بازار داغ خودروهای اجاره‌ای برای دور زدن حریم محدودیت کرونایی مازندران



خودروهای اجاره‌ای,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
اجاره خودرو با پلاک بومی در برخی شهرهای مازندران طی روزهای اخیر به یکی از راه‌های دور زدن محدودیت‌های کرونایی و فرار از جریمه روزانه خودروهای مسافران تبدیل شده است. 

به گزارش ایرنا، شواهد و گزارش‌های رسمی طی روزهای اخیر نشان می‌دهد مازندران با سخت‌ترین موج همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است و آمار حدود پنج هزار نفری مراجعه مبتلایان سرپایی و رسیدن تعداد بستری‌های کوویدی به  دو هزار نفر مهری تایید بر این مسئله است. اما بی‌توجهی به محدودیت‌ها و پروتکل‌ها روز بیشتر از روزهای قبل دیده می‌شود. اجاره خودروها با پلاک بومی برای تردد بدون دردسر مسافران در شهرها یکی دیگر از روش‌های بی‌توجهی به پروتکل‌ها و دور زدنمحدودیت‌هاست که این روزها در برخی مناطق مازندران دیده می‌شود.

 

طبق تازه‌ترین اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقریبا تمام بخش‌های بیمارستانی استان درگیر بیماران کوویدی هستند و در برخی از بخش‌ها حتی جایی بیماران معمولی نیز وجود ندارد. شمار بیماران بستری در برخی شهرستان‌ها همچون آمل از مرز ۴۰۰ نفر نیز عبور کرده و حتی بیمارستان‌های خصوصی و درمانگاه‌های شخصی نیز درگیر با بیماران کوویدی هستند. در شهرهای ساحلی همچون نوشهر و محمودآباد نیز ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

 

در چنین وضعیتی که تمام زنگ‌های هشدار همه‌گیری ویروس کرونا در استان به صدا درآمده است، مازندران ناخواسته میزبان شمار بسیاری از مسافران است که در سایه تعطیلی پایان هفته و تعطیلات کرونایی پایتخت کشور، مازندران را به عنوان نزدیک‌ترین مقصد گشت و گذار انتخاب کرده‌اند.

 

اما در این بازار پرهیاهوی مسافرت که دردی مضاعف بر زخم موج پنجم کرونا مازندران محسوب می‌شود، بازارگرمی اجاره ویلاهای استیجاری به سوژه داغ رسانه‌ای تبدیل شده است که بر خلاف روزهای عادی به ارقام نجومی چندین میلیونی و حتی بیش از ۱۰ میلیون در برخی مناطق گردشگرپذیر استان رسیده است. در این بین به دلیل محدودیت‌های تردد، بازار اجاره خودروها با پلاک بومی نیز در بعضی مناطق داغ شده است. به طوری که اجاره خودروهای بومی به مسافران برای گشت و گذار راحت‌تر آن‌ها در استان همانند ویلاخوابی‌ها خبر از ارقام چندین میلیونی می‌دهد.

 

شکست محدودیت‌ها با اجاره میلیونی خودروهای بومی 

بنا بر اطلاعات و گزارش‌های رسیده به خبرنگار ایرنا، در برخی شهرهای ساحلی استان اجاره خودروهای شخصی با پلاک بومی به مسافران به یکی از راه‌های فرار از محدودیت کرونایی تردد خودروهای غیربومی تبدیل شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از برخی شهرهای استان همچون محمودآباد، سرخرود و نور صحت این اتفاق را نشان می‌دهد و قیمت برخی خودروها به روزانه ۵۰۰ هزار تا یک میلوین تومان نیز رسیده است.

 

این مسئله می‌تواند به نوعی اثرگذاری محدودیت‌ها را خنثی کرده و حضور غیر بومیان در اماکن عمومی را به امری عادی تبدیل کند. اتفاقی که به طور حتم مدیریت کرونا را در یکی از سخت‌ترین موج‌های همه‌گیری سخت خواهد کرد.

