بارسلونا با شکست بتیس حریف رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیا شد/ برد رم در شب شکست چلسی



مسابقات فوتبال جهان 22 دی 1401،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
بارسلونا با پیروزی مقابل بتیس به فینال سوپرکاپ اسپانیا رسید.

به گزارش ایسنا، بارسلونا و رئال بتیس بامداد جمعه در چارچوب سوپرکاپ ۴ جانبه اسپانیا در ورزشگاه ملک فهد ریاض به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی بارسلونا به پایان رسید. این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی ۲، ۲ رسیدند و در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود بارسا تمام شد تا شاهد الکلاسیکو در فینال سوپرکاپ اسپانیا باشیم.

 

در دقیقه ۴۰ این دیدار عثمان دمبله روی پاس پدری فرار کرد و دمبله هم پس از عبور از مدافع پیش رویش به لواندوفسکی پاس داد تا این بازیکن پس از این که یک بار شوتش به مدافع بتیس برخورد کرد، دروازه این تیم را روی شوت دوم باز کرد.

 

با این حال در دقیقه ۷۷ حرکت ترکیبی بازیکنان بتیس به لوییس هنریکه رسیده که این بازیکن با یک سر توپ زیبا مدافع مقابلش را دریبل کرد و با پاسی به موقع توپ را به نبیل فکیر رساند تا این بازیکن با ضربه‌ای دقیق دروازه بارسا را باز کند تا بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی یک، یک به پایان برسد و به وقت‌های اضافه برود.

 

بارسلونا در جریان ۹۰ دقیقه دو گل دیگر توسط لواندوفسکی و پدری به ثمر رساند اما توسط VAR آفساید اعلام شد.

 

در دقیقه ۹۳ وقت اضافه آنسو فاتی توپ سرگردان پشت محوطه جریمه را با شوتی زیبا وارد دروازه بتیس کرد، اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۱۰۱ مورون روی پاس لوییس هنریکه با ضربه پشت پا دروازه بارسا را باز کرد تا بازی دوباره به تساوی کشیده شود.

 

در دقایق ۱۱۸ گواردادو با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

 

در ضربات پنالتی لواندوفسکی، کسیه، فاتی و پدری برای بارسلونا و خوسه و مورون برای بتیس گل‌زنی کردند و خوانمی و کاروالیو ضربه پنالتی‌شان را از دست دادند.

 

***

 

پیروزی رم در جام حذفی ایتالیا

تیم فوتبال آاس رم موفق شد در جام حذفی ایتالیا به پیروزی برسد.

 

مسابقات فوتبال جهان 22 دی 1401،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

در جریان مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی ایتالیا دو تیم آاس رم و جنوا به مصاف هم رفتند که در پایان، این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود رم به پایان رسید. 

 

پائولو دیبالا در دقیقه ۶۴ توسط جیانلوکا مانچینی به گل رسید تا برنده این بازی باشد.

 

آاس رم با این پیروزی موفق شد به مرحله بعدی این مسابقات راه پیدا کند. این تیم به مصاف برنده  ناپولی و کرمونزه خواهد رفت.

 

به گزارش ایسنا، در دیگر دیدارهای این مرحله، فیورنتینا و سمپدوریا به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود فیورنتینا به پایان رسید تا این تیم به دوربعدی مسابقات صعود کند.

 

***

 

ادامه تیره‌روزهایی چلسی با شروع کابوس‌وار فلیکس

وضعیت‌ آبی‌پوشان لندن در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس با قبول شکست برابر رقیب همشهری‌شان بدتر از قبل شد.

 

مسابقات فوتبال جهان 22 دی 1401،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

در دیداری معوقه از هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، شب گذشته (پنجشنبه) تیم فوتبال چلسی میهمان فولام بود و این بازی را با نتیجه 2 بر یک به رقیب همشهری خود باخت تا وضعیتش از آنچه بود، بدتر شود.

 

در این بازی فولام با گل دقیقه 25 ویلیان از چلسی پیش افتاد. آبی‌های لندن در دقیقه 47 توسط کالیدو کولیبالی گل خورده را جبران کردند، اما اخراج ستاره پرتغالی جدیدشان ژوائو فلیکس در دقیقه 58 کار این تیم را سخت کرد. فلیکس در حالی به خاطر تکل خطرناکش روی تته اخراج شد که اولین بازی خود را پس از انتقالش از اتلتیکومادرید به چلسی انجام می‌داد.

 

در ادامه فولام از برتری‌ عددی‌اش نهایت استفاده را برد و در دقیقه 73 توسط کارلوس وینیسیوس برای دومین بار دروازه چلسی را باز کرد و با همین گل بازی را برد. این چهارمین برد فولام برابر چلسی در 53 بازی‌ رو در روی دو تیم در لیگ برتر انگلیس بود. آخرین باری که فولام رقیب همشهری را شکست داده بود به ماه مارس سال 2006 برمی‌گشت. همچنین فولام برای اولین بار از سال 1966 توانست چهار بازی متوالی‌اش در لیگ برتر را ببرد.

 

چلسی اما با قبول این باخت که چهارمین شکست متوالی‌اش در تمامی رقابت‌ها بعد از 18 بازی‌اش در لیگ برتر بود، 25 امتیازی ماند که این کمترین امتیاز کسب شده توسط آبی‌پوشان استمفوردبریج از سال 2015 است. این باخت باعث شد شاگردان گراهام پاتر با 25 امتیاز در رده دهم جدول باقی بمانند، یعنی 19 امتیاز فاصله با آرسنال صدرنشین که یک بازی هم کمتر انجام داده و 10 امتیاز فاصله با منچستریونایتد رده چهاردهمی که آنهم یک بازی کمتر از چلسی انجام داده است.

 

در جدول رده‌بندی مسابقات، پس از آرسنال 44 امتیازی، منچسترسیتی با 39 امتیاز دوم است و نیوکاسل با 35 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------