تیم دایی هم نتوانست جلوی سرخپوشان بایستد/ خیز بلند پرسپولیس برای قهرمانی



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار پرسپولیس و سایپا

تیم فوتبال پرسپولیس از شکست دو رقیب اصلی‌اش نهایت استفاده را برد و با پیروزی برابر سایپا فاصله‌اش با تعقیب کنندگان را بیشتر کرد تا اصلی‌ترین گزینه برای کسب قهرمانی لیگ هجدهم باشد.

به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سایپا از ساعت ۱۹ امروز شنبه در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۳ بر ۲ پرسپولیس به پایان رسید. معین عباسیان (۴) و رضا اسدی (۶۷) برای سایپا گل زدند. بشار رسن (۳۲)، علی علیپور (۴۹) و مهدی ترابی (۶۲) برای پرسپولیس گل زدند.

 

سرخپوشان تهرانی در حالی به مصاف سایپا رفتند که در دیدارهای برگزار شده این هفته رقیبان اصلی اش برای رسیدن به قهرمانی نتایجی کسب کردند که می‌توانست به سود شاگردان برانکو باشد. با شکست تراکتورسازی و سپاهان این فرصت فراهم شد که سرخپوشان با پیروزی برابر سایپا فاصله خود در صدر جدول را بیشتر از قبل کنند.

 

در حالی که پرسپولیس با همین ذهنیت وارد زمین شد خیلی زود غافلگیر شد تا بداند روز سختی را برابر تیم علی دایی پیش رو دارد. در دقیقه چهارم این دیدار معین عباسیان نخستین ضربه کرنر را برای سایپا روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد که بدون دخالت بازیکنی وارد دروازه شد. چند بازیکن جلوی دید علیرضا بیرانوند را گرفته بودند تا توپ از بین پاهای وی وارد دروازه شود.

 

پس از این گل سایپا به دفاع چند لایه پرداخت تا از گل زده اش محافظت کند. این مقاومت تا دقیقه ۳۲ ادامه داشت که در این صحنه ورود سرخپوشان به داخل محوطه جریمه با پاس رو به عقب کمال کامیابی نیا برای بشار رسن همراه شد که ضربه دقیق و زیبای این بازیکن عراقی به تور دروازه چسبید تا بازی به تساوی کشیده شود.

 

پرسپولیس روال قبل از گل را بعد از به دست آوردن تساوی ادامه داد و سعی در زدن گل برتری در نیمه اول داشت و سایپا هم چشم به ضد حملات دوخته بود اما در نهایت نیمه اول این دیدار با تساوی به پایان رسید تا صحبت‌های برانکو و علی دایی تعیین کننده روش و نحوه بازی در نیمه دوم باشد.

 

نیمه دوم برعکس دقایق ابتدایی نیمه اول شروع شد و این پرسپولیس بود که در دقیقه چهارم به گل برتری رسید. مهدی ترابی که در نیمه دوم به جای مهدی شریفی وارد زمین شده بود با حرکت در عمق توپ خوبی را برای علی علیپور فرستاد که این بازیکن پس از چند لحظه مکث توپ را از میان مدافعان پرتعداد سایپا به گوشه دروازه فرستاد.

 

بعد از این گل بازی روال جدیدی به خود گرفت و سایپا از لاک دفاعی خارج شد و برای رسیدن به گل تساوی تلاشش را آغاز کرد. علی دایی برای رسیدن به خواسته اش در دقیقه ۵۹ دو تعویض انجام داد تا تیمش هجومی تر شود.

 

برخلاف برنامه‌های علی دایی این پرسپولیس بود که در دقیقه ۶۲ به گل سوم رسید. علی علیپور در حالی که در موقعیت تک به تک قرار گرفته بود پاس رو به عقبی را برای مهدی ترابی ارسال کرد که این بازیکن پس از جا گذاشتن دو بازیکن سایپا با شوتی محکم دروازه حامد فلاح زاده را باز کرد تا سرخپوشان بازی باخته را با پیروزی عوض کنند.

 

مهدی ترابی هر چند گل سوم تیمش را به ثمر رساند اما در دقیقه ۶۷ توپ را لو داد تا سایپایی‌ها صاحب یک موقعیت خوب در ضد حمله شوند و رضا اسدی با شوتی سرکش و در زوایه بسته دروازه بیرانوند را برای بار دوم باز کرد.

 

بعد از این گل سایپا با شجاعت بیشتری به سمت دروازه سرخپوشان حمله کرد تا گل تساوی را به ثمر برساند. در ۱۰ دقیقه پایانی شاگردان برانکو سعی کردند با دفاع چند لایه از برتری یک گله استفاده کنند و سه امتیاز این بازی را به اندوخته‌هایشان اضافه کنند.

 

پرسپولیس با این پیروزی ۵۴ امتیازی شد و فاصله اش با تیم دوم که تراکتورسازی است به ۵ امتیاز رساند. سایپا هم با ۳۱ امتیاز در رده هفتم باقی ماند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------