قوانین جدید یوفا برای فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا



اخبار,اخبار ورزشی

نهاد حاکم بر فوتبال اروپا برای فصل آینده مهمترین تورنمنت باشگاهی این قاره قوانین جدیدی وضع کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از نشریه سان، لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده دستخوش تغییر و تحولاتی بزرگ واقع خواهد شد، تغییراتی که با هدف سرعت بخشیدن به روند بازی و کاهش جنجال‌ها اعمال می‌شوند.

 

این قوانین جدید مشتمل بر 9 مورد بوده و برگرفته از قوانین مصوب هیئت قانونگذار اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) است که یکی از آنها حتی در فینال لیگ قهرمانان فصل جاری میان تیم‌های لیورپول و تاتنهام نیز اعمال خواهد شد.

 

قوانین جدید به شرح زیر هستند:

1- بازیکنان هجومی تیم‌ها دیگر نمی‌توانند در تشکیل دیوارهای دفاعی سه نفره یا بیشتر در ضربات ایستگاهی حضور قرار بگیرند. آنها باید حداقل یک متر از دیوار دفاعی فاصله بگیرند و در غیر این‌صورت یک ضربه غیرمستقیم به سود حریف اعلام خواهد شد.

 

2- در ضربات دروازه و ضربات آزاد داخل محوطه جریمه خودی دیگر لازم نیست توپ از محوطه خارج شود تا بازی به جریان درآید اگرچه بازیکنان تیم مقابل تا زمانی که توپ به گردش درنیامده باشد، اجازه ورود به محوطه جریمه را ندارند.

 

3- در صورتی که بازی با تشخیص داور داحل محوطه جریمه متوقف شود، دراپ بال مستقیماً می‌تواند به دروازه‌بان داده شود. خارج از محوطه جریمه توپ به تیمی داده می‌شود که آخرین بار تملک آن را داشته و تمام بازیکنان دیگر از هر دو تیم با 4 متر فاصله بگیرند.

 

4- اگر یک بازیکن هجومی از دست یا بازوی خود چه برای گلزنی یا خلق موقعیت گلزنی استفاده کند، حتی به صورت اتفاقی، خطای هند گرفته خواهد شد و گل مردود اعلام می‌شود. برخورد توپ با دستی در شرایط که دست بالاتر از شانه قرار داشته باشد تحت هر شرایط خطای هند است مگر اینکه بازیکن خودش با پا یا سر توپ را به دستش زده باشد. همچنین زمانی که یک بازیکن به شیوه‌ای غیرعادی خودش را بزرگتر جلوه (منظور باز شدن دست‌ها در طرفین)  دهد، برخورد توپ با دست او خطای هند تلقی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------