کی‌روش جایگزین اسکوچیچ شد/ نکونام گزینه احتمالی برای دستیاری سرمربی پرتغالی



کارلوس کی روش،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کارلوس کی روش سرمربی قطعی ایران در جام جهانی 2022 خواهد بود.

به گزارش ورزش سه، كارلوس كی‌روش که یکی از باسابقه‌ترین مربیان روی نیمکت ایران با حضوری هشت ساله و تجربه صعود به دو جهانی محسوب می‌شود، در آستانه بازگشت دوباره به فوتبال ایران قرار دارد.

 

در حالی اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در اقدامی هماهنگ حاضر نشدند کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره جزییات جلسه اضطراری در فدراسیون فوتبال را بدهند اما به نظر می‌رسد کار استخدام كارلوس كی‌روش سرمربی پرتغالی برای جانشینی دراگان اسکوچیچ تمام شده باشد.

 

اسکوچیچ که جانشین مارک ویلموتس سرمربی ناموفق بلژیکی شده و در دوره حضورش در تیم ملی ایران روند موفقی را تا صعود به جام‌جهانی قطر طی کرده بود با وجود برنامه‌های قبلی و توافق برای حضور در جام‌جهانی جای خود را به كارلوس كی‌روش خواهد داد. مربی پرتغالی که مهدی تاج حضورش روی نیمکت ایران را به عنوان یکی از وعده‌های خود ذکر کرده و در روزهای گذشته با وی به توافق رسیده است.

 

ظاهرا در جلسه امروز هیات رییسه توافق کامل انجام شده و اختیار به تاج داده شده تا او برای مذاکره با کی‌روش کارهای نهایی را انجام بدهد و این مربی برای سومین حضور متوالی با تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی به تهران سفر کند و تیم را برای انجام دو مسابقه دوستانه برابر اروگوئه و سنگال به اتریش ببرد.

 

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران عقیده دارد تغییر دراگان اسکوچیچ و حضور كارلوس كی‌روش تصمیمی مثبت و در جهت بهبود شرایط تیم ملی به خصوص از نظر مدیریتی خواهد بود. این در حالیست که اسکوچیچ تا ظهر امروز در حال رتق و فتق امور مربوط به تیم ملی بود اما او دیگر‌ باید دفتر کار خود در PEC را ترک کرده و آن را تحویل نفر بعدی بدهد.

 

این خبر قطعی است و تاییدیه اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال را پای خود دارد.

 

***

 

رونمایی از دستیار کی روش/ سرمربی لیگ برتری به تیم ملی می‌آید

دستیار ایرانی کارلوس کی روش در صورت قطعی شدن حضور سرمربی پرتغالی در ایران مشخص شد.

 

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز در جلسه‌ای فوری درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان شرکت کردند و هرچند سخنگو و نایب رئیس این فدراسیون در پایان جلسه حاضر به اعلام جزئیات درباره تغییر و تحول روی نیمکت این تیم نشده و در این زمینه هیچ صحبتی نکردند اما از ظواهر و قرائن پیدا است که آنها برای بازگشت کارلوس کی روش به ایران و جانشینی اسکوچیچ به جمع بندی رسیده‌اند.

 

ظاهرا فدراسیون فوتبال و کی روش که برای امضای قرارداد تا پایان جام جهانی مذاکرات پیشرفته‌ای داشته و قرار است این مربی ماهیانه 50 هزار یورو دستمزد بگیرد.

 

از طرفی ظاهرا فدراسیون فوتبال و کی روش برای اضافه شدن جواد نکونام به عنوان دستیار به کادرفنی تیم ملی نیز با هم تفاهم کرده‌اند و در صورت فراهم شدن شرایط سرمربی فعلی فولاد و کاپیتان اسبق تیم ملی که در مقدماتی جام جهانی 2018 نیز مدتی به عنوان دستیار سرمربی پرتغالی با کی روش همکاری کرد، بار دیگر به تیم ملی بازمی‌گردد.

 

با این تفاسیر باید دید در نهایت کادرفنی تیم ملی چه سرنوشتی خواهد داشت.

 

***

 

تاج: کی‌روش رضایت عمومی را جلب کرده است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در اعلام قوه قضائیه اینگونه مطرح شد که من سه پرونده دارم؛ همانگونه که یکی دیگر از نامزدها سه پرونده و نامزد دیگر نیز یک پرونده دارد.

