گنج‌زاده: نگاه دولت به ورزشکاران خوب نیست؛ وزیر ورزش باز هم بدقولی کرد



اخبار,اخبار ورزشی,سجاد گنج‌زاده

ملی‌پوش کاراته ایران گفت: نگاه دولت به ورزشکاران و پرداخت پاداش مدال‌های آنها خوب نیست و وزیر ورزش باز هم در پرداخت قهرمانان بدقولی کرد.

سجاد گنج‌زاده در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص شرایط خود در آستانه مسابقات لیگ برتر کاراته وان چین اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خوبی دارم و بعد از مسابقات کاراته وان ترکیه تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم. قرار است امشب (سه‌شنبه) نیز به چین اعزام شویم و امیدوارم مانند دوره‌های گذشته نتایج خوبی را کسب کنیم.

 

وی در خصوص تفاوت سطح رقابت‌های لیگ برتر کاراته وان با رقابت‌های کاراته وان سری آ عنوان کرد: از نظر کمیت تعداد شرکت کنندگان لیگ برتر نسبت به سری آ کمتر است اما از نظر  کیفیت از سطح بسیار بالاتری برخوردار است. در این مسابقات با توجه به محدودیت حضور نفرات، تمام مدعیان در مسابقات حضور خواهند داشت و همین موضوع کار را سخت‌تر می‌کند.

 

قهرمان بازی‌های آسیایی اندونزی در خصوص کسب مدال در مسابقات لیگ برتر کاراته وان چین گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا در مسابقات چین به خوشرنگ ترین مدال دست پیدا کنم، البته در ترکیه نیز تلاش خود را انجام دادم اما با بدشانسی از دور مسابقات حذف شدم و امیدوارم مجددا در لیگ برتر کاراته وان چین نتیجه خوبی را کسب کنم.

 

گنج‌زاده در خصوص فشردگی برنامه مسابقات تیم ملی کاراته و احتمال خسته شدن ورزشکاران از این موضوع عنوان کرد: همه اعضای تیم ملی کاراته هدفمند به مسابقات پیش‌رو نگاه می‌کند و برای کسب امتیازات مسابقات تلاش می‌کنند. با وجودی که فشردگی مسابقات خسته کننده است اما ما هدف بزرگتری داریم که کسب سهمیه المپیک است و به همین دلیل کسی از بچه‌ها در این مسیر خسته نخواهد شد. همه ما سرسخت در حال تلاش برای کسب سهمیه المپیک هستیم.

 

وی در خصوص ناراحتی قهرمانان ورزش ایران از مشخص شدن پرداخت پاداش سه میلیونی به جای پاداش سکه بازی‌های آسیایی گفت : وقتی مسئولان  حرفی می‌زنند و به آن عمل نمی‌کنند باعث دلشکستگی تمام ورزشکاران می‌شود. پدر خانواده نیز وقتی قولی به فرزندان خود بدهد و عمل نکند، فرزندان خود را ناراحت و دلشکسته کرده است. شرایط حال حاضر ما نیز همین گونه است و واقعا وزیر ورزش در خصوص پرداخت پاداش‌ها بی‌معرفتی کرد.

 

دارنده 6 مدال انفرادی و تیمی مسابقات کاراته قهرمانی جهان تاکید کرد: ما برای کسب مدال بازی‌های آسیایی با خون دل جنگیدیم و تلاش کردیم اما وزیر ورزش زیر قول خود زد و به قول خود عمل نکرد. هر کسی نیز جای ما باشد از این بدقولی‌ها ناراحت خواهد شد و ناراحتی قهرمانان ورزش ایران از این موضوع طبیعی است. قطعا وقتی چنین اتفاقی می‌افتاد ورزشکار روحیه خود را از دست می‌دهد و ما نیز جدا از سایر ورزشکاران نیستیم و روی وعده و قول مسئولان برای زندگی خود برنامه‌ریزی کرده بودیم.

 

گنج‌زاده ادامه داد: متاسفانه وقتی مسئولان بدقولی می‌کنند تمامی ورزشکاران از زندگی خود عقب می‌افتند. از طرف دیگر برای اشتغال قهرمان در دستگاه های دولتی قانون وضع شده است، اما دو سال است که من به دنبال این موضوع هستم و به جایی نمی‌رسم. متاسفانه می‌گویند در تهران جایی برای اشتغال ورزشکاران نیست و باید از شهرستان‌ها اقدام کنیم. این در حالی است که ما در تهران زندگی می‌کنیم و تمام اردوهای ما نیز در تهران برگزار می‌شود. در این شرایط فشار زندگی برای ورزشکاران متاهل مانند من بیشتر خواهد شد.

 

وی افزود: وقتی دو سال است دنبال اشتغال هستم و به جایی نمی‌رسم و از طرفی سرو ته جوایز را می‌زنند، خود به خود انگیزه ورزشکار کاهش پیدا می‌کند. این بدقولی مسئولان برای اولین بار نیست و دفعه گذشته نیز وزیر ورزش با وجودی که در تمرینات تیم ملی کاراته در مقابل خبرنگاران قول پرداخت پاداش ما را به صورت سکه داد، اما به این قول نیز عمل نکرد و به جای سکه 2 میلیون و پانصد هزار تومانی در آن مقطع، مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار تومان پرداخت کردند.

 

عضو تیم ملی کاراته ایران در پایان خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد نگاه دولت به ورزشکاران خوب نیست و همیشه از سر و ته حق ورزشکاران می‌زند. واقعیت این است که در کشور ما نیز ورزشکاران حقوق ورزشی ندارند و فقط باید این مسئله را به خدا واگذار کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------