فتح‌الله‌زاده: رونالدو باید در اسقلال تست بدهد/ قائدی تا آخر فصل بازیکن ما است



فتح‌الله‌زاده،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: ساپینتو به تیم احساسات قوی دارد و شاید آنگونه که می‌خواست‌، بچه‌ها در دربی جنگنده نبودند.

به گزارش فارس، علی فتح‌الله زاده درباره تساوی دو بر دو دربی پایتخت و اینکه ساپینتو نظرش این بود بازیکنان در این مسابقه خیلی جنگنده ظاهر نشدند، اظهار داشت: ساپینتو به تیم احساسات قوی دارد و شاید آنگونه که می‌خواست‌، بچه‌ها جنگنده نبودند. قطعا حرف او درست است. شهرآورد بازی‌است که اگر جنگنده نباشید و محکم و پرشور به زمین نیایید، لحظات در آن تعیین کننده است. من هم با حرف ساپینتو موافق هستم.

 

*پرسپولیس تا دقیقه 89 برای تساوی زور می زد

وی در مورد اینکه برخی اعتقاد دارند استقلال در دربی تعویض‌های خوبی انجام نداد گفت:‌وقتی برخی صحبت‌ها را می‌بینم احساسی به من می‌گوید شاید ما باخته‌ایم در حالی که نباخته‌ایم و تا دقیقه 89 تیم رقیب زور می‌زد تا با ما مساوی کند نه اینکه استقلال را ببرد. تیم ما تا آن لحظه برده بود تیمی که یک بر صفر عقب است اما دو بر یک جلو می‌افتد یعنی سرمربی‌اش تفکرات عالی ورزشی دارد.

 

*دو سرمربی در دربی ترسو نبودند

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت:‌ همه ما می‌گفتیم بعد از جام‌جهانی با آن کیفیت بالای فوتبال دیگر دربی به چشم نمی‌آید اما یکی از بهترین بازی‌هایی بود که در دهه اخیر دیدیم. 4 گل داشت و اصلا توپ یک جا نمی‌ایستاد. بازی پرشور و باهیجانی بود. باید به هر دو سرمربی احترام بگذاریم زیرا ترسو نبودند آنها برای تساوی نیامدند تیم‌هایشان را بی‌رمق نشان بدهند بلکه بازی پرشوری انجام دادند. البته ما از این لحاظ که بچه‌ها باید در دقایق پایانی هوشیارتر بودند خوب کار نکردیم.

 

*رضاوند را ازدست نمی دادیم، شرایط جور دیگری می شد

فتح‌الله‌زاده تصریح کرد: شاید ساپینتو می‌خواست با تعویض و جابه‌‌جایی‌های بیشتر تمرکز سرمربی رقیب را به هم بزند اگر آرش رضاوند را از دست نمی‌دادیم وضعیت شاید جور دیگری می‌شد این مسائل خاص فوتبال است. از بازیکنان و سرمربی استقلال و پرسپولیس به این دلیل که ترسو بازی نکردند تشکر می‌کنم.

 

*غیبت لوکادیا به استقلال ضربه زد!

وی در مورد اینکه ساپینتو اعلام کرده بازیکنانش با وجود قد بلند خود روی ضربات ایستگاهی عملکرد نامناسبی داشتند و این موضوع شما را نگران نمی‌کند، پاسخ داد:‌ دو مهاجم تیم پرسپولیس در بازی نبودند. تمرینات ما روی حضور آن بازیکنان چیده شده بود وقتی آنها رفتند بازیکنان‌مان تصور نمی‌کردند مدافع حریف این کار را انجام بدهد غیبت لوکادیا به ما هم ضربه زد. ای کاش می‌ماند (با خنده).