 

به گزارش ایرنا، مهدی تاج در واکنش به بیانیه قوه قضاییه با محوریت فهرست اتهامات وی اظهار داشت: در استعلام دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال درباره نامزدهای حاضر، مشخص شد من سه پرونده دارم،‌ البته یک نامزد دیگر نیز یک و دیگری هم سه پرونده داشت.

 

وی ادامه داد: البته این موضوع در آیین‌نامه نبود اما به هر حال انجام شد. در خصوص پرونده‌های منتسب به من باید بگویم همه آنها به فوتبال مرتبط و منع تعقیب برای آن‌ها صادر شده است. پرونده‌های دیگر نیز با توجه به اعتراض سازمان بازرسی باردیگر رسیدگی خواهد شد. یکی از این پرونده‌ها به موضوع به‌کارگیری بازنشستگان و افرادی مانند حیدر بهاروند و محمدرضا ساکت معطوف است. تبلیغات محیطی نیز موضوع یکی دیگر از پرونده‌های مطرح شده است که به سال ۹۵ باز می‌گردد، البته در این پرونده‌ها قرار منع تعقیب صادر شده و اعتراض کرده‌اند.

 

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به خبر منتشر شده امروز، تاکید کرد: خبری که امروز منتشر شد جای تامل دارد و درست نیست. اینکه عنوان می‌شود این موضوع از سوی مرکز قوه قضاییه اعلام شده، صحیح نیست چراکه چنین نامه‌ای را به کمیته بدوی و نهادهای نظارتی هم ارائه کرده‌اند و آنها صلاحیتم را تایید کرده‌اند. این یعنی چیزی وجود ندارد.

 

تاج تصریح کرد: اما اینکه جریان‌سازی شود و یک‌شبه آنهم در آستانه انتخابات فضایی را ایجاد کنند و در یک برنامه تلویزیونی به آن بپردازند و از سویی دیگر تجمعی را مقابل فدراسیون فوتبال رقم زده و با نقشه و طراحی نسبت به اجرای آن اقدام کنند، جریان رسانه‌ای است که از سوی برخی‌ افراد مدیریت می‌شود.

 

وی در واکنش به مطرح شدن نام کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی نیز گفت: یکی از بهترین اتفاقات فوتبالی ما در زمان همین مربی رقم خورد. البته نظرها متفاوت است اما ارزیابی عمومی نشان می‌دهد کی‌روش رضایت جامعه را جلب کرده است. نشست‌هایی در این خصوص در حال برگزاری است و تا چند روز آینده در این خصوص تصمیم‌ نهایی گرفته می‌شود. 

 

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: کاری به جریان‌سازی‌های به وجود آمده نداریم و با آرامش کارمان را ادامه می‌دهیم. در مسائل فوتبالی کاملاً حواس‌ خودمان را به تیم ملی، کشورمان و پرچم ایران معطوف کرده‌ایم تا بتوانیم بهترین‌ها را برای تیم ملی رقم بزنیم، امیدوارم مثل ۴ سال گذشته دوباره بهترین نتایج را در جام جهانی بگیریم.

 

***

 

واکنش فدراسیون فوتبال به اظهارات وزیر ورزش و یک نماینده مجلس

فدراسیون فوتبال به اظهارات وزیر ورزش و یک نماینده مجلس درباره انتخابات این فدراسیون واکنش نشان داد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در تکذیبیه فدراسیون به سخنان وزیر آمده است: یک هفته از تغییرات در فدراسیون فوتبال می‌گذرد و باوجود تلاش تیم جدید بر سکوت و تمرکز بر امورجاری، در این چند روز انتشار مطالب خلاف واقع بیش از اندازه و نشانگر تلاش به ثمر ننشسته‌ای است که علیه فوتبال ایران انجام شده و ادامه دارد.

 

پس از صحبتهای شب گذشته وزیر محترم ورزش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری و اظهارنظر صریح ایشان مبنی بر نبود هیچ‌گونه منع بر حضور افراد در انتخابات فدراسیون و رای گیری از مجمع ظهر امروز فعالیت تازه‌ای علیه شخص رییس فدراسیون آغاز شده که استناد آن به خبری قدیمی است که به ظاهر قرار است تازه جلوه داده شود. پرونده‌هایی که همه آن‌ها مربوط به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بوده و امر شخصی در آن رخ نداده است.

