گلایه‌های یزدانی از نابسامانی‌ در کشتی: شرایط به هیچ عنوان مناسب نیست



حسن یزدانی که در دوره مدیریت رسول خادم علاقه ای به مصاحبه نداشت، حالا 6 ماه بعد از رفتن خادم می گوید کشتی 2 سال است که شرایط خوبی ندارد.

دارنده مدال طلای کشتی آزاد در المپیک به انتقاد از وضعیت نابسامان کشتی پرداخت. حسن یزدانی که مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه دارد، خیلی کم پیش می‌آید که بخواهد درباره وضعیت خودش و یا کشتی مصاحبه کند اما او حالا به انتقاد از وضعیت نا بسامان کشتی در دو سال اخیر پرداخته است.   

 

یزدانی با اشاره به برگزاری اردوهای تیم ملی در آستانه حضور در قهرمانی آسیا گفت:« بارها و بارها گفته‌ایم شرایط به هیچ عنوان مناسب نیست؛ امروز هم دیدید که بچه‌ها در چه شرایطی تمرین می‌کنند. متأسفانه حمایت‌های لازم را از فدراسیون نداشته‌اند و با وجود اینکه یک سال از بازی‌های آسیایی گذشته است هنوز پاداش قهرمانان پرداخت نشده است. مگر یک ورزشکار در طول سال چقدر درآمد دارد که بخواهند این پاداش‌ها را هم ندهند؟ از مسئولین وزارت ورزش خواهش می‌کنم این جوایز را که حق ورزشکاران است هر چه زودتر پرداخت کنند.»

 

یزدانی که در دوره مدیریت رسول خادم علاقه‌ای به مصاحبه با رسانه‌ها نداشت، حالا با اشاره به شرایط نابسامان کشتی در دو سال اخیر از وضعیت موجود گلایه می‌کند:« کشتی با وجود اینکه امید اول ایران در المپیک‌ها بوده و هست؛ آنطور که باید و شاید حمایت نمی‌شود. به رشته‌هایی مانند کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو که شانس‌های اصلی مدال در المپیک هستند باید توجه ویژه‌تری شود که نمی‌شود. حدود 2  سال است که هیچ حقوقی نداریم، فدراسیون هم نمی‌تواند با بودجه محدودی که دارد حقوق‌ها را پرداخت کند. وزارت ورزش باید این موضوع را در نظر بگیرد که یک ورزشکار حرفه‌ای هزینه‌های بالایی دارد که باید تأمین شود نه اینکه تمام هزینه‌ها را از جیب خودش پرداخت کند. فدراسیون کشتی در حد توانش حمایت می‌کند، اما کافی نیست. امیدوارم شرایط کشتی با حمایت مسئولان بهتر شود.»

 

یزدانی درباره بلاتکلیفی فدراسیون کشتی و اداره فدراسیون با سرپرست هم گفت:« تمرکز من روی تمریناتم است و خیلی دوست ندارم به این مسائل ورود کنم. امیدوارم هر فردی که لایق‌تر است و می‌تواند به کشتی کمک کند سکان هدایت فدراسیون را در دست بگیرد. مهمتر از همه آن است که رئیس بعدی بتواند پول به کشتی بیاورد تا کشتی‌گیران دغدغه مالی نداشته باشند. نه تنها کشتی بلکه دغدغه تمام ورزشکاران رشته‌های انفرادی مالی است. وقتی که مشکلات مادی مرتفع شود ورزشکار با شرایط بهتری تمرین و رقابت می‌کند.»

 

ایران ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------