هشدار دادستان کل کشور به بانک‌ها؛ عملیات "ربا" ممنوع!



 دادستان کل کشور ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
حجت‌الاسلام جعفر منتظری، دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای به بانک‌های کشور ضمن هشدار در خصوص هرگونه عملیات منجر به بروز ربا در مؤسسات مالی، از تعقیب عاملان عملیات ربا در بانک‌ها خبر داد.  

متن نامه که خطاب به مدیران عامل بانک‌های دولتی و غیردولتی و مؤسسات اعتباری غیربانکی آمده به این شرح است:

 

"حرمت ربا دادن یا گرفتن در شرع مقدس اسلام پس از شرک به خداوند متعال بزرگ‌ترین معصیت و در حد جنگ با ذات مقدس احدیت شمرده شده است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی کوچک‌ترین مصداق آن نیز غیرقابل قبول و مستوجب تعقیب و برخورد با آن می‌باشد.

  

اعمال نظارت‌های دقیق مدیران و مسئولان محترم نظام پولی کشور و پیشگیری و برخورد جدی با این پدیده شوم و مذموم امری ضروری و غیرقابل اجتناب است و لذا ترتیبی اتخاذ فرمایید که بر اقدامات اعمالی بازدارنده تحقق این موضوع در عملیات آن مجموعه و نیز بخش‌های وابسته از قبیل شرکت‌های سرمایه‌گذار، شرکت‌های واسپاری و صرافی‌ها نظارت‌های لازم اعمال و ضمن استقرار نظامات لازم پیشگیرانه در صورت مواجهه با هرگونه عملیات منجر به بروز ربا نسبت به معرفی متخلفان به مراجع ذیصلاح قضایی اقدام نمایید.

 

بدیهی است مسئولیت نهایی با مدیران محترم بوده و انتظار می‌رود نهایت تلاش خویش را در راستای بازگشایی از کارکردهای زیرمجموعه تحت مدیریت خود اعمال فرمایید؛ هرگونه قصور در این ارتباط موجب اعمال پیگردهای قانونی خواهد بود."

 

 دادستان کل کشور ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------