده تامین شده باشد. 

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با موضوع «متناسب سازی حقوق مستمری بگیران، از رویا تا واقعیت» برگزار شد با بیان اینکه امروز در راستای همفکری و هم اندیشی برای اجرای بهتر متناسب سازی حقوق و استمرار آن، در این نشست گرد هم آمده ایم گفت: مبلغی که در اسفند ۹۸ بابت مستمری قبل از متناسب سازی می‌پرداختیم ۶۶۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون به ماهانه ۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است و بیش از ۲.۵ برابر شده است.

 

وی افزود: یک مرحله متناسب سازی در مرداد ۹۹ و یک مرحله در ابتدای سال ۱۴۰۰ انجام شد. ممکن است عده ای حقوقشان کمتر و بخشی بیشتر از ۲.۵ برابر افزایش یافته باشد، اما میانگین همین حدود ۲.۵ برابر است. 

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه مهم بود که عدالت در متناسب سازی داشته باشیم و دوم آنکه استمرار داشته باشد و بعدا با موانع قانونی مواجه نشود اظهار کرد: نکته دیگر هزینه کرد صحیح منابع بود که هم اسراف نشود و هم حق بازنشسته ای تضییع نشود. چاره اندیشی برای وصول منابع در بلند مدت نیز حائز اهمیت بود که این کار را هم انجام دادیم و در نهایت بر اساس محاسبات پایداری به این نتیجه گیری رسیدیم. برخی نقدهایی درباره وصول منابع داشتند که جای نگرانی در این باره وجود ندارد. 

 

سالاری ادامه داد: نه اینکه برای متناسب سازی کار آسانی صورت گرفته باشد اما قول می‌دهیم منابع سه سال آینده را هم از محل وصول مطالبات نقدی و غیرنقدی تامین و در اختیار مدیران بعدی قرار دهیم و منابع برای سه تا چهار سال آینده تامین شده باشد و از این حیث دغدغه ای وجود ندارد. 

 

وی با اشاره به اینکه در پرداخت دیون دولت اتفاق خوبی افتاده است و دولت به ما کمک های خوبی کرد اظهار کرد: سال قبل ۴۳ هزار میلیارد تومان از دولت بابت رد دیون وصول کردیم و امسال ظرفیت رد دیون ۸۹ هزار میلیارد تومانی در بودجه پیش بینی شده است. آن چیزی که اتفاق افتاده بدون مبنا و نگاه بلندمدت و بدون تامین منابع پایدار و بدون نگاه عادلانه نبوده است. همانطور که وظیفه ماست در بخش درمان هم خوب عمل کردیم تا بار درمان را از دوش مستمری بگیران برداریم. در بخش پرداخت مستمری نیز تکلیف عرفی و قانونی داریم.

 

هنوز وصولی بابت رد دیون سال جاری نداشته ایم 

فهرست اموال و سهامی که باید به تامین اجتماعی واگذار شود، نهایی شده

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سه ماه از سال گذشته است و تاخیری در پرداخت حقوق ها نداشته ایم عنوان کرد: هنوز وصولی بابت رد دیون سال جاری نداشته ایم اما فهرست اموال و سهامی که باید به ما واگذار شود را با وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه نهایی کردیم و امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده نهایی و مصوبه ای در این باره قطعی شود. این فهرست شامل سهام و دارایی است که باید ارزش آن برای استمرار متناسب سازی در سال های آینده حفظ شود.

 

اعلام کاهش شدید هزینه‌های درمان بیمه شدگان ظرف 2ـ 3 هفته آتی 

سالاری ادامه داد: ما به موازات این کار، قول می‌دهیم ظرف دو سه هفته آینده طرحی برای کاهش شدید و اساسی هزینه های درمان برای همه بیمه شدگان ارائه کنیم. همانطور که هزینه درمان در مراکز دانشگاهی شهرهایی که مرکز ملکی نداشتند را رایگان کردیم در بخش درمان سرپایی و غیره نیز طرح هایی خوبی در دست اقدام است که بخشی از آن ها را طی دو سه هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------