انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شد/ کامرانی فر: هیچ اتفاقی برای فوتبال کشور نمی افتد



انتخابات فدراسیون فوتبال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
فدراسیون فوتبال لغو مجمع عمومی انتخاباتی مورخ 8 شهریور ماه 1401 را اعلام کرد.

به گزارش فارس، با توجه به اتفاقات اخیر رخ داده در فرایند برگزاری انتخابات فدراسیون و عدم رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی فدراسیون توسط کمیته بدوی انتخابات به شرح ذیل:

 

1- نقض مفاد بند 1 ماده 1 اساسنامه فدراسیون عدم توجه به قوانین و مقررات کشور

 

2- نقض بند 5 ماده 2 اساسنامه فدراسیون و عدم توجه به کدهای  اخلاقی فیفا

 

3- عدم رعایت ماده 7 اساسنامه فدراسیون در مورد رفتار ارکان و مقامات

 

4- فعالیت غیرقانونی برخی از اعضاء کمیته انتخابات بر اساس بند ب ماده 3 آیین نامه انتخاباتی فدراسیون و بند 2 ازبخش ج ماده 3 در خصوص تعارض منافع  و عدم رعایت بی طرفی در انتخابات

 

5- عدم توجه کمیته انتخابات به اسناد و مدارک و مستندات ارسالی از مرجع قضایی

 

6- نقض بند "و" از بخش 4 ماده 67 و  عدم رعایت ماده 27 آیین نامه انتخاباتی فدراسیون

 

و  با در نظر گرفتن این موضوع که بر اساس ماده 27 آیین نامه انتخابات کلیه مکاتبات مرتبط با انتخابات با امضاءدبیرکل رسمیت می یابد و مسئولیت قانونی آن بر عهده دبیرکل می باشد لذا در احترام به اصول و قوانین و مقررات اساسنامه فدراسیون و اسناد بالادستی مرتبط شامل قوانین و مقررات AFC  و فیفا و به منظور صیانت از ارزش هایاخلاقی و رفتار حرفه ای و احترام به حقوق حقه فوتبال  و در نهایت در جهت حفظ منافع و مصالح عمومی فوتبال کشور،بدینوسیله مراتب لغو مجمع عمومی انتخاباتی مورخ 8 شهریور ماه 1401 را اعلام می نماید.

 

بدیهی است مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون بلافاصله پس از رسیدگی به موارد فوق و اصلاح فرآیندهای مرتبط در زمان مقتضی و بر اساس قوانین و مقررات و الزامات مندرج در اساسنامه برگزار خواهد شد.

 

***

 

بازی دبیرکل با فوتبال ملی؛ لغو انتخابات، فوتبال ایران را در آستانه تعلیق قرار داد

طرفداری نوشت: لغو انتخابات فدراسیون فوتبال درست چند ساعت قبل از برگزاری آن ریسک خطرناکی بود که دبیرکل فدراسیون موقت انجام داد.

 

در حالی که قرار بود ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه هشتم شهریور ماه انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شود، دقایقی قبل حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون موقت، خبر از لغو این انتخابات داد.

 

 

لغو ناگهانی انتخابات آن هم در حضور ناظر نهادهای بین المللی می تواند برای فوتبال ایران گران تمام شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت این ریسک خطرناک تعلیق احتمالی فوتبال ایران است.

 

اگر این پیش‌بینی کارشناسان درست باشد، حسن کامرانی فر با فوتبال ملی ایران بازی کرده است چرا که احتمال دارد حتی تیم ملی هم از این ریسک آسیب ببیند.

 

البته ساده‌لوحانه است اگر باور کنیم حسن کامرانی‌فر این تصمیم را شخصی گرفته است، در محافل فوتبالی شایعه شده این ریسک بزرگ سه مظنون اصلی دارد؛ عده‌ای میرشاد ماجدی را پشت این دستور می بینند، عده دیگری مدعی هستند دستور از وزارت ورزش آمده و گروهی هم این کار خطرناک را به یکی از نمایندگان مجلس ربط می دهند. هر چه هست این ریسک خطرناک تاوان سنگینی برای فوتبال ایران دارد.

