عربستان میزبان جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۴ شد



جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۴،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
عربستان سعودی قرار است از رقابت‌های جام‌جهانی 2024 باشگاه‌ها میزبانی کند.

به گزارش فوتبال 360، درحالی که رقابت‌های جام‌جهانی باشگاه‌ها 2022 در مراکش درحال برگزاری است و سه‌شنبه و چهارشنبه شب، تیم‌های الهلال، فلامنگو، الاهلی و رئال مادرید در مرحله نیمه‌نهایی مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند، سعودی‌ها رویای برگزاری فینال تمام عربی را در سر داشته و دستاورد بسیار بزرگی برایشان خواهد بود که الاهلی و الهلال به ترتیب با غلبه بر فلامنگو و رئال مادرید به دیدار فینال راه یابند.

 

در همین حین، سعودی‌ها که میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 را هم گرفته بودند، رسماً به‌عنوان میزبان جام‌جهانی باشگاه‌‌ها 2024 انتخاب شده و قرار است پس از برگزاری موفقیت آمیز سوپرجام های فوتبال اسپانیا و ایتالیا در کشورشان از تعداد باشگاه‌های بیشتری در بزرگ‌ترین رقابت جهانی در سطح باشگاهی میزبانی به عمل آورند. این اتفاق به احتمال فراوان پیش‌درآمدی برای کسب میزبانی مشترک جام‌جهانی 2030 نیز خواهد بود که در صورت رخدادش، عربستان سعودی را به جدیدترین قطب فوتبال در قاره آسیا بدل خواهد کرد.

 

جام‌جهانی باشگاه‌ها برای اولین دوره در سال 2000 به میزبانی برزیل برگزار شد و درحالی که به سبب مشکلات مالی تا سال 2005 خبری از برگزاری‌اش نبود، 4 دوره متوالی به میزبانی ژاپن برگزار شد و در این سال‌ها، کشورهایی جز برزیل (یک)، ژاپن (8)، امارات متحده عربی (5)، قطر (2) و مراکش (3)، میزبانی از آن را تجربه نکرده بودند. طبق اعلام رسمی فیفا، قرار است این رقابت‌ها از سال 2024، با تغییر شیوه مواجه شده و با تعداد 32 تیم برگزار شود. رئال مادرید، پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات است و به جز تیم‌های اروپایی و برزیلی، تیم‌ها قهرمانی در این مسابقات را تجربه نکرده‌اند. العین امارات و کاشیما آنتلرز ژاپن، تنها تیم های آسیایی بودند که به فینال رسیدند اما در نهایت مغلوب رئال مادرید شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------