سرمربی آمریکا: در بازی با ایران، سیاست وارد نخواهد شد



سرمربی آمریکا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا می‌گوید که اجازه ورود سیاست به دیدار این تیم برابر ایران را نخواهد داد؛ دیداری که به گفته وی آمریکایی‌ها در آن محکوم به پیروزی هستند.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال آمریکا در دیدار دیشب (جمعه) برابر انگلیس به تساوی بدون گل دست یافت. آمریکایی‌ها در دیدار قبلی برابر ولز نیز با تساوی یک بر یک متوقف شده بودند و در دیدار سوم و تعیین‌کننده باید به مصاف ایران بروند.

 

این در حالی است که ایران پس از شکست سنگین برابر انگلیس در دیدار اول، در بازی دوم برابر ولز دست به کار بزرگی زد و یاران گرت‌بیل را با دو گل از پیش رو برداشت و با روحیه‌ای مضاف خود را برای دیدار سه‌شنبه شب برابر آمریکا مهیا می‌کند.

 

ایران و آمریکا در نبرد سال ۱۹۹۸ فرانسه که به «بازی قرن» معروف است، در پس‌زمینه‌ای به شدت سیاسی به مصاف هم رفته و در نهایت این ایران بود که با پیروزی دو بر یک ایران نبرد قرن را به سود خود به پایان رساند و حالا این دو دشمن ژئوپولیتیکی، در تکرار آن دیدار باید نبردی هیجان‌انگیز را برگزار کنند.

 

گرگ برهالتر، سرمربی آمریکا اما تاکید دارد که به‌رغم تنش‌های سیاسی دو کشور، سیاست به بازی روز سه‌شنبه ورود نخواهد کرد.

 

برهالتر افزود: در سه کشور مختلف بازی کرده‌ام و در سوئد هم مربی بودم و موضوع مشخص درباره فوتبال این است که در این ورزش شما افراد زیادی را از سراسر دنیا ملاقات می‌کنید و با عشق مشترک به این ورزش، با یکدیگر متحد می‌شوید.

 

وی ادامه داد: تصور می‌کنم بازی به شدت پرحرارتی در انتظار ماست و دلیل آن هم این است که هر دو تیم دوست دارند به مرحله بعد صعود کنند و هیچ ربطی به سیاست یا روابط دو کشور ندارد. ما فوتبالیست هستیم و قصد داریم بجنگیم و آنها هم چنین هدفی دارند و همه ماجرا همین است.

 

با این حال، برهالتر اذعان کرد که ریسک‌های این بازی بیشتر از این نمی‌تواند باشد و به توصیف او، این «نخستین بازی حذفی» آمریکا در جام جهانی است.

 

وی تاکید کرد: یا باید ببریم یا از جام خداحافظی کنیم و این موضوع کانون تمرکز آماده‌سازی ما برای این بازی است. اما بیش از هر چیز باید درک کنیم که ایران فشار زیادی روی ما وارد خواهد کرد و ما هم اگر به‌دنبال یک فرصت برای صعود هستیم، باید خودمان را برای این فشار آماده کنیم.

 

سرمربی آمریکا اضافه کرد: اینکه در جام جهانی، با علم به اینکه در بازی آخر سرنوشت شما در دستان خودتان است، اتفاق خیلی خوبی است.

 

بازی جمعه شب تیم ملی آمریکا برابر انگلیس، فوتبالیست‌های آمریکایی را به یک قدم دیگر به یکی دیگر از اهدافشان نزدیک کرد. آنها با این بازی نگاه مردم آمریکا به فوتبال را تا اندازه زیادی تغییر دادند؛ کشوری که در آن فوتبال آمریکایی موسوم به راگبی، بسکتبال و بیسبال همچنان ورزش‌های غالب محسوب می‌شوند.

 

برهالتر درباره این موضوع نیز گفت: ما به‌تدریج در حال رهایی این تفکر هستیم و برای آنکه نگاه مردم را به این ورزش عوض کنید، به بازی‌هایی مثل بازی جمعه نیاز دارید اما هنوز کارمان تمام نشده و باید ادامه دهیم.

 

تیم‌های ملی جمهوری‌ اسلامی ایران و آمریکا سه‌شنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در آخرین دیدار مرحله گروهی خودب ه مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------