دستگیری ۳۲۹ نفر در نقطه صفر مرزی | عودت روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ زائر از مرز مهران | مرزها بسته است



فرمانداری مهران ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سرپرست فرمانداری مهران گفت: از تعداد افرادی که به مهران مراجعه کردند تعداد ۳۲۹ نفر در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، مجید کاکی سرپرست فرمانداری مهران اظهار کرد: از مجموع ۹۵۷ زائری که تاکنون قصد عزیمت به کشور عراق را از طریق مرز مهران داشتند ۶۲۸ نفر در مبادی ورودی شهرستان اقناع شدند و تصمیم به بازگشت به سمت شهرهای محل سکونت خود گرفتند و ۳۲۹ نفر نیز در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.

 

 سرپرست فرمانداری مهران تاکید کرد: مرز مهران طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین همچنان بسته و از تمامی زائرانی که بصورت زمینی قصد خروج از مرز مهران و عزیمت به کشور عراق را دارند ممانعت به عمل خواهد آمد.

 

کاکی با اشاره به اینکه چهار استان معین با رعایت ضوابط و قوانین اعلامی در مرز مهران موکب خواهند زد، ادامه داد: جیره خشک و غذای نذری برای زاِئران برگشتی از عراق نیز در نظر گرفته شده است.

 

مرزها بسته است، کسی به مرز مراجعه نکند

همچنین دبیر ستاد مرکزی اربعین از عودت روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ زائر از مرز مهران خبر داد و گفت: مرزها کاملا بسته است و کسی به مرز مراجعه نکند.

 

احمد محمدی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا افراد به مرزها مراجعه می‌کنند، گفت: مرزهای مشترک با عراق کاملا بسته است. افرادی که به مرزها مراجعه می‌کنند به هیچ عنوان اجازه عبور از مرز را ندارند و بازگشت داده می‌شوند.

 

وی ادامه داد: البته در این زمینه آمارها بالا نیست و روزانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از مرز بازگشت داده می‌شوند. مرز مهران هم بسته است و کسی نباید به مرزها مراجعه کند. اعلام کرده‌ایم در استان‌های مرزی از افرادی که به سمت مرزها حرکت می کنند جلوگیری شود. همچنین اعلام کردیم با افرادی که پیاده به سمت مرز حرکت می‌کنند صحبت کنند و مانع حرکت آن‌ها شوند.

 

دبیرستاد مرکزی اربعین درباره برپایی موکب در مهران خاطرنشان کرد: هیچ موکبی در حال حاضر در مرز مهران مستقر نیست و صرفا در زمان بازگشت زائران ابلاغ شده است که یک سری تمهیداتی را صرفا در مرز مهران پیش‌بینی کنند.

 

محمدی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا تجهیزات موکب‌داران به عراق ارسال شده است، تصریح کرد: تجهیزات موکب‌داران برای برپایی در عراق در حال اعزام هستند، البته هنوز مستقر نشده‌اند، اما اقدامات لازم برای انتقال اتوبوس‌ آمبولانس‌ها و آمبولانس‌ها صورت گرفته است و تاکنون نیز ۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس ارسال شده است و مابقی نیز در روزهای آینده ارسال می‌شود.

 

وی ادامه داد: تاکنون برای بیش از ۵۰ هزار نفر ویزا صادر شده است و تعدادی از زائران نیز اعزام شده‌اند. پروازها نیز از استان‌هایی که مشخص کرده‌ایم به نجف انجام می‌شود.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سوال که آیا ما به تامین امنیت عراق در این مدت کمک می‌کنیم، گفت: عراق تعهد دارد که امنیت برگزاری مراسم را برقرار کند و مشکل امنیتی خاصی نیز وجود ندارد و شرایط کاملا مناسب است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------