ساپینتو: سپاهان منتظر اشتباه ما بود/ مورایس: با خوش شانسی استقلال را بردیم



ساپینتو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: سپاهان موقعیت‌های زیادی نداشت و تنها منتظر اشتباه ما بود تا از آن استفاده کند.

به گزارش فارس، ریکاردو ساپینتو پس از شکست 2 بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر در نشست خبری حضور پیدا کرد. پیش از اظهارات سرمربی استقلال، محمدحسین زرندی مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال در سخنان کوتاهی عنوان کرد که در صورت حضور دوربین‌های تلویزیونی نشست خبری برگزار نخواهد شد که پس از این صحبت‌ها دوربین‌های تلویزیونی محل نشست خبری را ترک کردند و ساپینتو صحبت‌های خود را آغاز کرد.

 

ریکاردو ساپینتو در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: در نیمه اول خوب بودیم. حریف فرصت زیادی نداشت و تنها یک موقعیت داشت. کنترل خوبی بر بازی داشتیم. سپاهان منتظر اشتباه ما بود تا از آن استفاده کند. در دفاع هافبکی عملکرد خوبی داشتند و منتظر اشتباهات ما بودند و از این اشتباهات هم استفاده کردند. بعد از اینکه گل خوردیم تمرکزمان را از دست دایدم و گل دوم هم کار را خیلی برای ما سخت کرد.

 

وی ادامه داد: همانطور که قبلاً هم گفتم داور یک پنالتی به سود ما اعلام نکرد و نباید از این اشتباهات کوچک مقابل چنین تیم‌های مرتکب شویم. امیدوارم در آینده عملکرد خوبی داشته باشیم و با تمرکز بالا شرایط را بهبود ببخشیم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال درمورد شکست زودهنگام تیمش و اثرات مثبت و منقی این نتیجه، تصریح کرد: برای من رکورد خیلی مهم نبود. نباید می‌باختیم، اما باختیم. سعی می‌کنیم بهتر ظاهر شویم و رشد کنیم. رکورد برای من خیلی جالب نیست و امیدوارم در آینده بهتر ظاهر شویم.

 

ساپینتو درمورد تغییر سیستم استقلال پس از دریافت گل و احتمال بازگشت به سیستم با 4 دفاع، گفت: ما سیستم را به 4-2-3-1 تغییر ندادیم. سیستمی که من تغییر دادم 3-5-2 بود. در 4 هفته‌ای که بازی و اردوی تدارکاتی داشتیم روی این تمرینات کار کرده بودیم و مشکلات کمی داشتیم. با دو هافبک کار کردیم اما وقتی گل دوم را دریافت کردیم ذهنیت خود را از دست دادیم. ضمن اینکه پنالتی که گرفته نشد می توانست ما را به بازی برگرداند که این امر هم محقق نشد.

 

وی در پاسخ به این سوال که برنامه استقلال در 20 دقیقه پایانی بازی چه بود، تصریح کرد: بعد از اینکه گل دوم را دریافت کردیم آنها پرس خوبی انجام دادند و ما نمی‌توانستیم کار زیادی انجام دهیم. می توانستیم از فضا استفاده کرده و شوت زنی کنیم. به اندازه کافی خوب نبودیم. نیمه اول بازی را دوست داشتم اما وقتی گل خوردیم شرایط تغییر کرد. باید سعی کنیم پیشرفت کرده و بهتر شویم.

 

***

 

مورایس: بازی ما با استقلال کلاسیک بود/ خوش شانس هستم و سپاهان برد شیرینی بدست آورد

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: یک بازی عادی، کلاسیک و خیلی خوبی مقابل استقلال داشتیم و برد شیرینی بدست آوردیم.

 

مورایس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

ژوزه مورایس پس از برتری دو بر صفر تیم فوتبال سپاهان مقابل استقلتال در هفته اول لیگ برتر، اظهار داشت: از همه رسانه ها تشکر می‌کنم. یک بازی عادی، کلاسیک و خیلی خوبی بود. حتی اگر دیدار اول لیگ هم باشد، چه بسا سخت تر و بدتر هم می‌شود.

