عرب: گزینه ما برای فصل آینده، اول برانکو، دوم برانکو، سوم برانکوست



اخبار,اخبار ورزشی,ایرج عرب

ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت که گزینه اول، دوم و سوم برای سرمربیگری این تیم در فصل پیش رو برانکو ایوانکوویچ خواهد بود.

به گزارش تسنیم، ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ و اینکه گفته می‌شود احتمال حضور او در باشگاه‌های عربستانی هست، گفت: ما روز سه‌شنبه صبح قبل از اینکه برانکو از ایران برود، جلسه‌ای با او داشتیم و در مورد مطالباتش به توافق نهایی رسیدیم. همچنین در مورد زمان پرداخت مطالبات برانکو و برنامه‌هایش برای فصل بعد هم صحبت شد. بعد از آن هم نامه وکیل ایشان به دست‌مان رسید که قابل بحث است و باید بررسی کنیم، اما باید بگویم که مجموعه باشگاه اراده‌اش این است که طلب برانکو را پرداخت کند.

 

درآمدهای باشگاه کاملاً مشخص است

وی که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: درآمدهای باشگاه کاملاً مشخص است. درآمدهای باشگاه از یک شرکت خدمات تلفن همراه است که به وظایفش عمل کرده و یک شرکت مجری و واسطه هم است که بقیه برند در اختیارش است که تا یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد. ما از شرکت خدماتی دریافتی داشتیم و آنها به موقع به تعهدات‌شان عمل کردند، ولی شرکت مجری به دلایلی نتوانسته است به تعهداتش عمل کند. الان هم نمی‌توانیم با آنها قطع ارتباط کنیم و با این شرایط هم نمی‌توانیم ادامه دهیم.

 

65 میلیارد تومان؛ هزینه قرارداد یک فصل بازیکنان و مربیان پرسپولیس!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه بهتر نیست به هواداران صادقانه بگویند درباره نگه داشتن برانکو چه اقداماتی انجام داده‌اند، تصریح کرد: ما یک فصل دیگر با برانکو قرارداد داریم و باید مطالباتش را پرداخت کنیم و تمام تلاش‌مان را هم در این باره انجام خواهیم داد. بعضی از دوستان می‌گویند باید این کار انجام شود و ما هم همین را می‌گوییم. ببینید قرارداد اسپانسری ما 61 میلیارد تومان برای این فصل بوده است و با توجه به تورم و نوسانات ارزی آنچه که باید به بازیکنان و کادرفنی داخلی و خارجی بپردازیم 63 میلیارد تومان شده است که هزینه اردوها، برگزاری مسابقات، هتل‌ها، بدهی‌های گذشته و هزینه‌های جاری باشگاه را هم در کنار آن در نظر بگیریم و کنار بگذاریم، یک مبلغی هم از بازی‌های آسیایی گرفتیم که کمک‌مان کرد.

 

درآمدهای ریالی ما ثابت اما هزینه‌ قراردادها ارزی و صعودی بوده است

عرب در همین رابطه افزود: قراردادهای باشگاه در زمان خودش مناسب بود، ولی امروز نمی‌توان با آن قراردادها ادامه داد. درآمدهای ریالی ما ثابت، ولی هزینه‌ قراردادها ارزی و صعودی بوده است. ما وقتی که در لیگ برتر قهرمان شدیم هزینه‌های ما پنج میلیارد تومان اضافه شد. قرارداد برانکو و کادرفنی‌اش با دلار پنج هزار و 200 تومان بسته شده است. الان یک مبلغی حدود 63 میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن هزینه‌های جاری، اردوها، هتل‌ها و ...  هزینه داشته‌ایم.

 

فحاشی و اینکه بگویند ماندن برانکو خط قرمز است، درست نیست

وی درباره این موضوع که اگر مبلغ قرارداد‌ها ظرف دو ماه پرداخت نشود، طبق قانون قرارداد فسخ می‌شود، آیا قرارداد برانکو هم با توجه به این شرایط فسخ خواهد شد، گفت: وکیل او دو هفته فرصت داده است. یک مقدار هم یکسری جریانات هست که در کشور ما الان باب شده است. قیمت بازیکن را در فضای مجازی خواسته و ناخواسته بالا می‌برند. خواسته از سوی آنهایی است که خبر اول را منتشر می‌کنند و ناخواسته هم آنهایی هستند قیمت را بالا می‌برند. باشگاه الان نیاز به آرامش دارد. فحاشی‌ها و این مسائل که بگویند ماندن برانکو خط قرمز است، درست نیست. بالاخره برای باشگاه هم مهم است که این کار انجام شود. همه‌ی تلاش ما این است که بدهی برانکو پرداخت شود و بماند. منتها بعضی از موضوعات به باشگاه آسیب می‌رساند.

