طلاق صوری و ازدواجِ دوباره برای دریافت وام!



طلاق صوری و ازدواجِ دوباره ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
برخی از افراد در سایت دیوار ادعا کرده‌اند، برای زوج‌هایی که چند سالی از عقد آن‌ها گذشته است و هنوز وام ازدواج خود را دریافت نکرده اند تسهیلات ازدواج آن‌ها را از بانک‌ها می‌گیرند. اما شرایط دریافت وام ازدواج بعد از گذشت چند سال از عقد به چه صورت است؟ 

به گزارش تجارت نیوز؛دریافت وام ازدواج زوج‌هایی که چند سالی از عقد آنها گذشته است را برخی از محضرخانه‌ها انجام می‌دهند. فرآیند انجام این کار به این صورت است که زوج‌ها با مراجعه به این محضرخانه‌ها طلاق صوری می‌گیرند و بعد از ثبت طلاق دوباره محضرخانه عقد رسمی را برای آن‌ها می‌خواند. تاریخ عقد جدید به بانک اعلام می‌شود و متقاضی می‌تواند وام خود را از بانک دریافت کند.

 

در حال حاضر هزینه محضرخانه‌ها برای انجام طلاق و عقد بین یک میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است اما برای آنکه وام ازدواج گرفته شود تا ۲۰ میلیون تومان هم از افراد پول می‌گیرند.

 

یکی از این محضرخانه‌ها به خبرنگار تجارت‌نیوز گفت: «ما فقط طلاق صوری و عقد رسمی را انجام می‌دیم بعد از آن ثبت‌نام وام ازدواج و انتخاب شعبه بانک برای دریافت وام بر عهده مشتری است. البته تو بانک آشنا داریم و اگه می‌خواید زودتر وام خودتون رو بگیرید و ثبت‌نام رو هم ما انجام میدیم و برای هر نفر ۵ میلیون تومان به جز ۲۰ میلیون طلاق و عقد دریافت می‌کنیم»

 

با احتساب هزینه طلاق و عقد دوباره برای هر زوج و ثبت‌نام وام ازدواج توسط محضرخانه، هر زوج باید ۳۰ میلیون تومان بپردازند. در صورتی که در حال حاضر وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان است.

 

مبلغی که بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج به مشتریان می‌دهند در حال حاضر ۷۰ میلیون تومان است و در مجموع هر زوج ۱۴۰ میلیون تومان از بانک وام می‌گیرد. اما اگر متقاضی دریافت وام ازدواج زیر ۲۴ سال سن داشته باشد بانک‌ها موظف هستند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضی با رعایت معرفی ضامن رسمی کسر از حقوق پرداخت کند.

 

این محضرخانه‌ها با انجام یک عقد یک میلیون تومانی، از مشریان ۲۰ میلیون تومان پول می‌گیرند و در حال حاضر هیچ نظارت قانونی بر روی آن‌ها انجام نمی‌گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------