انتقاد معاون حقوقی باشگاه استقلال از برخورد فیزیکی مامور نیروی انتظامی با ساپینتو



ساپینتو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
معاون حقوقی باشگاه استقلال به حواشی دیدار این تیم با مس کرمان واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، فرشید سمیعی با یک مقدمه نسبتا طولانی، صحبتهایش را با فوتبالی اینگونه شروع کرد: "قبلا هم خدمت اعضای محترم کمیته انضباطی اعلام کردم تا زمانیکه مربی یا بازیکن اشتباه می‌کند، با انواع و اقسام جریمه‌ها و محرومیت های سنگین رو برو می‌شود اما اگر داور یا کمک داوران دچار اشتباهاتی شوند که تاثیر گذار در نتیجه بازی باشد - که ارزش هر امتیاز آن بازی میلیاردها تومان است - فقط یک هفته محرومیت از قضاوت در انتظار آنان باشد، تنش‌های بین داوران و کادر فنی سرانجام مناسبی نخواهد داشت. البته که کمیته داوران هیچگونه برنامه‌ای جهت محرومیت و جریمه واقعی داوران متناسب با اشتباهات آنان ندارد."

 

سمیعی ادامه داد:" قطعا با اصلاح آیین‌نامه انضباطی باید این اجازه به کمیته انضباطی داده شود تا در برخی موارد، داورانی که خود علت و سبب جنجال و تغییر در نتیجه بازی یا تضییع فاحش حقوق یک تیم می‌شوند را احضار کند. در واقع اگر با مربی خاطی بلافاصله برخورد می‌شد قطعا سرمربی استقلال به اشتباه اخراج نمی‌شد."

 

معاون حقوقی استقلال در خصوص اهمیت نظارت کمیته انضباطی بر قضاوت داوران گفت:" اگر داور بداند کمیته انضباطی بر کار او نظارت دارد نمی‌تواند به مربی‌ای که دقایقی بازی را با اعتراضات خود متوقف می‌کند و با حرکات تحریک‌آمیز موجب جنجال می‌شود و با جملات توهین‌آمیز همه را هدف قرار می‌دهد یا به سینه داور میزند هیچ کارتی ندهد اما یک مربی را بخاطر مواخذه دروازه بان خودی که موجب هیچگونه اخلالی هم در بازی نشده را با کارت زرد جریمه کند و در ادامه او را اخراج کند. متاسفانه علت هر دو کارتی که سرمربی استقلال گرفت، حضور یکی از اعضای کادر فنی تیم حریف در محوطه فنی استقلال و توهین به سرمربی تیم بوده است. اگر با مربی خاطی بلافاصله برخورد می‌شد قطعا در ادامه سرمربی استقلال به اشتباه اخراج نمی‌شد."

 

 

سمیعی در بخش بعدی صحبت‌هایش، از حمله فیزیکی به سرمربی استقلال انتقاد کرد:" بدیهی است حمله فیزیکی به سرمربی استقلال، از جانب هر که باشد به هیچ عنوان قابل گذشت نیست. ‌قانونگذار ما به هیچ فرد حتی  ضابط قضایی اجازه ضرب و شتم افراد ولو فرد متهم را نداده و درصورت حدوث آن بلافاصله دادسرای انتظامی ورود می‌کند. حال اینجا که فرد مضروب مربی فوتبال یک تیم باشگاهی با دهها میلیون نفر هوادار هست و طبق فیلم موجود، بی‌دلیل و بخاطر تعصب باشگاهی توسط افرادی مورد حمله فیزیکی و کلامی قرار می‌گیرد، متاسفانه بجای عذر خواهی سریع و رسمی از سوی ضارب، اعلام شد شخص مضروب  و ضارب از یکدیگر دلجویی کردند!! امری که بی تردید باعث شگفتی فیفا و afc خواهد شد. چراکه بی‌گمان همه منتظر برخورد قضایی با ضارب هستند."

 

سمیعی صحبتهایش را با فوتبالی اینگونه تمام کرد:" مضروب کردن سرمربی یک تیم باشگاهی در انتهای مسابقه و در داخل ورزشگاه، مسئولیتی تمام و کمال متوجه میزبان هم می‌کند. از اینرو می‌طلبد که ارکان قضایی فدراسیون هم به این موضوع ورود کنند."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------