آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

جایگزین استیلی در تیم ملی فوتبال مشخص شد/ افشاریان: استیلی هم به برکناری اسکوچیچ رای داده بود



حمید استیلی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از انتخاب سرپرست جدید تیم ملی خبر داد.

به گزارش فارس، با تغییرات به وجود آمده در تیم ملی فوتبال کشورمان و بازگشت کارلوس کی‌روش، حمید استیلی از سرپرستی تیم ملی فوتبال کناره‌گیری کرد.

 

امروز خداداد افشاریان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خبر داد که جایگزین استیلی مشخص شده است.

 

وی در این باره گفت: از استیلی تشکر می‌کنم او زحمت زیادی کشید. بهرام رضاییان که در اردو بوده و حواسش به تیم ملی بود سرپرست تیم است که امروز و فردا این موضوع اعلام می‌شود. 

 

تیم ملی فوتبال کشورمان خود را برای جام جهانی آماده می‌کند. تیم ملی در روزهای آتی برای برگزاری اردو و دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال عازم وین اتریش می‌شود.

 

افشاریان: از داوری در 6 هفته ابتدایی لیگ راضی نیستم/ استیلی هم به برکناری اسکوچیچ رای داده بود

خداداد افشاریان در مورد برنامه‌های کمیته داوران و همچنین آخرین وضعیت ورود سیستم VAR به کشورمان اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره اقداماتی که در داوری انجام شده، صحبت کنیم، باید رفتار کمیته داوران هم اضافه کنیم. افرادی که پیش از من در این کمیته بوده و فعالیت‌های کمیته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکل دادند، می‌توانستند رفتار حرفه‌ای‌تر و بهتری داشته باشند. می‌توانستیم گام‌های بیشتری برداریم تا مردم به چهار گزینه‌ مدنظر در مورد فعالیت‌های کمیته داوران راحت‌تر رای بدهند.

 

وی افزود: برای فعالیت کمیته داوران چهار گزینه انتخاب شده اما می‌توانستیم گزینه دیگری هم انتخاب کنید. در مورد  VAR باید بگویم در این 15-14 ماه با سه رئیس فدراسیون و دبیرکل کار کردم. وقتی فدراسیون بالانس واقعی نداشته باشد، شاید همه کمیته متزلزل باشند اما به شخصه با همه کار کردم و نگذاشتم خللی وارد شود. با مجموعه داوران، ناظران و... کار کرده و سعی کردم طبق آنچه که شایسته است بالانس و وزن داوری کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کنم. شاهد بودید با توجه به مجمع انتخاباتی و مسائلی که وجود داشت چه کلاس‌های باشکوهی درباره داوری برگزار کردیم.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و کلاس‌های پیش‌فصل داوران همه کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادیم و خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاکرم حداقل در این زمینه عقب نیستیم، اما موضوع مهم این است، وقتی سیستم مدیریتی ثبات نداشته باشد، شاید روی کار ما هم تأثیر بگذارد. می‌توانستیم در مورد اولین سیستم وار که وارد کشورمان شد پخته‌تر عمل کنیم و با یک نامه مسئولان نظارتی کشورمان موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جمع کنیم، اما آنچه که اکنون روی میز ما است، حدود 45 روز قبل پروسه وار جدید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کردیم.

 

افشاریان اضافه کرد: این سیستم پنج مرحله دارد؛ باید این مراحل طی شود. اکنون در مرحله دوم هستیم و پایان مرحله دوم قرارداد بستن با یک شرکت است. به همین خاطر نامه‌ای به سازمان ورزش و نهادهای نظارتی زده‌ایم و اعلام کردیم می‌خواهیم با یکی از این شرکت‌ها به مرحله قرارداد برسیم. به آنها گفتیم کدام یک از این شرکت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مناسب می‌دانید که درنهایت تاییدیه حراست وزارت ورزش در مورد یکی از شرکت‌ها حدود 20 روز پیش به دست ما رسید. این شرکت بلژیکی EVS تایید کردند.

