آیا فیفا به نفع تاج علیه کی روش رای می دهد؟



اخبار,اخبار ورزشی,کی روش

مصاحبه های اخیر کارلوس کی روش که گاها به صورت اختصاصی با برخی از خبرنگاران در ایران انجام می شود بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج را ناراحت کرده است.

به گزارش ورزش سه، کارلوس کی روش بعد از 8 سال حضور در ایران در حالی از عدم پرداخت دستمزد خود برای همراهی تیم ملی در جام ملت ها گله کرده است که فدراسیون فوتبال به صراحت اشاره داشته دستور پرداخت این پول را به کنفدراسیون فوتبال آسیا از محل مطالبات خویش داده است و به زودی این پول از طریق سفارت ایران در مالزی به حساب سرمربی سابق تیم ملی واریز می شود و اگر در پرداخت این دستمزد تاخیر به وجود آمده به خاطر تحریم های بین المللی فدراسیون فوتبال بوده است و نه بدقولی به کارلوس کی روش. دیروز هم البته مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان خبر داد که بخشی از این پول وارد حساب کارلوس کی روش شده است.

 

با این حال بعد از اشاره کارلوس کی روش به شکایت از فدراسیون فوتبال دیروز هم براتی رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال خبر داد که این فدراسیون فوتبال بابت مصاحبه های اخیر سرمربی سابق تیم ملی به فیفا، فدراسیون فوتبال کلمبیا و هم چنین فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی نامه زده اند. بر اساس خبرهای رسیده فدراسیون فوتبال شکایت خود را به کمیته اخلاق فیفا فرستاده است و در نامه خود به این نکته اشاره داشته کارلوس کی روش، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال را دروغگو خطاب کرده است و خواستار برخورد جدی و مطابق با کدهای فیفا شده است.

 

کارلوس کی روش در آخرین مصاحبه اش در مورد شکایت از فدراسیون فوتبال به خاطر عدم پرداخت مطالباتش و مهدی تاج این چنین گفته است:«مهدی تاج عوام فریبی می‌کند تا از اشتباهات و مسئولیت‌هایش شانه خالی کرده و فرار کند. این موضوع ربطی به محدود شدن انتقال بانکی ندارد بلکه به این خاطر است که رئیس فدراسیون فوتبال ایران نمی‌تواند به گفته‌ها و شخصیت خود وفادار بماند. به این خاطر است که او نتوانسته است وعده‌ها و قول‌های خود را عملی کند. دکتر اسلامیان نایب رئیس فدراسیون، بازیکنان تیم ملی و کادرفنی همه شاهد هستند. در یک کلمه بخواهم خلاصه کنم مهدی تاج به همه دروغ می‌گوید.»

 

آنچه که مسلم است فیفا از روسای فدراسیون های ملی حمایت می کند چرا که روسا جز کادر اجرایی فیفا بشمار می روند و به واقع نمایندگان فیفا در کشورهای عضو هستند. هیچ بعید نیست شکایت فدراسیون فوتبال از کارلوس کی روش به کمیته اخلاق فیفا سرمربی سابق تیم ملی را با یک چالش جدی مواجه کند.

 

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه ماشین سازی که به قوانین فیفا آشنایی دارد در این باره می گوید:« در آیین نامه کمیته اخلاق ماده ای وجود دارد به نام حفاظت و یکپارچگی جسمی و فکری افراد. در این ماده آمده هر گونه تخریب روحی افراد به صورت رفتار و اعمال از طریق ارسال نامه و انجام مصاحبه در خارج از زمان مسابقه به طور خصمانه و مکرر به قصد منزوی کردن یا طرد یک فرد یا تاثیر در شان وی انجام شود، ممنوع است و فرد خاطی تنبیه می شود. به شرط اینکه از انجام مصاحبه و یا رفتارهای مشابه بیش از دو سال نگذشته باشد. البته باید به این نکته اشاره کنم اگر فدراسیون فوتبال شکایتی کرده باشد این شکایت نباید از سوی کمیته تدوین مقررات انجام شده باشد. این کمیته اسم واقعی اش کمیته قوانین است و شکایت باید از سوی کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال انجام شود و اگر مصاحبه های کارلوس کی روش به فیفا اطلاع داده شده باشد، می تواند منجر به صدور رای به سود فدراسیون فوتبال شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------