نایب قهرمانی نخودی و یزدانی در کشتی آزاد قهرمانی جهان با شکست مقابل جردن باروز و دیوید تیلور/ زارع برنز گرفت



حسن یزدانی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
آزادکار وزن ۷۹ کیلوگرم ایران در دیدار فینال رقابت‌های جهانی صربستان، مقابل حریف عنوان‌دار خود از آمریکا شکست خورد و برای دومین سال پیاپی به مدال نقره جهان رسید.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، امیرحسین زارع دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک و نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران، در دیدار رده‌بندی برابر آمارور دسی از کانادا برای کسب مدال برنز جهان به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز جهان شد.

 

زارع پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(پنج‌شنبه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ژی وی دنگ از چین با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از اوکراین با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل طاها آکگل دارنده یک طلا و یک برنز المپیک و ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز جهان از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

 

پیش از این حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم با شکست سنگین ۷ بر یک برابر دیوید تیلور در فینال به مدال نقره بسنده کرد و محمد نخودی نیز در وزن ۷۹ کیلوگرم با شکست ۴ بر ۲ برابر جردن باروز چهره عنوان‌دار جهان و المپیک از آمریکا برای دومین سال متوالی به مدال نقره جهان رسید.


محمد نخودی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و حضور در این رقابت ها را از دست داد.

 

ایران در ۳ وزن دوم نیز شانس رسیدن به یک مدال طلا و یک برنز را دارد، کامران قاسمپور دارنده مدال طلای جهان فردا شب (شنبه) برای کسب مدال طلای جهان در رقابتی حساس و سخت مقابل جی‌دن کاکس دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا به میدان می‌رود و یونس امامی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت.

 

علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۳ وزن دوم بود که با شکست در دور نخست مقابل حریفی از چین از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

فردا (شنبه) نیز نمایندگان ایران در ۳ وزن پایانی از ساعت ۱۳ به وقت ایران به مصاف رقبایشان می‌روند.  رضا اطری در ۶۱، رحمان عموزاد خلیلی در ۶۵ و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم، نمایندگان ایران در ۳ وزن پایانی هستند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------