 

* برای هزینه کردن آمده‌ایم اما باید به جا خرج کنیم

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه چند روز قبل اعلام شد از استراماچونی شماره حساب گرفتند و آیا تاکنون پولی به حساب این سرمربی ایتالیایی واریز شده است توضیح داد:‌ خیر، پیش از این حسابی از وی داشتیم و چک کردم آیا می‌توان با آن کار انجام داد یا خیر؟ به لحاظ مالی واقعا روزهای سختی را گذراندیم و سوء تفاهمی برای هوادارن خودمان ایجاد شده بود که وقتی می‌گوییم تا این اندازه هزینه شده است،‌مگر نباید هزینه کردند. استقلال و پرسپولیس باید بیشتر از این خرج کنند و ما هم برای هزینه کردن آمده‌ایم اما باید به جا خرج کنیم. اگر خوب هزینه کردیم بودیم اکنون نباید سرمربی سابق استقلال از من پول می‌خواست.

 

*پرداختی بازیکنان را به صورت میانگین به 50 درصد رساندم

فتح‌الله‌زاده اضافه کرد: اگر به چشم‌های من نگاه کنید واقعا خسته است. 25 روز متوالی ساعت 6 صبح بیدار شدم و تا 12 شب دویدم. حسابداری باشگاه هم به من گفت اگر 30، 40 میلیارد پول بدهیم پرداختی بازیکنان به 40 درصد می‌رسد اما این پرداختی را قبل از به صورت میانگین دربی به 50 درصد رساندم. قبل از ورود من 17.5 تا 18 درصد پرداختی داشتیم اما اکنون میانگین 50 درصد دریافت کردند. برخی نفرات هم 40 درصد گرفتند. این حق بچه‌ها بوده و باید این کار را انجام می‌دادم.

 

*هنوز پرداختی به رافائل سیلوا مناسب نیست

وی تصریح کرد: از زمانی که به استقلال آمدم در دو مرحله به خارجی‌های تیم پرداختی داشتم اما به این دلیل که پیش از این دریافتی نداشتند هنوز دریافتی‌شان به شرایط مناسبی نرسیده است. دو بار به رافائل سیلوا پول دادم اما هنوز پرداختی به وی مناسب نیست زیرا از قبل چیزی دریافت نکرده بود قرار است این هفته به او پول بدهم تا کنون هم پولی به حساب استراماچونی واریز نشده از یکی از دوستان خواهش کردیم شرایط ما را به این مربی بگوید. او مربی ما بوده و دوستش داشتم واقعا هم می‌خواهیم کار راه بیفتد باید بدهی خود را بدهیم.

 

*به دلیل بالارفتن دلار، به جای 50 میلیارد باید 57 میلیارد به استراماچونی بدهیم

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: یکی از دوستان را مأمور کردم تا در صورت موافقت استراماچونی در سه قسط پول او را بدهیم متأسفانه قیمت دلار هم بالا رفته و جای 50 میلیارد باید 57 میلیارد بدهیم که پول بسیار سنگینی است در صورت توافق با استراماچونی از هفته آینده در دو تا سه قسط مطالباتش را پرداخت خواهیم کرد. البته فقط استراماچونی نیست و با سه نفر دیگر هم مشکل داریم.

 

*استراماچونی رضایت بدهد، پنجره استقلال باز می شود

فتح‌الله‌زاده در مورد اینکه آیا در صورت رسیدن به توافق می‌توانند پنجره نقل و انتقالات استقلال را باز کنند گفت:‌ در صورت رضایت استراماچونی و انجام شدن این توافق می‌توانیم پنجره را باز کنیم. ان‌شاءالله اگر توافقات حاصل شود قطعا از ابتدای نیم‌فصل پنجره باز خواهد شد.

 

*سانتاکلارا بابت عدم پرداخت پول محبی، می خواهد شکایت کند

وی در خصوص مشکل بدهی باشگاه استقلال به سانتاکلارای پرتغال بابت رضایت‌نامه محمد محبی توضیح داد:‌ مشکل ما با سانتاکلارا به این شکل نیست پول را فرستاده‌ایم که بخشی از آن به حساب این باشگاه واریز شده و بخش دیگر را در یکی از کشورها نگه داشته‌اند. این پول را روز گذشته به ما بازگرداندند. به سانتاکلارا گفتیم به ما جزئیات بدهند که آیا پول را دوباره بازگردانیم اما گفتند می‌خواهیم شکایت کنیم و به فیفا می‌رویم. همه کارهایی که باید انجام می‌شد به صورت علمی انجام دادیم اما مشکلات داریم.

