کارشناسی داوری دیدار سپاهان و پرسپولیس



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار سپاهان و پرسپولیس

کارشناس داوری فوتبال ایران می‌گوید تیم داوری مسابقه سپاهان و پرسپولیس عملکرد قابل قبول و خوبی داشته است.

حسین عسگری، کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد داروی بازی پرسپولیس و سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی اظهار کرد: این بازی یکی از بازی‌های فوق العاده سخت چه به لحاظ داوری و چه از لحاظ فوتبالی بود. به تیم داوری تبریک می‌گویم. آن‌ها وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و همکاری بسیار خوبی در این بازی داشتند. آن‌ها قضاوت کم نقصی از خود ارائه دادند.

 

او درباره صحنه پنالتی که برای سپاهان اعلام شده بود خاطرنشان کرد: از تلویزیون نشان نمی‌داد که آیا واقعاً پنالتی است یا نه اما داور که به دنبال دردسر نیست که بخواهد الکی پنالتی بگیرد و تصمیم داور حتماً درست بوده است.

 

او اخراج ایران پوریان و حواشی و بعد از آن اظهار کرد: همه اخراج‌ها درست بود. چرا بازیکنان به تصمیم داور پرخاشگری می‌کنند؟ باید یک آسیب‌شناسی توسط متخصصین انجام شود تا ما شاهد چنین حواشی نباشیم.

 

عسگری ادامه داد: باید در این رابطه کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال دخالت کنند و به نظر من باید آقای تاج از تیم داوری این مسابقه به خاطر داروی مدیریت خوبی که در این بازی داشته تقدیر کند.

 

مظفری: عملکرد داوران بازی سپاهان و پرسپولیس قانونی بود/ حاشیه‌های بازی ربطی به داوری نداشت

نوید مظفری در گفت‌وگو با فارس، در مورد نحوه قضاوت زاهدی‌فرد در نیمه دوم و وقت اضافه کرد:‌در نیمه دوم یک توپ مشکوک به هند پنالتی بود اما در تصاویر تلویزیونی نتوانستیم درست تشخیص بدهیم. با این شیوه تصویربردرای حتی اگر کمک داور ویدیویی هم داشتیم امکان تشخیص این صحنه وجود نداشت.

 

وی افزود:‌در وقت‌های اضافه اول داور ایران‌پوریان را به دلیل توهینی که انجام داد اخراج کرد زیرا در تصاویر می‌بینم که داور در حال عبور از کنار این بازیکن سپاهان است که بعد برمی‌گردد به او کارت قرمز مستقیم نشان می‌دهد. بنابراین باید قبول کنیم که به خاطر توهین این بازیکن سپاهان اخراج شد. در پایان وقت‌ اضافه اول هم کی‌روش استنلی به دلیل حمله به سمت بازیکن ذخیره پرسپولیس مستحق دریافت کارت قرمز بود و اخراج او درست بود اما نمی‌دانم دلیل اخراج سروش رفیعی چه بود شاید او هم حرفی زده باشد.

 

داور بین الملل سابق فوتبال ایران با اشاره به پنالتی دقیقه ۱۱۳ سپاهان گفت: در این صحنه داور پشت‌دروازه اعلام پنالتی کرد که این پنالتی هم درست بود زیرا مدافع پرسپولیس دست بازیکن سپاهان را گرفت.

 

مظفری با اشاره به عملکرد تیم داوری عنوان کرد: تصمیمات تیم داوری در این مسابقه کاملاً طبق قانون بود اما اینکه ما از داوران انتظار مدیریت در بازی را داریم مسئله‌ای است که در فوتبال ما اشتباه جا افتاده است مدیریت مسابقه از سوی داور درآوردن بازی نیست. وقتی بازیکنی توهین می‌کند نباید انتظار داشته باشد که داور او را اخراج نکند. تیم داوری عملکرد خوبی در این بازی حساس داشت  وتمام تصمیماتش در صحنه‌های مهم بازی درست و طبق قانون بود. اما اگر فوتبال ما این همه حاشیه دارد این مسئله هیچ ارتباطی به داوران ندارد و باید ببینیم در کجای کار مشکل داریم که چنین اتفاقی در فوتبال رخ می‌دهد.

 

سلیمانی: پنالتی سپاهان درست نبود/ داور، بازی را کنترل کرد

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان درباره قضاوت داور دیدار سپاهان - پرسپولیس در نیمه نهایی مسابقات جام حذفی به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: زاهدی‌فرد، داور دیدار سپاهان - پرسپولیس قضاوت خوبی در این بازی داشت، گرچه در نیمه اول بازیکنان دو تیم با درگیری سعی داشتند تا تصمیمات داور را به نفع خودشان رقم بزنند، اما داور با کارت‌های پرتعداد توانست بازی را کنترل کند و در نیمه دوم با دردسر کمتری به قضاوت پرداخت.

 

وی ادامه داد: در دقیقه 20 آفساید قربانی مهاجم سپاهان به درستی از سوی کمک داور اول اعلام شد و گل سپاهان مردود بود. همچنین در دقیقه 38 اخطار به کیانی به خاطر خطای هند و جلوگیری از موقعیت حمله پرسپولیس صحیح بود و یک دقیقه بعد اخطار به شجاع خلیل‌زاده به خاطر خطای بدون توپ روی مدافع سپاهان در حین ضربه شروع مجدد صحیح بود. در ادامه این صحنه اخطار به یزدانی هم به درستی داده شد.

 

کارشناس داوری فوتبال کشورمان افزود: در اواخر نیمه اول و در دقیقه 43 خطا روی علیپور پشت محوطه جریمه سپاهان دیده نشد و باعث خطاها و درگیری بین بازیکنان دو تیم شد و در ادامه آن در دقیقه 44 اخطار به ایرانپوریان به خاطر خطایی که انجام داد، درست بود.

