پایان تلاش آزادکاران ایران با ۸ مدال در جام ساساری ایتالیا/ یخ‌کشی روی سکو دیسکالیفه شد!



اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی کشتی آزاد

نمایندگان کشورمان به ۴ مدال طلا، یک مدال نقره و ۳ مدال برنز در رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام ماتئو پلیکونه شهر ساساری ایتالیا رسیدند.

به گزارش مهر، رقابت‌های کشتی آزاد جام ساساری ایتالیا که جز سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز محسوب می‌شود شنبه شب به اتمام رسید که تیم ایران در پایان توسط محمدباقر یخکشی در وزن ۶۱ کیلوگرم، احمد بذری در وزن ۸۶ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم و حامد طالبی زرین کمر در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید.

 

همچنین عباس فروتن هم در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره، نادر حاج آقا نیا در وزن ۵۷ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم و ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

 

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

 در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک و نادر حاج آقا نیا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف هم رفتند که حاج آقا نیا با نتیجه ۵ بر ۴ سرلک را مغلوب کرد (سرلک از دور رقابت‌ها کنار رفت) و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دارت کاپیلان از کانادا با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. حاج آقا نیا در این دیدار در مصاف با چانگ گیون پارک از کره جنوبی با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن ۶۱ کیلوگرم مسابقات در دو گروه به صورت دوره‌ای برگزار شد و محمدباقر یخکشی در دور اول مقابل محمد لاکل از الجزایر با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد الک هوور از آمریکا گذشت و در دور سوم با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب راهول آواره از هند شد و بعنوان نفر دوم گروه راهی مرحله نیمه نهایی شد. یخکشی در این مرحله اولدزیسلاو آندریف از بلاروس را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل رسول کالیف دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۲ پیروز شد و به مدال طلا رسید، اما به دلیل اینکه در هنگام توزیع مدال با تی شرت بر روی سکو حاضر شد، مسئولان برگزار کننده وی را دیسکالیفه کردند.

 

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل سایاتبک اوکاسوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر قزاق مقابل کشتی گیر روس در دور بعد، یزدانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

در وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی در دور نخست رمضان رمضان اف از روسیه را با نتیجه ۱۴ بر ۸ مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل گئورگی کولی اف از بلاروس با نتیجه ۹ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، امامی به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد میهایل گئورگیف از بلغارستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد سلیمان اوماروف از ترکمنستان گذشت وی در دور دوم مقابل ختیگ سابولوف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست سابولوف مقابل فرانک چامیزو قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از ایتالیا، نخودی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

در وزن ۸۶ کیلوگرم احمد بذری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر دامیان ویلیا از اسپانیا را مغلوب کرد و در دور دوم مقابل دولت میرات اورازگیلیوف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بذری در این مرحله احمد آیبویف از فرانسه را با نتیجه ۱۲ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه ۱۹ بر ۱۰ عظمت دولت بیکوف دارنده مدال نقره آسیا و نقره زیر ۲۳ سال جهان از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

 

در وزن ۹۲ کیلوگرم رقابت‌ها با حضور ۷ کشتی گیر در دو گروه برگزار شد که علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر ویکی از هند را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر ارشک محبی دیگر نماینده کشورمان را مغلوب کرد و بعنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی رفت. ارشک محبی نیز مقابل ویکی از هند با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد و بعنوان نفر دوم گروه راهی دیدار نیمه نهایی شد. علیرضا کریمی در مرحله نیمه نهایی مقابل نورگالی نورگایپولی از قزاقستان با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز و راهی دیدار فینال شد. ارشک محبی نیز در دیدار نیمه نهایی مقابل باتیربک چاکولوف قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. کریمی در دیدار فینال چاکولوف از روسیه را با نتیجه ۸ بر ۴ از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد. محبی نیز در دیدار رده بندی با نتیجه ۷ بر ۳ از سد نورگالی نورگایپولی از قزاقستان گذشت و به مدال برنز رسید.

 

در وزن ۹۷ کیلوگرم عباس فروتن در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر سیمونه یاناتونی از ایتالیا را مغلوب کرد و در دور دوم مقابل باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان با نتیجه ۷ بر ۴ پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ایگور اووسیانیکوف دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از روسیه با نتیجه ۲ بر ۲ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. در همین وزن حامد طالبی زرین کمر پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آبراهام کونیدو روانو از ایتالیا با نتیجه ۹ بر یک به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله در مصاف با بک دولت آلمنتای از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۵ پیروز و راهی دیدار فینال شد. دیدار فینال این وزن بین حامد طالبی زرین کمر و عباس فروتن برگزار شد و در پایان طالبی زرین کمر با نتیجه ۸ بر یک مقابل فروتن پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. فروتن نیز صاحب مدال نقره شد.

 

تیم ایران در اوزان ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم نماینده‌ای نداشت.

 

رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- عظمت توسکایف (روسیه) ۲- دارت کاپیلان (کانادا) ۳- نادر حاج آقانیا (ایران) و گیوی داویدووی (ایتالیا) … ۷- علیرضا سرلک (ایران)

 

۶۱ کیلوگرم: ۱- رسول کالیف (قزاقستان) ۲- اولادزیسلاو آندریف (بلاروس) ۳- راحول آواره (هند) باقر یخکشی (دیسکالیفه)

 

۶۵ کیلوگرم: ۱- سونبا گونگان (هند) ۲- ماگومدرسول ادریسوف (روسیه) ۳- سایاتبک اوکاسوف (قزاقستان) و جونسیک یون (کره جنوبی) … ۱۰- امیرمحمد یزدانی (ایران)

 

۷۰ کیلوگرم: ۱ - نورکوجا کایپانوف (قزاقستان) ۲- گئورگی کولیف (بلاروس) ۳- یونس امامی (ایران) و باتیر بورجاکوف (ترکمنستان)

 

۷۴ کیلوگرم: ۱- فرانک چامیزو (ایتالیا) ۲- دانیر کایسانوف (قزاقستان) ۳- میروسلاو کایروف (بلغارستان) و ختیک سابولوف (روسیه) … ۹- محمد نخودی (ایران)

 

۷۹ کیلوگرم: ۱- خلیل امین اف (روسیه) ۲- گلیمجان یوزربایف (قزاقستان) ۳- فاتح بنفر داج اله (الجزایر) و دمیتری تکاچینکو (اوکراین)

 

۸۶ کیلوگرم: ۱- احمد بذری (ایران) ۲- عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) ۳- احمد ایبویف (فرانسه) و دیپاک پونیا (هند)

 

۹۲ کیلوگرم: ۱- علیرضا کریمی (ایران) ۲- باتیربک چاکولوف (روسیه) ۳- ارشک محبی (ایران)

 

۹۷ کیلوگرم: ۱- حامد طالبی زرین کمر (ایران) ۲- عباس فروتن (ایران) ۳- ابراهام کونیدو روانو (ایتالیا) و ایگور اوسیانیکوف (روسیه)

 

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- پاور کریوتسوف (روسیه) ۲- دانیل لیگتی (مجارستان) ۳- اولگ بولتاین (قزاقستان) و فردریک شوکت (کانادا)

 

توضیح اینکه در وزن ۶۱ کیلوگرم محمدباقر یخکشی از کشورمان صاحب مدال طلا شد اما مسئولان برگزاری به دلیل اینکه وی با تی شرت ورزشی بروی سکوی قهرمانی حاضر شد از دادن مدال به وی امتناع و وی را دیسکالیفه کردند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------