 

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه با این تفاسیر تکلیف محبی چه خواهد شد،‌گفت: باید مشخص شود پولی که داده‌ایم مورد قبول فیفا است یا خیر اگر نبود ... بحث خاصی نیست. باشگاه سانتاکلارا می‌خواهد پولی را از ما بگیرد و اگر این پول را بدهیم می‌توانیم محبی را حفظ کنیم همه این مسائل به رأی فیفا بازمی‌گردد.

 

وی در خصوص اینکه باشگاه استقلال با وجود تمام شرایط غیرفوتبالی پول را پرداخت کرده اما بخشی از آن برگشت خورده اما باشگاه سانتاکلارا به دلیل نیاز به دریافت مطالباتش شکایت کرده و اگر رأی را به نفع این باشگاه پرتغالی بدهند محمد محبی را پس می‌گیرند توضیح داد: قرارداد همین است اینگونه نوشته شده که این مسائل انجام شود اما چنین اتفاقی نخواهد افتاد به این دلیل که تمام کارها را انجام داده‌ایم و بخشی از کار در حیطه اختیارات ما نیست عملا دیگر نمی‌توانیم کاری را انجام بدهیم همانگونه که فیفا نمی‌تواند چنین کاری انجام بدهد اکنون بالغ بر یک میلیون دلار از AFC طلب داریم که نمی‌تواند به ما پرداخت کند ما فوتبالی هستیم و باید این موارد را ببینیم.

 

*برخی مسائل پشت پرده ما را اذیت می کند

فتح‌الله‌زاده در مورد اینکه معمولا فیفا با ایرانی‌ها راه نمی‌آید و به همین دلیل استراماچونی، برانکو، ویلموتس از کشورمان رفتند گفت:‌ این‌ها دست من و شما نیست بلکه مسائل پشت پرده‌ای است که ما را اذیت می‌کند.

 

*ماندن محبی در استقلال 50 به 50 است

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه اگر رأی به نفع سانتاکلارا صادر شود آیا آبی‌پوشان محمد محبی را از دست می‌دهند یا 100درصد این بازیکن در تیم‌شان می‌ماند گفت:‌50، 50 است باید با سانتاکلارا صحبت کنیم به آن باشگاه گفته‌ایم ما فوتبالی هستیم و اراده استقلال به پرداخت بوده است. شما هم می‌دانید پول را داده‌ام و حدود یک ماه قبل با وجود نداری 230 هزار دلار از یک صرافی قرض کرده‌ام و برای شما فرستادم. خودتان هم اعلام کردید نصف این پول به حساب‌تان آمده است اما سیستم بانکی اروپا بخشی از این پول را نگه داشت. پولی هم که بازگشت داده هنوز به دست ما نرسیده اما اعلام کردند این پول را به حساب صرافی بازگردانده‌ایم. واقعا جنگ است و ما باید در چند جبهه بجنگیم.

 

*رونالدو برای حضور در استقلال باید تست بدهد!

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ظاهرا استقلال به دنبال جذب رونالدو بوده که اکنون در آستانه حضور در النصر عربستان قرار دارد و آیا بابت این موضوع ناامید هستند یا قرار است بمب جدیدی را منفجر کند، عنوان کرد:‌ ساپینتو صحبت کرده که رونالدو برای حضور در استقلال باید تست بدهد (با خنده). این شرایط تیم بزرگ استقلال است یک بار اسم از مسی آوردیم که کلی سوژه شد این مسائل را رها کنید و فعلا خودی‌ها را بچسبید. برخی بچه‌ها می‌گفتند وقتی شما آمده‌اید یک هافبک خوب می‌خواهیم اما اکنون می‌گویید بدهی داریم این مسائل چه ربطی به هم دارد؟

 

فتح‌الله‌زاده اضافه کرد:‌ هنوز هم اعتقاد دارم اگر مربی من هر بازیکن خوبی را پیشنهاد بدهد او را جذب می‌کنم زیرا باید تقویت شویم می‌خواهیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم.

