علیرضا فغانی در استرالیا چقدر حقوق می‌گیرد؟



اخبار,اخبار ورزشی,علیرضا فغانی

با موافقت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال استرالیا،‌ علیرضا فغانی به‌عنوان یکی از بهترین داوران جهان که به تازگی به استرالیا مهاجرت کرده، با قراردادی تمام‌وقت درفصل 2019-2020 «ای لیگ» استرالیا قضاوت خواهد کرد. خب این ماجرا یعنی چه؟

 

بدون تردید کارنامه پربار و موفق داوری فغانی نقش تعیین‌کننده‌ای در تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال استرالیا برای عقد قرارداد با این داور داشت. فغانی سابقه سوت‌زدن فینال لیگ قهرمانان آسیا،‌ جام‌جهانی باشگاه‌ها،‌ جام‌ملت‌های آسیا،‌ جام کنفدراسیون‌ها، المپیک و رده‌بندی جام‌جهانی را در کارنامه داشته و چندبار هم به‌عنوان بهترین داور ‌سال آسیا مثل امسال انتخاب شده است.

 

طبیعی است که استرالیایی‌ها برای جذب این داور همه کار می‌کنند و همکاری با او را یک افتخار بزرگ می‌دانند. کریس نیکو، رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا درباره فغانی گفته است: «این افتخاری بزرگ برای ماست که داوری با پیشینه فغانی را در اختیار داشته باشیم.»

 

مسابقات باشگاهی لیگ استرالیا طبق برنامه قرار است از سه هفته دیگر شروع شود و به دنبال آن فغانی هم مسابقات مختلف را سوت خواهد زد. به دنبال مذاکراتی که از مدت‌ها قبل انجام شده،‌ علیرضا فغانی قراردادی تمام‌وقت با فدراسیون فوتبال استرالیا به امضا رسانده و شنیده‌های غیررسمی حکایت از این مسأله دارد که ماهانه رقمی نزدیک به 20‌هزار دلار استرالیا حقوق ثابت خواهد داشت. او البته برای قضاوت هر مسابقه در لیگ هم دستمزد نزدیک به 2‌هزار دلاری جداگانه دریافت خواهد کرد و از نظر مالی و حرفه‌ای همه چیز به نفع او خواهد بود.

 

در واقع می‌توان گفت، ارزش ریالی قضاوت یک یا دو مسابقه در استرالیا برای فغانی به اندازه کل پولی است که در طول یک فصل داوری در فوتبال ایران هم به دست می‌آورد. با دلار حدود 8‌هزار تومانی استرالیا، حقوق یک‌ماهه فغانی نزدیک به 160‌ میلیون تومان خواهد بود؛‌ درحالی‌ که در ایران برای هر مسابقه بیش از یک‌میلیون دریافتی نداشت!

 

فغانی در گفت‌وگوی کوتاهی که با شهروندآنلاین داشت، درباره شرایط خود در استرالیا بعد از حضور در این کشور گفت: «کارها درحال انجام است و قراردادی تمام وقت با فدراسیون فوتبال این کشور امضا می‌کنم و با موافقیت AFC می‌توانم در مسابقات لیگ استرالیا قضاوت داشته باشم.»

 

روزنامه شهروند

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------