 

به نظر می‌رسد عده‌ای که خودشان را بازنده انتخابات هشتم شهریور می‌دانستند، تصمیم گرفتند زیر میز بازی بزنند اما این زیر میز زدن آن هم در حضور نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا احتمالاً عواقب خطرناکی دارد.

 

کامرانی فر: برای صیانت از فوتبال و فدراسیون مجمع را لغو کردیم/ هیچ اتفاقی برای فوتبال کشور نمی افتد

حسن کامرانی فر درباره دلیل لغو انتخابات فدراسیون فوتبال به برنامه فوتبال برتر، اظهار داشت: اطلاعیه را در برنامه اعلام کردید. لازم می‌دانم خیلی کوتاه درباره این موضوع مطالبی را خدمت مردم و اعضای مجمع اعلام کرده و توضیحات بیشتر را در اولین فرصت به صورت مفصل ارائه خواهم کرد.

 

انتخابات فدراسیون فوتبال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

وی درباره نگرانی مردم کشورمان از شرایطی که قرار بود در این انتخابات رقم بخورد و اکنون با این اقدام فضای انتخابات درست، سالم و پاک پیش خواهد رفت، توضیح داد: نامه های زیادی به فدراسیون فوتبال آمده بود که دقیق به کدهای اخلاقی فیفا اشاره کرده بود‌ اما به هیچ عنوان تحت توجه قرار نمی گرفت. آخرین نامه ساعت یک بعد از ظهر امروز برای فدراسیون ارسال شد. 

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این نامه را در اختیار کمیته بدوی قرار دادیم. تا ساعت ۱۰ شب در فدراسیون منتظر بودیم این عزیزان جواب نامه را برای ما ارسال کنند‌ اما در آن ساعت این عزیزان بدون پاسخ فدراسیون را ترک کردند. در نهایت به اینجا رسیدیم کدهای اخلاقی و قوانین و مقررات کشور در این انتخابات رعایت نشده است.

 

کامرانی فر عنوان کرد: بند یک اساسنامه به صراحت به مقررات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است. تجربه تلخی در اتفاقات قبلی داشتیم. فیفا کدهای اخلاقی را به صراحت اعلام کرده و حتی بحث شکایت به CAS و موضوعات بعدی اتفاق افتاد‌. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که انتخابات فدراسیون لغو شود. در اساسنامه به صراحت اعلام شده کمیته بدوی انتخابات باید اساسنامه فدراسیون را با توجه به مسئولیت و پست‌هایی که داشتند رعایت کند. با توجه به عدم قبول مسئولیت در این باره برگزاری انتخابات را منتفی کردیم و ان‌شاءالله پس از رسیدگی ها در اولین فرصت تاریخ مجمع بعدی را اعلام خواهیم کرد.

 

وی افزود: بزرگ ترین و مهم ترین اصل بحث کدهای اخلاقی فیفا، قوانین و مقررات کشور است. نامه های زیادی به فدراسیون رسیده بود و برای صیانت از فوتبال، فدراسیون و اساسنامه به این نتیجه رسیدیم که مجمع انتخاباتی را لغو کنیم. من به عنوان دبیرکل فدراسیون باید چنین تصمیمی گرفته و از فوتبال صیانت می کردم. مطمئن هستم این تصمیم به سود فوتبال و جامعه ورزش خواهد بود. امیدوارم در ادامه بتوانیم درباره جلسه بعدی مجمع فدراسیون تصمیم گیری کنیم.

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه برخی این موضوع را مطرح می کردند که اگر مجمع برگزار نشود فوتبال کشورمان تعلیق خواهد شد و این خطر فوتبال را تهدید می کند، توضیح داد: مطمئن باشید، هیچ اتفاقی برای فوتبال ما نخواهد افتاد. اجازه بدهید بیشتر از این صحبت نکنم و در اولین فرصت مفصل تمام موارد را مستند به اطلاع همه خواهم رساند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------