 

*بدهکار موجه و درست هستیم

تیم ما خیلی قوی است و بازی گذشته هم این موضوع را نشان داد. بدهی‌های استقلال حل می‌شود زیرا ما بدهکار موجه و درست هستیم. مطمئن باشید خودم بدهکار می‌شوم اما اجازه نمی‌دهم تیم آسیب ببیند و بازیکن خوب نگیرد. بهترین بازیکنان را می‌گیریم هواداران بدانند پیچ خیلی تندی داشتیم که جور کردن 70 میلیارد تومان بود.

 

*قائدی تا آخر فصل بازیکن استقلال است

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص خبر یکی از رسانه‌های اماراتی مبنی بر اینکه به دلیل پرداخت نشدن مبلغ رضایت‌نامه مهدی قائدی این بازیکن باید به الاهلی بازگردد،‌گفت:‌ اگر این پول را می‌دادیم هم قائدی باید بازمی‌گشت زیرا بازیکن قرضی است البته الان بازنمی‌گردد و تا آخر فصل بازیکن استقلال است اگر ما می‌خواهیم باید رضایت‌نامه‌اش را بگیریم یکسال او را قرضی گرفته‌ایم اما اگر پولی که خواسته‌اند ندهیم جریمه دارد. اگر فرصت شود یک روز به امارات می‌روم تا با دوستان‌مان در باشگاه الاهلی برای این موضوع توافق کنیم.

 

 *قطعا محبی را تا پایان فصل در اختیار خواهیم داشت

 

وی درباره اینکه با این تفاسیر حتی فقط خطر جدایی محمد محبی از استقلال حس می‌شود گفت: او هم تا پایان فصل با ما قرارداد دارد قرارداد را بسته‌ایم و باید در فیفا ادله بدهیم. قطعا محبی را تا پایان فصل در اختیار خواهیم داشت.

 

* مخالف دریافت وام 200 میلیاردی هستم

 

فتح‌الله‌زاده در مورد اینکه آیا برای رفع بدهی‌های این باشگاه سپرده 100 میلیاردی دوران مدیریت مصطفی آجرلو را برداشت کرده است پاسخ داد: در مطبوعات آمدند و گفتند ما باید 200 میلیارد وام بگیریم من مخالف این موضوع هستم زیرا برای دریافت وام باید 50، 60 میلیارد تومان هم سود بدهید با این کار بی‌دلیل بدهی برای خودمان اضافه می‌کنیم. دوستان قبلی ما 150 میلیارد وام گرفته بودند که باید هر ماه حدود 8 میلیارد سودش را بدهند. این در شرایطی است که پولی در باشگاه نبود. 24 میلیارد از وامی که گرفته بودند را پرداخت نکرده بودند. این کارها برای باشگاه شده 118 میلیارد داشتیم و باید 24 میلیارد هم می‌دادیم. چرا باید پول را آزاد کرده و به جایش وثیقه می‌گذاشتم؟

 

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد:‌ دلیل این کار این بود که اگر سومین قسط را نمی‌دادیم بانک اتوماتیک سپرده 118 میلیاردی ما را به جای 150میلیارد وام برمی‌داشت و پول از دست‌مان خارج می‌شد. یکی از سندهای مرغوب‌کار را به جای این سپرده گذاشتیم و اکنون هم باید قسط‌های عقب‌افتاده را پرداخت کنیم که این کار را انجام دادم. اگر چنین کاری انجام نمی‌دادم پول را برمی‌داشتند. یک ملکی داریم که هیچ از آن کم نمی‌شود اما اگر پول‌مان می‌رفت باید 200 میلیارد وام می‌گرفتیم.