 

افشاریان خاطرنشان کرد: این نامه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به اولین جلسه هیات رئیسه بردند تا در موردش تصمیم‌گیری شود. سیستم وار برای فدراسیون نیست، بلکه برای باشگاه‌هاست، به همین دلیل در جلسه هیات رئیسه مصوب شد گزارشی از کمیسیون معاملات، روابط بین‌الملل، حراست فدراسیون و به صورت تکمیلی دریافت کرده و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بار دیگر روی میز هیات رئیسه ببریم تا کارهای قرارداد انجام شود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به تحریم‌ها علیه کشورمان بحث مشکلات مالی قرارداد پررنگ است و شاید نتوان پول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جابجا کرد. این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به باشگاه‌ها می‌سپاریم تا خودشان بتوانند کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند. اولیه جلسه هیات رئیسه شنبه دو هفته آینده است. امیدواریم موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پس از تایید به باشگاه‌ها اعلام کنیم. اگر مشکل خاصی پیش نیاید و قرارداد با این شرکت تصویب شود به این دلیل که آنها در کشور نماینده دارند وارد مرحله آموزش داوران خواهیم شد.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا قبل از آغاز نیم فصل درخواست ورود VAR در فیفا ثبت کردند گفت: صد درصد قبل از شروع فصل گروه VAR ما حدود 60-50 نامه برای همه آیت‌ها به فیفا ارسال کردند. درخواست خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم ثبت کردیم. مهدی تاج و تیم فعلی هیات رئیسه با وجود همه فشارها خیلی روی ورود به سیستم VAR حساسیت دارند تا این سیستم هرچه سریع‌تر وارد کشورمان شود. برای کوچک‌ترین کاری باید مجوز فیفا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیریم. کارگروهی در فدراسیون جهانی وجود دارد که همه مسائل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رصد می‌کند.

 

افشاریان در خصوص اینکه برای برگزاری دوره آموزشی باید از سیستم آفلاین استفاده کرد و VAR آفلاین چه زمانی وارد کشورمان خواهد شد گفت: تا وقتی قرارداد نبندید نمی‌توانید هیچ کاری انجام بدهید.

 

وی در خصوص اینکه با این تفاسیر دوره‌های آموزشی که پیش از این میرشاد ماجدی اعلام کرده بود به زودی آغاز می‌شوند برگزار نخواهد شد، پاسخ داد: سه دستگاه از سیستم EVS را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ایران داریم. سوبخیدین قبلا با استفاده از دستگاه‌های همین شرکت کلاس‌های آموزشی در ایران برگزار کرد و به صورت آفلاین در برخی بازی‌ها به میزبانی ورزشگاه آزادی از دستگاه‌های این شرکت استفاده شد. آمادگی هر کاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم و هر زمان مراحل حقوقی و اداری قرارداد تصویب شد سریع وارد کار می‌شویم.

 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا دوره‌های آموزشی که قرار است برگزار شود مورد تایید فیفا است، عنوان کرد: صد درصد، زیرا مدرس فیفا قرار است به ایران بیاید. البته در کشور خودمان هم دانیال مرادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم که مسئول  آموزش VAR است و قرار است یک مدرس خارجی از فیفا به ایران بیاید.

 

افشاریان در خصوص اینکه کلاس‌های آموزش داوران از نیم فصل برگزار می‌شود، گفت: نمی‌توانم زمان بگویم. ابتدا باید قرارداد ببندیم و پس از این مرحله اولین کار آموزش داوران است. شرکت مدنظر ما دستگاه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با همان کیفیت در ورزشگاه‌هایی که جا دارند تعبیه می‌کند و از این طریق آموزش می‌دهیم.

 

وی در خصوص اینکه آیا این شرکت از طریق ترک تشریفات انتخاب شده است، افزود: با توجه به پروسه قبلی که داشتیم نام تمام شرکت‌های VAR را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دوستان نظارتی دادیم، آن چیزی که با ساختار صدا و سیما و مسائل نظارتی ما هماهنگ است را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تایید دادند.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد دلیل انتخاب نشدن شرکت اسلومو، توضیح داد: برخلاف آنچه که می‌گویند این شرکت روسی است، به صورت دقیق در سایت فیفا آمده که این شرکت آمریکایی است.