 

*استقلال بدشانسی آورد و فشار بدی روی بازیکنان این تیم بود

مورایس ادامه داد: استقلال مقداری بدشانسی آورد زیرا باید در خانه خودش بازی می‌کرد. تیمی که در خانه بازی می‌کند، بردن برایش یک الزام و اجبار است و محکوم به برد است. فشار بدی روی بازیکنان استقلال بود و متوجه شدم این مسابقه برای ما آسان نبود.

 

*در نیمه اول خوش شانس بودیم گل نخوردیم

وی افزود: تلاش کردیم بازی را کنترل کرده ، در اختیار خودمان قرار بدهیم و فضاها را ببندیم تا از موقعیت‌هایی که می‌توانستیم خلق کنیم، استفاده کنیم. در 10 دقیقه ابتدایی بازی خوبی بود و توانستیم تعادل به وجود آوریم. از لحاظ بازپس گیری توپ وقتی استقلال  توانست بازی را به دست بگیرد، موفق بودیم و برخی موقعیت‌ها را نیز در همان لحظات خلق کردند که خوش‌شانس بودیم گل نخوردیم. در بین دو نیمه تغییراتی داشته و جایگیری‌ها را درست کردیم.

 

*خوش شانس هستم و برد شیرینی مقابل استقلال کسب کردیم

سرمربی سپاهان اضافه کرد: توانستیم مقداری فشار خود را افزایش بدهیم. همین باعث شد موقعیت‌هایی خلق کنیم که منتج به زدن گل شد.  در چنین دیدارهایی یک تیم وقتی گلی دریافت کند، سخت می‌تواند آن را جبران کند. به ویژه زمانی که هواداران خود را ندارید تا بخواهند تشویق و حمایت خودشان را نشان بدهند.  قبلا آدم خوش‌شانسی بودم و الان هم خوش‌شانس هستم که توانستم در یک بازی بدون تماشاگر برنده باشم. نمی‌توانم بگویم بازیکنان ما  در نیمه دوم خیلی هم خوب بودند اما در مجموع بازی خیلی خوبی بود و باید به بازیکنانم تبریک بگویم. بازی خیلی خوب و برد شیرینی بود. اکنون برای بازی بعدی می‌رویم.

 

* ساپینتو باکیفت است و درموردش نظر نمی دهم؛ خوش شانس بودیم بازی تماشاگر نداشت

مورایس درباره اینکه در نیمه مربیان برنده شد و اگر بخواهد نقطه قوت و بزرگ‌ترین نقطه ضعف استقلال  را بگوید از چه نکته‌ای می‌تواند نام ببرد، توضیح داد: هدف من این نیست که بخواهم درباره نقاط ضعف و قوت تیم مقابل از لحاظ فنی صحبت کنم. قطعا برای هر دو تیم بازی آسانی نبود. از برد خود خیلی خوشحال هستیم. باید برای تیم مقابل نیز احترام قائل باشیم. مربی حریف باکیفیت است و من درموردش نظر نمی‌دهم. خوش شانس بودیم این مسابقه بدون تماشاگر بود در غیر این صورت ممکن بود نتیجه به شکل دیگری رقم بخورد اما فکر می‌کنم حتی اگر استادیوم مملو از تماشاگر بود، همین روند را طی می‌کردیم و با همین روال کارمان را انجام می دادیم.

 

*مربیگری شغل ایجاد تعادل است و سعی می کنم همیشه تعادل را حفظ کنیم

وی درمورد اینکه سپاهان با وجود میهمان بودن با یک هافبک دفاعی بازی کرد و به سیستم 3-3-4 خود پایبند ماند و آیا تصور می‌کرد با وجود اینکه استقلال در نیمه اول بیشتر صاحب توپ و میدان بود، تا این اندازه موقعیت کمی روی دروازه تیمش خلق شود و از فشار حریف در امان بماند، گفت: مربیگری شغل ایجاد تعادل است. سعی داریم همیشه تعادل را حفظ کنیم. نباید در اندازه‌ ها و ابعاد مختلف، اندازه خود را از دست بدهیم و باید همیشه بالانس را حفظ کنیم. باید این روند طی شود و تیم روند خود را حفظ کند. از لحاظ دفاعی انسجام داشتیم اما به این فکر نمی‌کردیم حریف چه مقدار موقعیت روی دروازه ما خلق کند یا نکند زیرا هدف ما بازپس گیری توپ برای گل زدن بود. تنها طرز فکری بود که در ذهن داشتیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------