 

*آبی‌سل تلفن مجازی استقلال بود

 

وی در خصوص اینکه راهکار درستی برای کاهش هزینه‌ها در فوتبال وجود ندارد توضیح داد: افتضاحی در قراردادهای ورزش ما ایجاد شده که سبب شده دخل و خرج‌ها با هم نخواند متأسفانه ثبات نداریم و اجازه نمی‌دهیم مشخص شود یک فرد چه کار می‌کند یا نمی‌کند. 15 سال قبل که گوشی‌های موبایل بزرگی آمده بود برای باشگاه استقلال آبی‌سل را آوردم علی پروین هم در عکسی به شما نشان می‌دهم هست نشان می‌دهد ما در کنار رقابت رفاقت داریم. آبی‌سل تلفن مجازی استقلال بود. منصور پورحیدری، ناصر حجازی هم در آن زمان زنده بودند. این سیم‌کارت‌ها برای 14، 15 سال پیش است اما آیا اکنون عکس افراد را روی سیم‌کارت می‌گذارند؟‌ من آن سال چنین کاری انجام دادم. این یک هنر است. اگر این کار امروز انجام می‌شد می‌توانستید مثل اپلیکیشن لنز تصاویر رختکن را مستقیم پخش کرده و درآمدزایی کنید.

 

فتح‌الله‌زاده ادامه داد:‌ در کشور ما کمتر افرادی می‌توانند همین حالا هم چنین کارهایی انجام بدهند دنیا دیجیتال شده و اگر بخواهم بار دیگر چنین طرحی انجام بدهم باید عکس بازیکنان و هنرمندان را روی سیم‌کارت بزنم باید هزینه کنیم. شهاب حسینی، یحیی گل‌محمدی و... عکس‌شان روی سیم‌کارت‌ها بود. جالب است در آن زمان قیمت تلفن همراه هزار تومان بود و به صورت مثال این سیم‌کارت‌ها را 800 تومان می‌زدیم.

 

*به جای بدهی، هزار میلیارد هم پول آوردیم

 

فتح‌الله زاده عنوان کرد: می‌گفتند کمپ ناصر حجازی سند ندارد اما این سند موجود است. به برنامه ورزشگاه آمدم تا بگویم دوستان زمین شهری محبت کرده و زمین این کمپ را به ما دادند. هزار میلیارد قیمت دارد. می‌گویند فتح‌الله زاده بدهی ایجاد کرد اما هزار میلیارد هم پول آوردیم. فوتبال ما باید به مدیرانش فرصت بدهد. وزیر ورزش شاهد است چهار ماه گفتم مدیرعامل قبلی استقلال را برندارید بلکه کمک کنید تا نواقص رفع شود. اعتقاد به ثبات مدیریت دارم. فوتبال ما تا زمانیکه خصوصی نشود، باشگاه‌ها برای خودشان برنامه ریزی نکنند و ثبات نداشته باشیم به هیچ جا نمی‌رسیم. یادتان است کره جنوبی و ژاپن زنگ تفریح ما بودند اما حالا به کجا رسیده‌اند.

 

*هرچه در اختیار باشگاه باشد، به روزرسانی و حل خواهیم کرد

 

وی درمورد اینکه با توجه به صحبت‌های اخیر مهدی تاج، توپ برای دریافت مجوز حرفه‌ای در زمین باشگاه‌ها است و رئیس فدراسیون اعلام کرده ما هم ممکن است مانع حضور باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان شویم و تعارف نداریم، گفت: ما ایرادهای زیادی برای کسب مجوز داریم. ایرادهایی کهAFC برای باشگاه‌های ما در نظر گرفته بسیار سنگین و رفع آن‌ها زمانبر است. هفته گذشته ممبینی(دبیرکل) و زارعی(مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای) به دفتر باشگاه استقلال آمدند. کمیته حرفه‌ای سازی را تشکیل داده و گفتم من تو من کار کنید زیرا خیلی کار داریم. بخشی از کار در اختیار ما است که وظیفه داریم با تمام وجود وقت بگذاریم و آن را انجام بدهیم.