 

افشاریان در خصوص اینکه خود فدراسیون فوتبال و کمیته داوران فرایندی برای انتخاب VAR نداشته و این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نهادهای نظارتی سپرده است، اظهار داشت: ما پنج شرکتی که بتوانند با ما همکاری کنند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معرفی کردیم. این شرکت‌ها همه تجهیزات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم دارند. به عنوان مجری با این شرکت قرارداد می‌‌بندیم. سپس خود باشگاه‌ها با شرکت مدنظر قرارداد می‌بندند.

 

وی درمورد اینکه گفته می‌شود خودش داوران را می‌چیند و در همه امور نظارت می‌کند، گفت: نمی‌خواهم گذشته را شخم بزنم اما در یک سال فقط سه نظارت گرفتم. اصلا نظارت و  کلاس داوری نمی‌روم در حالیکه می‌توانم همه این کارها را انجام بدهم. شاید 40 کلاس داوری گذاشته‌ام اما یک ریال حق الزحمه نگرفته‌ام. روز گذشته از صبح تا شب با 400 داور در کلاس کرج بودیم اما یک ریال  دستمزد  دریافت نکرده‌ام. واقعا آنچه برای من مهم است و به خاطر آن نفس عمیق می‌کشم، خود داوری است.

 

رئیس کمیته داوران درمورد اینکه آیا اعتقادی به دپارتمان داوری ندارد، گفت: به دپارتمان اعتقاد دارم و غلامرضا سلیمانی، مسئول دپارتمان است. اساسنامه می‌گوید ارنج داوران، ناظران و آموزش‌ها با کمیته داوران است. اصلا به این مسئله اهمیتی نمی‌دهم که صفر تا صد داوران را بچینم. برای من مهم نیست داوران را بچینم اما آنچه در ذهن دارم، آینده داوری است. لیست با نظارت من بسته می‌شود اما  همه بچه‌های دپارتمان و کمیته کمک می‌کنند.  

 

افشاریان افزود: آدم ریسک پذیری هستم و می‌پذیرم همه باشگاه‌ها به من حمله و توهین کنند اما شایسته است داوران عالی بالا بروند. هرچند نباید بی‌عدالتی شود اما اشتباهات بوده، هست و خواهد بود. VAR هم بیاید، وجود دارد اما آنچه مرا خوشحال و خرسند می‌کند و به خاطر آن نفس عمیق می‌کشم، دیدن پیشرفت داوران و ناظران است.

 

وی درمورد تحت فشار بودن کمیته داوران برای استفاده از داوران استان‌ها، خاطرنشان کرد: فشاری که بخواهد تحمیل شود وجود ندارد و من هم آدمی نیستم که به حق یا ناحق فشاری را تحمل کنم زیرا شایسته است به عدالت رفتار کنیم اما این اتفاق هم وجود دارد که مثلا در کرمانشاه یا خوزستان داورانی هستند که می‌خواهند پیشرفت کنند. آنها می گویند داوران ما را بیشتر ببین.

 

رئیس کمیته داوران درخصوص اینکه اما نباید به خاطر انتخابات تعدد داوران در قضاوت وجود داشته باشد، گفت: اصلا از وقتی من به کمیته آمده‌ام، چنین چیزی را دیده‌اید؟ در کلاس پیش فصل ما 54 داور مردود شدند و اکنون واقعا داور کم داریم. حدود 25 داور در شش هفته قضاوت کرده‌اند. 

 

در ادامه این گفت و گوی تلویزیونی هوشنگ نصیرزاده، رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا مطابق اساسنامه رئیس کمیته داوران حتما باید عضو هیات رئیسه باشد، توضیح داد: اساسنامه فدراسیون بخش کلی را مطرح می‌کند اما برای کمیته داوران در سال 2013 اساسنامه‌ خاصی را برای همه کشورها فرستادند که باید تمام 209 کشور آن را اجرا می‌کردند. در آن زمان این اساسنامه را نوشته‌ایم که یکی از اعضای هیات رئیسه باید رئیس کمیته داوران باشد. به همین دلیل مهدی تاج مدتی به دلیل عضویت در هیات رئیسه، رئیس کمیته داوران بود. اکنون هم این قاعده وجود دارد و اگر افشاریان قرار است رئیس کمیته نباشد، باید یک عضو هیات رئیسه رئیس کمیته داوران باشد.