 

یکی از مسئولان شهرستان محمودآباد که نخواست نامش فاش شود ضمن تایید این خبر، این اقدام را بسیار خطرناک و آسیب‌زا توصیف کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: اینکه مردم مازندران به ویژه فعالان حوزه گردشگری خسارتی سنگین از شیوع کرونا دیده‌اند بر کسی پوشیده نیست، اما این اتفاق می‌تواند مدیریت کرونا در موج پنجم را با چالش مواجه کند.

 

برخورد قضایی با اجاره خودروهای بومی

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون نیروی انتظامی با چنین موردی برخورد نکرد؛ اما در صورت محرز شدن چنین موضوعی از طریق مراجع قضایی با آن به سختی برخورد خواهد شد.

 

وی ادامه داد: اجاره خودرو به غیربومیان خلاف مقررات ستاد کرونا و جرم است و با خاطیان به صورت جدی برخورد می‌شود.

 

سرهنگ محمود حسین‌زاده افزود: در حال حاضر تمام ورودی‌های شهر محمودآباد بسته شده و در کنار جریمه یک میلیونی خودروهای غیر بومی، از ورود این خوردوها به داخل شهر جلوگیری خواهد شد.

 

وی گفت: متاسفانه مسافران وارد شده در شهرستان در پاسخ به این پرسش که چرا به مازندران آمده‌اند می‌گویند جریمه آن را پرداخت کردیم.

 

تعطیلی پایتخت و درد مضاعت بر زخم کرونایی مازندران

سرپرست روابط عمومی داشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: تعطیلی ۶ روزه پایتخت کشور با توجه به نزدیکی مازندران به پایتخت و جمعیت بیش از۱۰ میلیونی آن برای مازندران که همواره مقصد گردش و سفر پایتخت‌نشینان بود آسیب‌زا است.

 

دکتر سیمین بابایی با اشاره به وضعیت حاد همه‌گیری ویروس کرونا در تهران افزود: بسیاری تصور می‌کنند با سفر به مازندران از خطر کرونا در پایتخت در امان خواهند بود در حالی مازندران نیز در شرایط نامطلوب و هشدار بحران قرار دارد.

 

وی بر تشدید نظارت محدودیت‌های کرونا تاکید کرد و گفت: در صورتی که جمعیت مسافران وارد مناطق پرتردد مردم بومی شوند مدیریت همه‌گیری از شرایط کنونی وارد مرحله بحرانی خواهد شد.

 

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم استان‌های دیگر خواست تا به هیچ وجه به مازندران سفر نکنند و تاکید کرد: مازندران در سخت‌ترین شرایط همه‌گیری کرونا از ابتدای ورود ویروس به استان قرار دارد و هر روز شرایط آن در حال وخیم‌تر شدن است.

 

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد اجاره خودروهای با پلاک بومی برای عده‌ای از مسافران به آلترناتیوی برای عبور از محدودیت‌ها تبدیل شده است و بار دیگر مازندران را با پدیده‌ای تازه در مواجهه به ویروس کرونا مواجه کرده است. استانی که  در روزهای اخیر با رشد 600 درصدی بستری کرونایی مواجه بوده و تعداد بیماران از 315 در اول تیر به دو هزار و 42 نفر در 30 تیر رسیده و در همین مدت  آمار فوتی‌های استان از 130 نفر عبور کرده است.

 

ترافیک در برخی مقاطع محور چالوس سنگین است

تهران- ایرنا- بنابر اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، ترافیک در محور کرج- چالوس محدوده بیلقان سنگین است.

 

به گزارش ایرنا از مرکز مدیریت راه‌های کشور، اکنون تردد در محورهای هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان است.

 

همچنین ترافیک در آزادراه کرج - قزوین محدوده نظرآباد و آزادراه تهران - قم محدوده عوارضی سنگین است.

 

محورهای مسدود

برپایه این گزارش، محورهای رامیان- اولنگ- شاهرود واقع در استان‌های گلستان و سمنان، شمشک- دیزین واقع در استان‌های البرز و تهران، شهداد- نهبندان واقع دراستان کرمان، خرم آباد- پلدختر واقع در استان لرستان، پونل- خلخال واقع در استان گیلان، رباط پشت بادام- بیاضه واقع در استان یزد و دلگان- هودیان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------