 

مدیرعامل استقلال افزود: بخشی از کار مثل تغییر مجامع در اختیار ما نیست. بلکه افراد  دیگری باید آن را انجام بدهند. هرچه در اختیار باشگاه باشد، به روزرسانی و حل خواهیم کرد.

 

*اگر در دنیا باشگاه‌‌ها برای VAR هزینه می‌کنند ما هم باید این کار را انجام بدهیم

 

فتح‌الله‌زاده درمورد اینکه تاج اعلام کرده خود باشگاه‌ها باید هزینه سیستم  VAR را پرداخت کنند و آیا استقلال آمادگی این کار را دارد، هزینه‌ها را برآورد کرده است یا برای ورود این سیستم به ورزشگاه آزادی چه تعاملی با پرسپولیس می‌کند، گفت:‌ باید دید در دنیا چه اتفاقی می‌افتد. اگر در دنیا باشگاه‌‌ها برای  VAR  هزینه می‌کنند ما هم باید این کار را انجام بدهیم. ما باید ورزشگاه را تجهیز شده اجاره کنیم. چرا باید ورزشگاه غیرمجهز را اجاره کنیم؟ من نمی‌دانستم این سوال طرح می‌شود و اطلاعی هم نداشتم اما باید دید ورزشگاه را در دنیا باشگاه تجهیز می‌کند؟

 

*خیلی از تیم ها در ورزشگاه آزادی مستاجر هستند

 

وی اضافه کرد: موقعی هست که باشگاه مالکیت و امکانات ورزشگاه را در اختیار دارد اما وقتی آن را اجاره می‌کند،تکلیف چیست. مانند این می‌ماند که یک خانه اجاره کنید و صاحب خانه بگوید اگر دوش یا بخاری  ندارد، مستاجر بزند. خیلی از تیم‌ها از ورزشگاه آزادی به عنوان مستاجر استفاده می‌‌کنند اما صاحب آن نیستند. اگر واقعا در دنیا این تفکر وجود دارد که باشگاه‌ها هزینه VAR را بدهند، ما هم این کار را می‌کنیم. این سیستم برای فوتبال ما مفید است. باشگاه‌ها و فدراسیون باید همکاری و تعامل کنند تا این تکنولوژی به ایران بیاید.

 

*در جلسه مجمع (فردا)، اعضای هیات مدیره نیستند

مدیرعامل استقلال درمورد اینکه آیا برگزاری مجمع این باشگاه در روز شنبه یا روزهای پیش‌رو صحت دارد و در صورت این اتفاق آیا تغییراتی در راه است، گفت: فردا جلسه مجمع فوق‌العاده است اما مجمعی نیست که همه جمع شویم و  درباره‌اش صحبت کنیم. احتمال دارد بخواهند برای رفع ایرادهای کسب مجوز حرفه‌ای صحبت کنند تا به مشکل نخوریم. اعضای هیات مدیره در این جلسه حضور ندارند بلکه مدیرعامل و اعضای مجمع شرکت می‌کنند. 

 

*بعید است تغییر در ترکیب هیات مدیره استقلال اتفاق بیفتد

 

مدیرعامل استقلال درمورد احتمال تغییر در ترکیب هیات مدیره، پاسخ داد: بعید می‌دانم. احتمالش هست اما بیشتر برای مشکلات مربوط به مجوز حرفه‌ای است. 

 

*واکنش به بحث جعل در اسناد پرداختی به میلیچ

فتح‌الله زاده درباره مباحث مطرح شده نسبت به جعل اسناد در پرداختی به میلیچ  و اینکه آیا این پرونده کامل بسته شده یا همچنان درگیرش هستند، عنوان کرد: قبل از من پولی را برای میلیچ فرستادند و ما هم در حال پیگیری هستیم. او بازیکنی است که خیلی نیامده با استقلال دعوا کند بلکه می‌خواهد کاری انجام شود. یکشنبه با شرکتی که پول را از مدیران قبلی گرفته و گفته برای میلیچ فرستادم، دعوت کردم تا با هم صحبت کنیم. باید دید چه اتفاقی افتاده است. اگر پول را نداده باید به ما بازگرداند و اگر داده باید با وکیل میلیچ هماهنگ کنیم.