 

وی اضافه کرد: اگر چه در دنیا  خیلی از تصمیم‌های داوری را دپارتمان می‌گیرد اما در اساسنامه آمده چیدمان باید در کمیته انجام شود. از طرفی با توجه به مواردی که در ماده 26 داریم حذف روسای کمیته‌‌ها باید در هیات رئیسه مطرح شود.

 

رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: کمیته داوران از  آئین‌نامه که مربوط به خود کمیته داوران و مورد ابلاغ فیفا است تبعیت می‌کند. در آن آئین نامه آمده باید یک عضو هیات رئیسه، رئیس کمیته داوران باشد. 

 

در ادامه افشاریان درمورد ارزیابی‌اش از وضعیت داوری در شش هفته ابتدایی لیگ، توضیح داد:‌ من راضی نیستم.

 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره جانشین حمید استیلی در تیم ملی، گفت: از استیلی به خاطر زحماتش تشکر می‌کنم. به نظر می‌رسد بهرام رضاییان که پیش از این هم در اردوها بوده و حواسش کامل به تیم ملی بود، سرپرست تیم ملی است و این موضوع امروز و فردا اعلام خواهد شد. طبق صحبتی که با رضاییان داشتم او گفت مهدی تاج به من گفته سرپرست تیم ملی هستی و با این تیم به اتریش می‌روی.

 

افشاریان درمورد روند انتخاب لباس تیم‌ ملی، توضیح داد: در روند انتخاب لباس چندین جلسه داشتیم. روز گذشته در فدراسیون بودم و قرار بود کارشناس الیاف بیاید تا تایید نهایی را بگیرند. چندین شرکت برای انتخاب لباس گزینه بودند و روند انتخاب تولید کننده البسه صد در صد درست بود. احسان اصولی که در بازاریابی نقش داشته خیلی با وسواس به این موضوع نگاه کرد تا ببیند کدام اتفاق برای ما بهتر است، از کدام شرکت سود بیشتری به فدراسیون می‌رسد و در نهایت با در نظر گرفتن همه آیتم‌ها برند داخلی انتخاب شد.

 

وی در گفت و گو با برنامه ورزشگاه افزود: اعضای هیات رئیسه و تیم ملی روی کیفیت بالای لباس وسواس دارند و با وجود قرارداد داشتن با این شرکت اگر بدانیم لباس‌ها برای جام جهانی کیفیت ندارد، شاید تصمیم دیگری بگیریم. اولویت ابتدایی ما تیم ملی و سپس انتخاب یک تولید کننده ایرانی است. 

 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درمورد نظر میرشاد ماجدی و حمید استیلی دراعلام کمیته فنی برای برکناری اسکوچیچ، گفت: ای کاش گذشته‌ها را شخم نزنیم. کمیته فنی فدراسیون فوتبال حدود سه ماه قبل با اتفاق آرا به دلیل موارد مدیریتی و ... رای به تعویض اسکوچیچ دادند. استیلی هم این نظر را داشت اما ماجدی در جلسه کمیته نبود. با این وجود هیات رئیسه به این جمع‌بندی رسید که اسکوچیچ بماند به این دلیل که این کار بار مالی دارد، شاید نتوانیم با مربی‌ای که کمیته فنی انتخاب کرده به توافق برسیم و گزینه ایرانی ما یعنی علی دایی هم اعلام کرد در این مقطع نمی توانم کمک کنم.

 

افشاریان درمورد اینکه آیا سطح قضاوت داوران خانم ایرانی با آقایان برابر است، گفت: خیر زیرا امکاناتی که در کشور وجود دارد، اجازه نمی دهد آنها کارشان را انجام بدهند.

