وداع اشک‌بار کاسمیرو با رئال مادرید؛ حرف زدن برایم دشوار است



کاسمیرو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مراسم ویژه باشگاه رئال مادرید برای خداحافظی با کاسمیرو امروز برگزار شد. مراسمی که فضایی کاملا احساسی داشت و ستاره برزیلی بغضش شکست.

به گزارش ورزش سه، کمتر کسی تصور می‌کرد که کاسمیرو از رئال جدا شود. هافبک برزیلی از سال 2013 برای رئال بازی می‌کرد و سال گذشته نیز قراردادش را تا 2024 تمدید کرده بود ولی یک پیشنهاد عالی از منچستریونایتد همه چیز را تغییر داد. کاسمیرو که با رئال به 18 جام رسید و توانست پنج بار قهرمانی چمپیونزلیگ را تجربه کند، حالا در منچستریونایتد به دنبال چالش‌هایی جدید خواهد بود. 

 

انتقال کاسمیرو جمعه شب رسمی شد و او شنبه با انتشار متنی کوتاه در صفحه توییتر خود، از هواداران رئال خداحافظی کرد.

 

کاسمیرو خطاب به هواداران رئال نوشت: «شگفت‌انگیزترین داستانی که تصور می‌کردم؛ در رئال تجربه کردم. امیدوارم روزی به رئال، باشگاهی که آن را خانه‌ام می‌دانم، برگردم. حتی اگر هزار بار زندگی کنم نیز نمی‌توانم لطف و محبت هواداران و باشگاه را جبران کنم. مثل همیشه، به پیش مادرید.»

 

کاسمیرو سال 2013 از سائوپائولو به شکل قرضی راهی رئال شد و آوریل همان سال اولین بازی رسمی خود برای رئال مادرید را با صلاح‌دید ژوزه مورینیو انجام داد. رئال قرارداد او را دائمی کرد و فصل 14-2013 به تیم اول منتقل شد. کاسمیرو با 17 دقیقه بازی درخشان در بازی برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر دورتموند، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. او در شرایطی وارد زمین شد که رئال در زمین دورتموند 2-0 عقب بود و اگر یک گل دیگر دریافت می‌کرد، بازی به وقت های اضافه می‌رفت.

 

کاسمیرو با تصمیم کارلو آنچلوتی وارد زمین شد و فوق العاده کار کرد. در نهایت رئال به لطف پیروزی 3-0 بازی رفت، راهی نیمه نهایی شد. کاسمیرو فصل بعد را قرضی در پورتو بازی کرد و تابستان 2015 با نظر رافا بنیتس به رئال برگشت و تبدیل به بازیکن ثابت تیم شد. او با رئال پنج لیگ قهرمانان، سه لالیگا، سه سوپرجام اروپا، یک کوپا دل ری، سه جام جهانی باشگاه‌ها و سه سوپرجام اسپانیا را کسب کرد.

 

فلورنتینو پرز، رئیس رئال، شنبه شب در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود که برای کاسمیرو مراسم خداحافظی ترتیب خواهند داد تا وداعی باشکوه با او داشته باشند. او تاکید کرد که کاسمیرو اسطوره باشگاه است.

 

در مراسم ویژه امروز، کارلو آنچلوتی و بازیکنان رئال نیز حضور دارند تا با کاسمیرو خداحافظی کنند. در ابتدا فلورنتینو پرز شروع به صحبت کرد و گفت: «اصول و معیارهای رئال مادرید نیاز به فوتبالیست‌هایی خاص و بزرگ دارد. بازیکنانی که بتوانند افسانه باشگاه را ادامه دهند. خیلی‌ها تعجب می‌کنند که ما چطور در رئال مادرید کارهای به ظاهر غیرممکن را انجام می‌دهیم. اینجا ما بخشی از این پاسخ را داریم، به لطف بازیکنانی مثل کاسمیرو که امروز عشق و محبت ما را دریافت می‌کنند. اینجا هستیم تا به یکی از اسطوره‌های باشگاه ادای احترام کنیم. کاسمیروی عزیز، ورود تو به رئال در 20 سالگی را در خاطر دارم. همیشه نیز آن 20 دقیقه بازی فوق العاده‌ات مقابل دورتموند در یاد هواداران خواهد ماند. دیداری که کلید فتح دهمین لیگ قهرمانان بود. 10 سال گذشت و تو یکی از اسطوره‌های ما شدی. صادقانه بگویم که هرگز تصور نمی‌کردم چنین روزی بیاید. فرزندانت در مادرید متولد شده‌اند و همیشه بازیکنی فداکار و متواضع بودی. افتخار می‌کنیم که تو سال‌ها پیراهن رئال را به تن کردی. در زمین همیشه تمام انرژی‌ات را می‌گذاشتی و فشار بازی در رئال مادرید را به‌خوبی تحمل کردی. همواره برای بازیکنان جوان تیم مثل یک راهنمای بزرگ بودی و این نمونه‌ای از تعهد و احترامت به ارزش‌های باشگاه است.

