رفعتی: فتحی چهره فوتبالی است و تصمیم کمک داور را پذیرفت



اخبار,اخبار ورزشی,رفعتی

رئیس دپارتمان داوران فوتبال گفت: با توجه به عدم وجود دوربین روی خط دروازه ، امکان تشخیص قاطع و کامل که توپ بیرون رفته است، نیست.

به گزارش مهر به نقل از فدراسیون فوتبال، داود رفعتی با بیان این موضوع گفت: بعدازظهر امروز نشستی را با حضور امیرحسین فتحی – مدیرعامل باشگاه استقلال برگزار و درخصوص اعتراضات تیم استقلال تهران درباره گلی که در دیدار برابر صنعت نفت آبادان مردود اعلام شد، صحبت کردیم. در ابتدا باید بگویم فتحی، یک چهره فوتبالی است و سالهاست که در فوتبال فعالیت می‌کنند و برای همه ما قابل احترام هستند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: دلایلی را که باعث مردود شدن گل استقلال در این صحنه وجود داشت و اینکه چرا کمک‌داور و داور پشت دروازه تشخیص دادند که آن توپ اوت شده و در آن شرایط پای چپ بازیکن استقلال روی خط بود و توپ هم روی هوا قرار داشت را کاملاً توضیح دادم. با توجه به اینکه فتحی خودش سال‌ها در فوتبال است و با این مقوله کاملاً آشناست، تصمیم کمک داور و داور پشت دروازه را پذیرفتند.

رفعتی با اشاره به دوربین‌های حاضر در ورزشگاه آزادی گفت: با توجه به عدم وجود دوربین روی خط دروازه، امکان تشخیص قاطع و کامل که توپ بیرون رفته است، نیست. بنابراین تنها کسی که می‌تواند در این شرایط تشخیص دهد که توپ اوت شده، کمک داور و داور پشت دروازه است.

وی در ادامه بیان کرد: درباره صحنه مشکوک این دیدار با شمس المائدین – رئیس کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا و یک داور بحرینی صحبت کردم و آنها عنوان کردند از زاویه دیدی که این صحنه فیلمبرداری شده است، اظهار نظر سخت است. اما باید به تصمیم کمک داور و داور پشت دروازه احترام گذاشت، چرا که آنها بهترین زاویه دید در آن لحظه داشتند. ضمن اینکه نظرات آنها را به مدیرعامل باشگاه استقلال نیز گفتم.

رئیس دپارتمان داوران در پایان در خصوص عملکرد فغانی گفت: اول از تیم‌های پدیده و سپاهان تشکر کنم، چرا که نهایت همکاری را با تیم داوری داشتند. در ورزشگاه بودم و از نزدیک این بازی را تماشا کردم. در دقیقه ۶ بازی خطای پنالتی اتفاق افتاد و تنها کسی به صحنه نزدیک بود، داور مسابقه بود. که با این تصویر تلویزیونی تشخیص سخت است، ولی به نظر کارشناسان احترام می‌گذارم. آنچه مسلم است بازی پدیده و سپاهان از حساسیت بالایی برخوردار بود و معتقدم فغانی به خوبی توانست این بازی را کنترل کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------