زاینده رود از بامداد یکشنبه ۲۱ تیر در اصفهان جاری می‌شود



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: به گفته مسئولان آب زاینده رود از بامداد یکشنبه ۲۱ تیرماه از سدنکوآباد (مبارکه) به سمت شرق اصفهان رهاسازی می‌شود.

حسین محمدرضایی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در جلسه عصر روز چهارشنبه نمایندگان صنف کشاورزان شهرستان اصفهان با مسئولان در استانداری مقرر شد که آب از بامداد روز یکشنبه ۲۱ تیرماه از سد نکوآباد (مبارکه) به سمت شرق اصفهان رهاسازی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طبق تصمیم‌گیری‌ها آب برای شرق در یک بُنش اختصاص می‌یابد، افزود: سهم حقابه کشاورزان شرق اصفهان براساس طومار شیخ بهایی کمی بیشتر از غرب اصفهان است و از این رو میزان بیشتری به شرق اختصاص می‌یابد.

 

دریچه کانال آب صنایع، کشاورزی و مادی‌های سنتی غرب اصفهان بسته می‌شود

 عضو نظام صنفی کشاورزان اصفهان اضافه کرد: برای بنش شرق در این جلسه قرار شد همه دریچه‌های صنایع، دهانه مادی‌های سنتی و کانال‌های کشاورزی غرب بسته شود تا به هیچ وجه آبی برداشت نکنند.

 

محمد رضایی خاطرنشان کرد: یک بنش از ۹ تیرماه به کشاورزان و باغداران غرب آب دادند و یک بنش نیز به شرق می‌دهند و برای ماه آینده نیز مجدد تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، خروجی سد زاینده رود با هدف توزیع آب برای باغات غرب اصفهان از عصر روز چهارشنبه ۹ تیر افزایش یافت که حجم آب در نظر گرفته شده ۲۵ میلیون مترمکعب آب به مدت ۱۰ روز است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------