 

پایان دادن به این دوران خوب آسان نیست. آن روز را به یاد دارم که به من گفتی فقط پنج بازی برای نشان دادن کیفیت خودت نیاز داری و در نهایت 336 بار برای رئال به میدان رفتی که با 18 عنوان قهرمانی همراه شد. تو حق تصمیم گیری در مورد آینده‌ات را داشتی و ما به خواسته‌ات احترام گذاشتیم. تو با سوپرجام اروپا و قرار گرفتن در فهرست نامزدهای توپ طلا رئال را ترک می‌کنی و به باشگاه دوست و افسانه‌ای منچستریونایتد خواهی رفت. هر جا باشی سفیر رئال خواهی بود و اینجا همیشه خانه تو است.»

 

سپس کاسمیرو شروع به صحبت کرد ولی خیلی زود بغضش شکست و به گریه افتاد: «می‌خواستم....(شروع به گریه می‌کند)...ببخشید، حرف زدن برایم دشوار است. وقتی با همسرم به مادرید آمدیم، کسی را نمی‌شناختیم. به یک کشور جدید با فرهنگی متفاوت آمده بودیم و کسی هم مرا نمی‌شناخت. اینجا یک زندگی جدید ساختیم و خانواده تشکیل دادیم. وقتی سائوپائولو را ترک کردم، اطمینان داشتم که روزی به پیراهن تیم اول رئال خواهم رسید اما می‌دانستم که ابتدا باید برای تیم دوم (کاستیا) بازی کنم. انگیزه زیادی داشتم و در تیم دوم رئال چیزهای زیادی یاد گرفتم. آینده رئال را همین بازیکنان آکادمی می‌سازند.»

 

کاسمیرو ادامه داد: «من در رئال برنده همه عناوین قهرمانی شدم ولی فکر می‌کنم پیوستن به رئال بهترین اتفاقی بود که می‌توانست در فوتبالم رخ بدهد. موفقیت‌هایم را مدیون مادرم، همسرم، خانواده‌ام، باشگاه، مربیان و هم‌تیمی‌هایم هستم. بدون آنها رسیدن به موفقیت غیرممکن بود. ممنون از رئال که مرا به انسان و فوتبالیستی بهتر تبدیل کرد. باید به لوکا مودریچ و تونی کروس هم اشاره کنم که بازی کنارشان برایم افتخار بزرگی بود و هرگز فراموش‌شان نخواهم کرد. از هواداران نیز به‌خاطر همه آن شب‌های جادویی برنابئو تشکر می‌کنم. رئال همیشه بهترین‌ها را در اختیار دارد و برای همین، همیشه بهترین است.

 

رئال به جام بردن ادامه خواهد داد و این در ذات باشگاه است. باید یادآوری کنم که روزی به رئال بر می‌گردم تا این لطف و محبت را جبران کنم. می‌خواهم در آینده نیز به رئال کمک کنم. چیزهایی که در رئال یاد گرفتم، به من در منچستریونایتد کمک خواهند کرد. ممنون آقای رئیس، با تو رئال آینده‌ای درخشان‌تر خواهد داشت و به کسب جام ادامه خواهد داد. به پیش رئال.»

 

امیدوارم رونالدو بماند

کاسیمیرو درباره کریستیانو رونالدو گفت: با او صحبت نکرده ام اما دوست دارم که بار دیگر در کنار او بازی کنم. امیدوارم که رونالدو در منچستر بماند. او همچنان از بهترین ها است.

 

کاسمیرو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کاسمیرو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------