رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال: فیفا باید اجازه استفاده از VAR را بدهد/ کجای دنیا قبل از بازی علیه داور بیانیه می‌دهند؟



اخبار,اخبار ورزشی,فریدون اصفهانیان

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد بهترین‌های داوری ایران همین داورانی هستند که در لیگ برتر قضاوت می‌کنند.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اینکه واکنش کمیته داوران به بیانیه‌هایی که تیم‌های لیگ برتری بر علیه قضاوت داوران و این کمیته منتشر می‌کنند چیست، اظهار داشت: این اتفاقات نباید بیفتد. اگر تیمی اعتراض دارد باید پس از بازی آن را مطرح کند، اما بیانیه‌ نوشتن قبل از بازی اصلاً در هیچ جای دنیا وجود ندارد و باعث می‌شود مشکلاتی که نباید به وجود بیاید، اتفاق بیفتد.

 

وی افزود: متأسفانه شاهد هستیم که هنوز داور به زمین نرفته عنوان می‌کنند این داور در بازی 2 سال پیش ما چنین و چنان کرد. به همین دلیل جلسات مختلفی  با حضور مسئولان کمیته‌های داوران، مسابقات، انضباطی و اخلاق در حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کردیم تا جلوی این کار گرفته شود.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: کمیته انضباطی و کمیته اخلاق باید بیشتر به این موضوع ورود کنند. متأسفانه هر کسی درباره داوری صحبتی را مطرح می‌کند در حالی که کجای دنیا دیده‌اید که بیانیه بدهند و قبل از بازی از داور مسابقه ایراد بگیرند؟ این رفتارها تنها به این دلیل است که می‌خواهند تیمشان برنده شود. البته ما اشتباهات و ضعف‌های خود را می‌پذیریم، اما بهترین‌های داوری ایران همین داورانی هستند که در لیگ برتر قضاوت می‌کنند.

 

اصفهانیان گفت: ما نیز هر کاری که نیاز بوده است برای داوران انجام داده و پیش از آغاز فصل و همچنین در نیم‌فصل برای آنها کلاس برگزار کردیم. داوران پشت دروازه را مستقر کردیم، اشتباهات داوران را به وسیله آنالیزور به آنها گوشزد می‌کنیم و کلاس‌های یک روزه برگزار کرده‌ایم. یک ماه پیش کلاسی برگزار شد و دوباره بیستم اسفندماه برای داوران کلاس آموزشی داریم تا از اشتباهات بعدی داوری جلوگیری کنیم.

 

وی درباره شعارهایی که تماشاگران گیتی‌پسند در جریان دیدار فینال لیگ برتر فوتسال علیه او و مهدی تاج سر دادند، تصریح کرد: بالاخره تماشاگران هم احساساتی هستند. انتظار نداریم چنین شعارهایی داده شود، اما به هر حال هواداران هم جوان و احساسی هستند.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره سرانجام استفاده از سیستم VAR در ورزشگاه‌های فوتبال بیان داشت: شرکت‌های مختلفی برای این کار آمده‌اند که یکی از شرکت‌ها نسبتاً خوب بوده است که البته باید تکمیل شود و در نهایت فیفا باید اجازه استفاده از این سیستم را به ما بدهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------