 

*5 پرونده مربوط به بسته بودن پنجره استقلال داریم

 

وی درخصوص اینکه آیا پرونده میلیچ هم جزو همان مواردی است که سبب بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال شده ، توضیح داد: پنج پرونده اینچنینی داریم که باید آن‌ها را حل کنم. گرفتاری‌های زیادی داریم.

 

مدیرعامل استقلال درمورد ادعای حجت کریمی مبنی بر اینکه قبل از حضور فتح‌الله زاده 25 درصد از منابع این باشگاه در فرابورس هزینه شده بود، توضیح داد: مدیرعامل قبلی تخلف نکرده بود بلکه حدود 40 میلیارد را تخلف محسوب کرده بودند که از قربانزاده‌ خواهش کردیم به این دلیل که پول در اختیار باشگاه نبوده بلکه یک شرکت با حکم قضایی آن را برداشت کرده، این مبلغ را جزء هزینه‌های سرمایه باشگاه محسوب کند.

 

*آجورلو باید خودش پاسخگو باشد

 

فتح‌الله‌زاده درمورد دلیل اختلاف 18 میلیاردی استقلال با کمیته مصارف، گفت: مثلا پولی را بدون مجوز هزینه کرده‌اند. گفته‌اند باید در این حد خرج کنید اما بیشتر از حد مجاز هزینه کرده‌اند. پرونده به شخص موردنظر(آجورلو) بازمی‌گردد و خودش باید پاسخگو باشد. هرچه ما بگوییم درست نیست. من ورود نمی‌کنم. اجازه بدهید سازمان خصوصی سازی و مدیریت محترم قبلی با هم رفع و رجوع کنند.

 

*ماجرای پیدا شدن پیراهن های آبی و قرمز دو شهید در زمان جنگ

 

وی درباره اینکه در تفحص از پیکر شهدا، پیراهن‌های استقلال و پرسپولیس هم رویت شد و این نشان می‌دهد فوتبال چه قدر پدیده مهمی است و چه برنامه‌ای برای دریافت این پیراهن و قراردادن آن در موزه استقلال دارد، گفت: سردار باقرزاده محبت داشت و من و درویش را دعوت کرد. آن‌جا هم گفتم این یک درس است. ما دو رقیب هستیم که به شدت با هم رقابت می‌کنیم. در برخی صحنه‌ها نیز در کنار هم و دوشادوش یکدیگر قرار می گیریم. وقتی قرار بود با صدام بجنگیم، قرمز و آبی  کنار هم می‌شوند. این دو شهید عزیز در کانال ماهی به فاصله 200 متر از هم پیدا شدند و هر دو در یک گروهان بودند. عشقی با هم رفتند و این کار را انجام دادند. از باقرزاده خواهش کردیم پیراهن‌ها را به دو باشگاه بدهد.

 

مدیرعامل استقلال ادامه داد: خیلی مهم است که کسی از جانش بگذرد اما به این پیراهن‌ها نیز علاقه داشته باشد. این پیراهن‌ها ارزشمند است. مسئولان ما باید به استقلال و پرسپولیس بیش از این توجه کنند زیرا میلیون‌ها هوادار دارند. باید این پیراهن‌ها در اختیار ما قرار بگیرد تا در موزه دو باشگاه قرار بدهیم.

