ممنوعیت مدارس جهت «اعمال محدودیت» و «شرط واکسن» برای دانش‌آموزان



ممنوعیت مدارس ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه اشکالی ندارد که مدرسه‌ای بخواهد اطلاعاتی از وضعیت سلامت و واکسیناسیون دانش‌آموزان دریافت کند و یا تصویری از کارت واکسن آنها را داشته باشد گفت: اما مدرسه به هیچ‌وجه نمی‌تواند شرط و شروط بگذارد و یا محدودیتی در این زمینه اعلام کند. 

علیرضا کمرئی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اخیرا با توجه به اقدام برخی مدارس برای تشکیل پرونده سلامت دانش‌آموزان و ملاک قرار دادن واکسیناسیون برای تشکیل کلاس‌های حضوری، ارائه کارت واکسیناسیون دانش‌آموزان به مدارس، الزام‌آور شده است؟ گفت: به طور کلی به نظر می‌رسد اینکه مدرسه بخواهد درباره دانش‌آموزان تحت پوشش خودش، اطلاعاتی را جمع‌آوری کند، اشکالی ندارد.

 

وی افزود: یک نهضت عمومی برای واکسیناسیون در سطح جامعه شکل گرفته که ما هم ترغیب و تلاش می‌کنیم آن را در جامعه هدف و مخاطبین ما که دانش‌آموزان هستند، توسعه دهیم.

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس ادامه داد: ممکن است مدرسه بخواهد اطلاعاتی از وضعیت سلامت و واکسیناسیون دانش‌آموزان دریافت کند و یا تصویری از کارت واکسن آنها را داشته باشد و بداند کدام دانش‌آموزان به سمت شرایط کلی مربوط به ایمنی رفته‌اند و اگر لازم است برنامه‌های ترویجی بگذارد که اشکالی ندارد.

 

کمرئی تاکید کرد: اما مدرسه به هیچ‌وجه نمی‌تواند شرط و شروط بگذارد و یا محدودیتی در این زمینه اعلام کند، اما باید واکسیناسیون را ترویج کند و آگاهی بدهند تا دانش‌آموزانی که واکسن نزده‌اند حتما اقدام کنند که این امر جزو فعالیت های اجتماعی مدرسه محسوب می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------