پیروزی منچستریونایتد و رم در شب شکست تحقیرآمیز لاتزیو/ جشنواره گل فاینورد با دبل جهانبخش



لیگ اروپا 2022،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دیدارهای هفته دوم لیگ اروپا با پیروزی شیاطین سرخ در مولداوی، برد قاطع تیم علیرضا جهانبخش و باخت عجیب شاگردان مائوریتزیو ساری در دانمارک آغاز شد.

به گزارش تسنیم، در آغاز هفته دوم مرحله گروهی لیگ اروپا، امشب (پنجشنبه) از ساعت 21:15 به وقت تهران چند بازی برگزار شد که در مهمترین آنها از گروه E منچستریونایتد میزبان خود شریف مولداوی را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. جیدون سانچو در دقیقه 17 و کریستیانو رونالدو در دقیقه 39 از روی نقطه پنالتی گل‌‌های این بازی را به ثمر رساندند. به این ترتیب من‌یونایتد اولین پیروزی‌اش در این فصل لیگ اروپا پس از باخت خانگی هفته اول برابر رئال سوسیه‌داد را کسب کرد. در بازی همزمان تیم فوتبال رئال سوسیه‌داد در خانه با نتیجه 2 بر یک بر اومونیای قبرس غلبه کرد. با این نتایج سوسیه‌داد 6 امتیازی شد و صدرنشین باقی ماند. منچستریونایتد و شریف هر دو با 3 امتیاز و با توجه به نتیجه بازی رودررو به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند و اومونیا هم بدون امتیاز در انتهای جدول ایستاده است.

 

امشب اما یک بازی مهم نیز در گروه F برگزار شد که در آن نتیجه عجیبی رقم خورد. لاتزیوی تحت هدایت مائوریتزیو ساری در خانه تیم میتیلند دانمارک با نتیجه 5 بر یک در هم کوبیده شد. پائولینیو در دقیقه 26، ساری کابا در دقیقه 30، اواندر در دقیقه 52 (پنالتی)، گوستاو ایساکسن در دقیقه 67 و اریک اسویاچنکو در دقیقه 72 برای میتیلند گلزنی کردند و سرگی میلینکوویچ ساویچ هم در دقیقه 57 تنها گل لاتزیو را زد. در بازی دیگر این گروه تیم فوتبال فاینورد در شبی که بال ایرانی‌اش علیرضا جهانبخش دو گل زد، میهمان خود اشتروم گراتس را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد. جهانبخش در دقایق 9 و 41، دیوید هانکو در دقیقه 31، دانیلو در دقیقه 34، سانتیاگو خیمنس در دقیقه 66 و اوسامه ادریسا در دقیقه 78 گل‌های فاینورد را به ثمر رساندند. جهانبخش از ابتدا تا دقیقه 64 در میدان حضور داشت. با این نتایج هر چهار تیم گروه 3 امتیازی شدند اما بر حسب تفاضل گل و بازی‌های رودررو فاینورد، میتیلیند، لاتزیو و اشتروم گراتس اول تا چهارم هستند.

 

پیروزی آسان رم مقابل نماینده فنلاند و برتری بتیس و براگا

در ادامه دیدارهای دومین هفته لیگ اروپا، شب گذشته (پنجشنبه) هفت بازی همزمان از ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار شد که در مهمترین آنها از گروه C تیم فوتبال رم در ورزشگاه المپیکوی شهر رم با نتیجه 3 بر صفر بر هلسینکی فنلاند غلبه کرد.

 

پائولو دیبالا در دقیقه 47، لورنزو پلگرینی در دقیقه 49 و آندره‌آ بلوتی در دقیقه 68 گل‌های رم را در این بازی به ثمر رساندند. این نتیجه در حالی رقم خورد که نماینده فنلاند از دقیقه 15 با اخراج یکی از بازیکنانش 10 نفره شده بود. در دیگر بازی این گروه هم تیم فوتبال رئال بتیس در خانه خود با نتیجه 3 بر 2 بر لودوگورتس بلغارستان غلبه کرد.