 

این خبر که مبنای آن استعلامی است که قبلا در کمیته بدوی فدراسیون فوتبال به‌صورت بی‌طرفانه مورد بررسی قرار گرفته، درباره سلسله اتهاماتی است که پیش از این به آن‌ها رسیدگی شده تا در تک تک پرونده‌ها منع تعقیب صادرشود. البته برخی از آن‌ها نیز با پیگیری بازرسی دوباره مورد بررسی قرار گرفته اما قراری برای آن‌ها صادر نشده و بنابراین کوچکترین تخلف یا عدول ازمر قانون در این مسیر رخ نداده است.

 

لازم به ذکر است، در نامه استعلام از قوه قضاییه این نکته ذکر شده که انتشار محتویات آن ممنوع و خلاف قانون می‌باشد که این اصل اولیه اخلاقی توسط این جریان مخرب زیرپا گذاشته شده است.

 

بنابراین با تذکر این نکته که حق شکایت و پیگیری قطعی برای مجموعه فدراسیون فوتبال محفوظ است، خاطرنشان می‌شود که همچنان نهایت همکاری کمافی‌السابق با نهادهای محترم قضایی صورت خواهد گرفت.

 

در پیشگاه مردم ایران بخصوص در فوتبال چیزی مخفی نخواهد ماند. ضمن آنکه بالاتر از آن خداست که بر همه امور آگاه است.

با توکل به خدا و با حمایت ملت شریف ایران و با اتکا به اعتماد مجدد مجمع فوتبال و مردم خود را آماده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهیم کرد.

 

مجموعه فدراسیون دست همه را برای یاری تیم ملی و حضور در این مسیر سخت به گرمی می‌فشارد.

 

هم‌چنین فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای را درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صادر کرد.

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو اظهارات یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در یکی از برنامه‌های ورزشی درباره نقش رییس فدراسیون در پرونده ۹۲ هزار میلیاردی فولاد مبارکه، به استحضار مردم شریف و جامعه محترم فوتبال می‌رساند که اظهارات وی کذب، مغرضانه و مصداق بارز تشویش اذهان عمومی بوده است.

 

توضیح این که، همان‌طور که پیش‌تر به اطلاع عموم رسید و توضیحات لازم ارائه شد، در گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای تحقیق و تفحص مجلس محترم شورای اسلامی فقط یک بار به نام رییس فدراسیون فوتبال اشاره شده که مرتبط با اعاده به خدمت ایشان با استناد به ماده ۶۰ قانون خدمت رسانی به ایثارگران است و هیچ بند و ماده دیگری در ارتباط با ایشان در این گزارش وجود ندارد.

 

این موضوع پس از نتایج درخشان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ و در آستانه جام ملت های ۲۰۱۹ و به منظور جلوگیری از آسیب به فوتبال ملی،مطابق نامه درخواست به شماره ۹۷/۱۰۰/۱۷۳۷ به تاریخ ۹۷/۰۸/۲۴ جناب آقای دکتر سلطانی‌فر، وزیر محترم وقت ورزش و جوانان و موافقت جناب آقای رحمانی، وزیر محترم وقت صمت در نامه شماره ۲۰۰۰۰/۱/۹۵۴۴ به تاریخ ۹۷/۰۹/۲۱، در سطح کلان دولت و در چارچوب روابط بین دو وزارتخانه ورزش و صمت پیگیری شد و مقام درخواست کننده و تایید کننده مجاز به پذیرش و یا رد این درخواست بوده اند.بر این اساس، رییس فدراسیون هیچگونه دخل و یا تصرفی در پذیرش این درخواست نداشته است.

 

روشن است آن چه درباره دریافت مبالغی نیز در گزارش تحقیق و تفحص مجلس محترم شورای اسلامی آمده، در واقع مبلغی است که بابت حقوق ٣ سال به رییس فدراسیون تعلق می گرفته که حتی در صورت دریافت حقوق بازنشستگی به عنوان یک حق اکتسابی این حقوق به وی پرداخت می شد.

 

در خاتمه بیان می دارد که متاسفانه این موضوع عامدانه و ناجوانمردانه مستمسک یک گروه جریان ساز که مردم با آنان و اهداف شان آشنایی کامل دارند قرار گرفته تا بدین واسطه علاوه بر خوراک دادن به رسانه های بیگانه، فوتبال ملی را آن هم در آستانه آوردگاه جام جهانی بواسطه اغراض شخصی مورد حمله قرار دهند.

 

بر این اساس،فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ضمن اطلاع رسانی شفاف درباره این گروه،در آینده نزدیک موضوعات حائز اهمیتی را درباره اهداف این جریان با مردم در میان خواهد گذاشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------