 

* یک سرمربی بسیار بزرگ خارجی می‌خواهیم

 

فتح‌الله زاده درمورد اینکه اگر اکنون رئیس فدراسیون فوتبال بود برای جام ملت‌ها به دنبال جوان‌گرایی می‌رفت یا کسب قهرمانی و برای هر یک از این راهکارها چه مربی‌ای را به کار می‌‌بست، توضیح داد: ما هم مربی خارجی خوب می‌‌خواهیم. اگر فرصت داشتم، روی یک مربی ایرانی سرمایه‌گذاری می‌کردم زیرا مربیان داخلی خوبی هم داریم. نمی‌شود یک مربی ایرانی بگذارید و بگویید با 10 میلیارد خوب کار کن اما به سرمربی خارجی 100 یا 200 میلیارد بدهید. اگر این مبلغ را به مربی کشورمان هم بدهید، می‌تواند خوب کار کند. ما اکنون فرصت نداریم و به همین دلیل یک سرمربی بسیار بزرگ خارجی می‌خواهیم. کره و ژاپن نشان دادند شوخی‌بردار نیستند. ما آبروی فوتبال مان در میان است. فوتبالیست‌های ایران سال‌ها زحمت کشیده‌اند. آن زمانی که از آسیا فقط یک تیم به جام جهانی می‌رفت،با یک مربی ایرانی همان یک سهمیه را گرفتیم.

 

*کی روش نه اما مربی طراز اول می خواهیم

 

وی درمورد اینکه بقای کی‌روش روی نیمکت به صلاح تیم ملی است، توضیح داد: آبرو و حیثیت داریم که نمی‌توان آن را راحت روی زمین ریخت. مربی بسیار بزرگی می‌خواهیم و تیم باید خیلی تغییر کند. بقای کی‌روش یا نماندن او تصمیم فدراسیون فوتبال است. اگر من رئیس فدراسیون بودم با تمام احترامی که برای کی‌روش قائل هستم و خودش هم می‌داند چه قدر دوستش دارم به این دلیل که ما اکنون می‌خواهیم رو به جلو برویم و او از لحاظ سنی به عقب می‌رود، می‌گفتم برای آینده یک مربی طراز اول خارجی نیاز داریم. برخی‌ها سیاست بازی در می‌آورند اما من روراست هستم. به کی‌روش احترام می‌گذارم. در جام های جهانی قبلی خیلی خوب کار کرد و برای ما یادگاری گذاشت. دستش درد نکند اما اکنون دنبال یک مربی بزرگ می‌گردم زیرا تیم ما بزرگ است.

 

مدیرعامل استقلال درمورد اینکه آیا از داوری دربی راضی است، پاسخ داد: داوری‌ها همیشه کم و کاستی دارند اما هیچ وقت درباره داوری به ویژه این بازی بزرگ صحبت نمی‌کنم. داور هم مثل ما انسان است. در مجموع راضی هستیم.

 

فتح‌الله زاده در گفت و گو با برنامه ورزشگاه درمورد اینکه آیا بازیکنی را به ساپنیتو توصیه کرده است، گفت:  ممکن است در آینده بازیکنی در ذهن من باشد و پیشنهاد کنم اما هرچه ساپینتو بگوید انجام می‌دهم.

 

*هر کاری از دستمان برآید برای فکری انجام می دهیم

 

وی درمورد گلایه‌های محمود فکری بابت پرداخت نشدن بدهی او به نساجی، توضیح داد: ما همان زمان هم کمک کردیم. حدادیان، مالک باشگاه نساجی در جریان است که می‌خواستیم چک بدهیم و رضایت نامه فکری را بگیریم اما خودش نخواست و گفت خودم می‌گیرم. در حد توان‌مان  کمک کردیم و اکنون هم هر کاری از دست مان برمی‌آید، انجام می‌دهیم.

 

*در روزهای آینده خبرهای خوبی از استقلال می شنوید

مدیرعامل استقلال در پایان خطاب به هواداران این تیم، گفت: ما قهرمانیم. پشت تیم بایستید. روزهای خوبی هست و در روزهای آینده خبرهای خوب دیگری به شما می‌دهم. 

 

او تاکید کرد: برخی دوستان کم لطفی کرده و می گویند فتح‌الله زاده فقط مانده در برنامه خاله شادونه شرکت کند. آن‌جا هم خوب است و دعوت کنند می‌روم. زیرا جوانان استقلالی می‌بینند. وقتی به یک برنامه می‌روم می‌گویند چرا رفتی و نروم هم می‌گویند چرا نرفتی؟

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------