 

***

 

افشاگری دستیار کی‌روش از زمان شروع مذاکره با ایران

دستیار کارلوس کی‌روش می‌گوید پیشنهاد ایران بلافاصله پس از پایان کار آن‌ها در مصر به دست سرمربی پرتغالی رسیده است.

 

کی روش،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

به گزارش ورزش سه، کارلوس کی‌روش تا ساعاتی بعد لیست خود با حضور لژیونرها برای تیم ملی ایران را در حالی اعلام خواهد کرد که این نخستین فهرست کامل او پس از بازگشت به ایران است؛ بازگشتی جنجالی و پرسروصدا که حالا دستیار اهل آفریقای جنوبی او، راجر دسا، در موردش اظهاراتی را به زبان آورده است.

 

مهم‌ترین بخش صحبت‌های او که در گفتگو با SABC اسپورت بوده، به زمان مذاکرات کی‌روش با ایران برای بازگشت به تیم ملی اشاره دارد که باعث تعجب بسیاری از اهالی فوتبال می‌شود.

 

دسا کفته: «حدود یک هفته پس از خروج ما از مصر، ایران شروع به برقراری تماس با کارلوس [کی‌روش] کرد و ما چند گفتگو در این مورد داشتیم و چند هفته پیش به توافق رسیدیم.»

 

اگرچه گمانه‌زنی در مورد «زمان خروج از مصر» زیاد است اما به نظر می‌رسد این تاریخ مربوط به هفته آخر فروردین باشد که کارلوس کی‌روش با انتشار بیانیه رسمی، جدایی‌اش از تیم‌ملی مصر را اعلام کرد و خروجش از پست سرمربیگری این تیم حالت رسمی به خود گرفت.

 

البته کی‌روش در این مدت احتمالا رفت و آمدهایی به مصر داشته و حتی ۷ شهریور وبسایت الیوم خبر داد که سرمربی پرتغالی برای دریافت مطالباتش راهی قاهره خواهد شد اما دو نکته در رد این تاریخ برای زمان مذاکرات وجود دارد.

 

اول اینکه راجر دسا از فعل جمع «پس از خروج ما از مصر» استفاده کرده اما بنا به نوشته الیوم، او در سفر اخیر به قاهره، کی‌روش را همراهی نمی‌کرد و قرار بود نلو وینگادا با او به مصر برود.

 

از طرف دیگر راجر دسا در جمله آخر گفته که توافق با ایران «چند هفته پیش» به دست آمد و همین موضوع نشان می‌دهد که پیشنهاد از مدت‌ها قبل به سی کیو رسیده و شروع مذاکرات نیز برای همان زمان بوده است.

 

این در حالی است که تیم‌ ملی ایران از فروردین که حذف مصر با شکست برابر سنگال رقم خورد تا اواسط شهریور با هدایت دراگان اسکوچیچ به کار خود ادامه می‌داد و حالا اگر تمام قطعات این پازل درست باشند، در این مدت یک کادرفنی در سایه نیز آماده حضور در پست سرمربیگری تیم ملی می‌شدند.

 

راجر دسا در ادامه همچنین توضیح داده است: «چند سوال از جزئیات وجود داشت و بعد از اینکه به آن پاسخ دادیم، به این رسیدیم که یک جام جهانی دیگر است و چرا نباید آنجا باشیم؟ ما گفتیم اگر آنها (ایران) ما را می‌خواهند باید برویم و کار را انجام دهیم و ببینیم چطور پیش می‌رود.»

 

او می‌گوید از اینکه در سال ۲۰۰۲ با آفریقای جنوبی به جام جهانی صعود کردند اما برای حضور در جام کار به کسی دیگر سپرده شد، ناراحت است.

 

دسا همچنین با تمجید از کارلوس کی‌روش می‌گوید که او یک سرمربی عالی بود و تجارب زیادی را به وی انتقال می‌دهد.

 

احتمالا کارلوس کی‌روش در خصوص زمان مذاکرات با ایران مورد سوال خبرنگاران ایرانی قرار خواهد گرفت و باید دید پاسخ او چیست.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------