 

با این نتایج بتیس شش امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت. لودوگورتس هم سه امتیازی ماند، اما به دلیل پیروزی هفته گذشته‌اش مقابل رم بالاتر از جالوروسی با همین تعداد امتیاز در رده دوم ایستاد. به این ترتیب شاگردان ژوزه مورینیو در رده سوم قرار گرفتند و هلسینکی نیز بدون امتیاز چهارم است.

 

نتایج سایر بازی‌ها به شرح زیر است:

 

گروه A

بودو گلیمت 2 - زوریخ یک

 

گروه B

رن 2 - فنرباغچه 2

دینامو کیف صفر - لارانکا یک

 

گروه D

براگا یک - یونیون برلین صفر

یونیون سن‌ژیلوا 3 - مالمو 2

 

گروه  G

المپیاکوس صفر - فرایبورگ 3

قره‌باغ 3 - نانت صفر

 

گروه H

موناکو صفر - فرنتس‌واروش یک

ترابزون اسپور 2 - ستاره سرخ یک

 

***

 

لیگ کنفرانس اروپا | برتری وستهام و ویارئال در شب توقف نیس و شکست فیورنتینا

هفته دوم مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا شب گذشته (پنجشنبه) با انجام 16 بازی در گروه‌های A تا H پیگیری شد که در مهمترین بازی‌ها تیم‌های وستهام انگلیس و ویارئال اسپانیا برابر رقبای خود به برتری رسیدند و فیورنتینای ایتالیا تن به شکست داد.

 

لیگ اروپا 2022،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

در گروه B وستهام در خانه تیم سیلکلبورگ دانمارک با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید. لانزینی در دقیقه 13 (پنالتی)، اسکاماکا در دقیقه 25 و داوسن در دقیقه 38 برای وستهام و کوشک در دقیقه 5 و تنگشت در دقیقه 75 برای سیلکلبورگ گلزنی کردند. در بازی دیگر این گروه مصاف استوا بخارست رومانی و اندرلشت بلژیک بدون گل پایان یافت. وستهام با شش، اندرلشت با چهار، استوا بخارست با یک و سیلکلبورگ بدون امتیاز در رده‌های اول تا چهارم جدول این گروه هستند.

 

در گروه C هم تیم ویارئال با نتیجه 2 بر یک از سد نماینده رژیم اشغالگر قدس گذشت. مورالس در دقیقه 28 و بائنا در دقیقه 67 برای ویارئال گلزنی کردند و تنها گل تیم میزبان هم در دقیقه 63 توسط هاتوئل به ثمر رسید. در بازی دیگر این گروه لچ پزنان لهستان با نتیجه 4 بر یک بر آستراوین اتریش غلبه کرد. ویارئال با شش امتیاز، لچ پزنان با سه امتیاز، نماینده رژیم اشغالگر قدس و آستراوین هر دو با یک امتیاز به ترتیب رده‌های اول تا چهارم جدول این گروه را در اختیار دارند.

 

نتایج سایر گروه‌ها به شرح زیر است:

 

گروه A

استانبول باشاک ترکیه شهیر 3 - فورنتینای ایتالیا صفر

ریگاس اسکولا لتونی صفر - هارتس اسکاتلند 2

 

گروه D

پارتیزان بلگراد صربستان یک - نیس فرانسه یک

کلن آلمان 4 - اسلوواکوی جمهوری چک 2

 

گروه E

آلکمار هلند 4 - وادوژ لیختن‌اشتاین یک

آپولون لیماسول قبرس یک - دنیپروی اوکراین 3

 

گروه F

خنت بلژیک 3 - شامراک راورز ایرلند صفر

جورگاردن سوئد 3 - مولد نروژ 2

 

گروه G

اسلاویا پراگ چک 3 - بالکانی کوزوو 2

کلوژ رومانی صفر - سیوااسپور ترکیه یک

 

گروه H

زالگریس لیتوانی صفر - بازل سوئیس یک

پیونتیک ارمنستان 2 - اسلووان براتیسلاوا اسلواکی صفر

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------