واکنش تایمز به درخواست میزبانی ایران از توریست‌های جام جهانی/ خوردن مشروبات الکلی ممنوع است و به ریسکش نمی‌ارزد!



درخواست میزبانی ایران از توریست‌های جام جهانی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
این روزنامه انگلیسی با این نقل‌قول از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که گفته بود «در نظر داریم به علاقه‌مندان و گردشگران خارجی در مدت اقامت در ایران، امکان بازدید از مراکز گردشگری کشور را نیز به آن‌ها ارائه دهیم»، می‌نویسد: این پیشنهاد با بی‌توجهی مسافران بریتانیایی مواجه شده است.

به گزارش دیده بان ایران، به دنبال اعلام آمادگی برخی مسئولان عالی رتبه دولت ابراهیم رئیسی از میزبانی تماشاگران جام جهانی قطر که در آبان ماه سال جاری برگزار می شود روزنام بریتانیایی تایمز درخواست میزبانی ایران از توریست‌های جام جهانی را مسخره کرد و نوشت: "برخورد خشونت‌بار با تماشاگران زن در مشهد، ناامنی ایران برای اتباع خارجی و ممنوعیت حجاب و مشروبات الکلی، دلایل عدم استقبال از سفر به ایران است."

 

این روزنامه در حالی این دلایل را مطرح کرده که لیلا اژدری، مدیرکل توسعه گردشگری خارجی وزارت گردشگری، با اشاره به میزبانی قطر در جام جهانی گفت "این کشور امکاناتش کم است و جاذبه‌های گردشگری آن تنوع ندارد و جاذبه‌های ترکیه هم برای تماشاگران جام‌جهانی تقریبا یکسان هستند.خانم اژدری اضافه می کند که ایران برای جذب گردشگران، ارزان‌تر و متنوع‌تر است."

 

روزنامه تایمز در گزارش خود با اشاره به این مطلب که در جمهوری اسلامی ایران «مشروبات الکلی ممنوع است، اتباع بریتانیا مرتباً به اتهامات جعلی جاسوسی دستگیر می‌شوند و از هواداران زن فوتبال به دلیل تلاش برای حضور در یک مسابقه بین‌المللی فوتبال، با اسپری فلفل استقبال می‌شود. اما حالا می‌گویند که آماده میزبانی از هزاران هوادار انگلیس است که برای جام جهانی در قطر حضور دارند.»

 

مقامات جمهوری اسلامی اعلام کردند که در حال بررسی لغو شرایط روادید برای مسافرانی هستند که بین دوحه و جزیره کوچک ایرانی کیش، سفر می‌کنند. سفری که با پرواز حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

همه اینها درحالی مطرح می شود که با توجه به هم‌گروهی تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس و آمریکا، جمهوری اسلامی ایران گفته است که هواداران آمریکایی نیز می‌توانند به کیش سفر کنند.

 

بر اساس قراردادی که این هفته با قطر امضا شد، ایران با افزایش پروازهای بین دو کشور از حدود ۷۲ پرواز در روز به حدود ۱۵۰ پرواز در طول جام جهانی موافقت کرد.

 

این روزنامه انگلیسی با این نقل‌قول از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که گفته بود «در نظر داریم به علاقه‌مندان و گردشگران خارجی در مدت اقامت در ایران، امکان بازدید از مراکز گردشگری کشور را نیز به آن‌ها ارائه دهیم»، می‌نویسد: این پیشنهاد با بی‌توجهی مسافران بریتانیایی مواجه شده است.

 

یکی از اعضای باشگاه هواداران انگلیس که خواست نامش فاش نشود، به تایمز گفت: «انجام یک سفر چند ساعته برای مسافران قطری جذاب نیست. شاید تنها موضوع جالب در قطر این باشد که به دلیل کوچک بودن این کشور، تعداد بازی‌های بیشتری را می‌توان از نزدیک دید.»

 

او افزود: «شما در دوحه می‌توانید آبجو بخرید و احتمالاً این گزینه در ایران نخواهد بود. همچنین، فضای سیاسی بدی وجود دارد و با توجه به اینکه روابط ایران و انگلیس دوستانه نبوده‌ است، چرا می‌خواهید ریسک رفتن به آنجا را داشته باشید؟»

 

وزارت امور خارجه به اتباع بریتانیا توصیه می‌کند از «همه سفرهای غیرضروری» به ایران خودداری کنند. در بیانیه این وزارتخانه آمده است که «آن‌ها در مقایسه با اتباع بسیاری از کشورهای دیگر با خطرات قابل‌توجهی دستگیر، بازجویی توسط سرویس‌های امنیتی یا بازداشت خودسرانه مواجه هستند. نیروهای امنیتی ایران ممکن است به افرادی که دارای روابط بریتانیا هستند، خواه از طریق اقامت، خانواده یا شغل مشکوک شوند.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------