 

سلیمانی افزود: در دقیقه 66 بازی شوت مهدی ترابی به صورت کیانی برخورد کرد که بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند، توپ به دست برخورد کرده و پنالتی بوده است. همچنین در دقیقه 98 اخراج ایرانپوریان حتماً به دلیل استفاده از الفاظ نامناسب بوده است که گزارش داور محرومیت بعدی وی را مشخص می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اخراج کی‌روش استنلی به درستی انجام شد، افزود: این بازیکن هم به شدت به داور اعتراض کرد که کارت زرد گرفت و هم با حمله به بازیکن پرسپولیس روی نیمکت فنی با کارت قرمز مستقیم مواجه شد که مصداق برخورد شدید محسوب می‌شود. اخراج سروش رفیعی از روی نیمکت ممکن است به خاطر استفاده از الفاظ تحریک‌آمیز باشد که کمک داور اول به داور منتقل کرده است. همچنین در صحنه پنالتی سپاهان داور پشت دروازه اشتباه کرد، چراکه برخورد ربیع‌خواه و یزدانی طبیعی بود.

 

سلیمانی در پایان گفت: در کل داور توانست با کارت‌های رنگی متفاوت این بازی را کنترل کند، اما آنچه که در تصاویر تلویزیونی مشاهده شد رفتار ناشایست و الفاظ نامناسب برخی از بازیکنان بود که کمیته انضباطی حتماً باید ورود پیدا و آنها را جریمه کند. 

 

فنایی: تصمیمات زاهدی فر درست نبود

«محمد فنایی» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: «محمد حسین زاهدی فر» می توانست بهتری در این مسابقه حساس داشته باشد اما در برخی از دقایق این مسابقه به جای مدیریت احساسی برخورد کرد.

 

وی افزود: در اخراج ایران پوریان داور می توانست مدیریت داشته و به او تذکر دهد، در آن لحظه «محمد حسین زاهدی فر» فراموش کرده بود این بازیکن کارت زرد دارد.

 

کارشناس داوری فوتبال ایران خاطرنشان کرد: دلیل اخراج سروش رفیعی را نمی دانم، او در در درگیری نقشی نداشت و دادن کارت قرمز به وی اشتباه بود.

 

فنایی تصریح کرد: اخراج کی روش استنلی درست نبود و به نظر من خود داور در دادن کارت به او مقصر بود. در ابتدا بر روی این بازیکن خطا انجام شد که داور نگرفت و بعد مهاجم خارجی سپاهان اتفاقات بعدی را رقم زد.

 

وی تاکید کرد: صحنه ای که داور برای پرسپولیس پنالتی گرفت واضح نبود اما احساس من بر این است درست نبود.

 

فنایی در پایان گفت: برخی وقت ها داور به جای استفاده از کارت می تواند مدیریت کرده و از بروز خشونت جلوگیری کند که «محمد حسین زاهدی فر» این کار را انجام نداد.

 

مظفری زاده: گل سپاهان آفساید بود/ در صحنه پنالتی اتفاق خاصی ندیدم/ کی روش و رفیعی به درستی اخراج شدند

سعید مظفری زاده، کارشناس داوری فوتبال ایران درباره قضاوت زاهدی فر در دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی بیان کرد: در بازی سخت، سنگین و پرحاشیه تیم‌های سپاهان و پرسپولیس، زاهدی فر و تیم داوری این مسابقه توانستند به دور از اینکه تحت تاثیر اعتراض‌ها و حواشی قرار بگیرند، عملکرد نسبتا موفقی داشتند و کم اشتباه قضاوت کنند.

 

او در ادامه افزود: به جز تصاویری که از دوربین‌های تلویزیونی نمی‌شد تشخیص داد، زاهدی فر عملکرد خوبی داشت.

 

در دقیقه ۲۰، رضا سخندان به درستی گل قربانی را آفساید اعلام کرد و قربانی در لحظه‌ای که توپ ارسال شد در آفساید قرارداشت.

 

در دقیقه ۳۸ زاهدی فر به درستی به کیانی به دلیل خطای هند جریمه و کارت زرد به او نشان داد.

 

در دقیقه ۳۹ داور به درستی با مشورت با داور پشت دروازه به خلیل زاده به دلیل خطای غیر وررشی کارت زرد نشان داد.

 

در دقیقه ۴۵ هم زاهدی فر به درستی به ایرانپوریان بابت خطا روی خلیل زاده کارت زرد داد.

 

در دقیقه ۶۶ شوت ترابی به کتف کیانی خورد و اعتراض او بابت خطای هند بی مورد بود.

 

در دقیقه ۹۸ به نظر می‌رسید توپ به علیپور برخورد کرد و به بیرون رفت، اما داور نظر دیگری داشت و در ادامه مشخص نشد ایرانپوریان در اعتراضش چه الفاظی را به کار برد که داور کارت قرمز مستقیم داد.

 

 

در دقیقه ۱۰۱ اعتراض بی مورد کی روش با عملکرد خوب داور مواجه شد و او را با کارت زرد جریمه کرد و در ادامه رفتار‌های او می‌توانست کارت زرد دوم و اخراج را در پی داشته باشد که داور صحنه را مدیریت کرد.

 

در پایان نیمه نخست وقت‌های اضافه و در برخوردها، تیم داوری تصمیم گرفتند که رفیعی و کی روش اخراج شوند. تصمیمی که منطقی بود.

 

در دقیقه ۱۱۴ کمک داور خط به سود سپاهان پنالتی گرفت که روی تصاویر تلویزیونی اتفاق خاصی را نشان نمی‌داد مگر اینکه پشت این بازیکن اتفاقاتی رخ داده باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------