 

با ایجاد فضای بی‌اعتمادی درآمد ما کاهش یافت

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: یک زمانی گفتند که شرکت خدمات تلفن پول پرسپولیس را نمی‌دهد. ما به‌عنوان طرف قرارداد با اسپانسر می‌دانستیم که پرداخت شده است، اما همین موضوع باعث شد که هواداران به 3030 اس ام اس ندهند و درآمد ما کاهش پیدا کند. شما اگر نمودار درآمدی ما را در آن شرکت ببینید، خواهید دید که درآمد ما کاهش یافته است. به هواداران گفتند که اسپانسر پول نمی‌دهد و آنها هم اس‌ام‌اس ندادند. همین اتفاق و با ایجاد چنین فضای بی‌اعتمادی درآمد ثابت ما را کاهش داد. ما باید عقلانی و منطقی به مسائل نگاه کنیم. یک درآمد است و یک هزینه که باید با هم تطابق داشته باشد. با فریاد و سروصدا، تخریب و فحاشی هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد و باید با عقلانیت این مسائل را پیگیری کرد.

 

با تغییر مدیریت مشکلی حل نمی‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که اگر برانکو در نهایت از پرسپولیس جدا شد، برنامه‌ دومی هم برای جایگزین او دارند، خاطرنشان کرد: ما اصلاً به این موضوع فکر نمی‌کنیم و فقط به نگه داشتن برانکو فکر می‌کنیم. ما در کشورمان هوادار معنوی داریم. باید یک برنامه‌ای داشته باشیم که ضمن داشتن هوادار معنوی یک کمک اقتصادی هم به باشگاه داشته باشند، نه به این شکل که شماره حساب بدهیم، بلکه با ایجاد یکسری اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ریزی کردیم که درآمد باشگاه را افزایش دهیم، چون تا درآمد باشگاه افزایش پیدا نکند این مشکلات حل نمی‌شود و با تغییر مدیریت مشکلی حل نمی‌شود. باید تدبیری بیاندیشیم که این درآمدها افزاسی پیدا کند.

 

عرب در پاسخ به این سؤال که «بلیت‌فروشی را واگذار کرده‌اید؟»، تصریح کرد: کل مبالغ بلیت‌فروشی به حساب باشگاه برگشته است. مجموع درآمد بلیت‌فروشی، مجموع درآمدهای تبلیغاتی روی لباس و شرکت خدمات تلفن، همه این درآمدها 61.5 میلیارد تومان می‌شود و  مبالغی که باید به بازیکنان داخلی و خارجی بدهیم، 60 میلیارد تومان است.

 

شفاف گفتم که درآمدها و هزینه‌های ما چقدر است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات مالی در پرداخت مطالبات برانکو، آیا از او مهلت دوباره‌ای خواهند گرفت، گفت: ما یکسری مطالبات داریم که این اتفاق تا شنبه (فردا) انجام خواهد شد و اقدامات دیگری هم داریم. فردا هم یک جلسه فوری در هیئت مدیره داریم که این مسئله را پیگیری خواهیم کرد، ولی این‌طور هم نیست که بگوییم باید بشود. ما تلاش‌مان این است که این اتفاق بیفتد. می‌گویند که من شفاف این موضوعات را بگویم، من شفاف گفتم که درآمدها و هزینه‌های ما چقدر است. الان هم می‌گویم که حدود سه میلیارد تومان فقط هزینه سفر ما به ژاپن شد. این عددها را در مجموع که نگاه می‌کنیم، عدد بزرگی است.

 

طرح موضوع مهندسی نتایج یا ناشی از توهم است یا خرافات

وی با اشاره به شکایت باشگاه پرسپولیس از قلعه‌نویی، یادآور شد: بله، ما شکایت کردیم. موضوع مهندسی نتایج و مسائلی که مطرح کردند یا ناشی از توهم است یا خرافات. ما باید به قوانین احترام بگذاریم و اعتقاد داشته باشیم که همه چیز در چهارچوب خودش باشد. وقتی مسابقه‌ای برگزار می‌شود داور و ناظر دارد و همه‌ی موارد رعایت می‌شود و نقل‌وانتقالات قانونی ثبت می‌شود و خیلی از موضوعات که در کشور مرجع قانونی برای اجرا و نظارت دارد و این مسائل که مطرح می‌شود از طرف هر کسی که باشد، درست نیست.

 

گزینه ما برای فصل آینده، اول برانکو، دوم برانکو، سوم برانکوست

عرب در پایان گفت: گزینه اول ما برای سرمربیگری پرسپولیس برانکو، گزینه دوم برانکو و گزینه سوم‌مان هم برانکو است. تمام پیامک‌هایی که هواداران می‌دهند دلگرم‌کننده است، البته باید آنها مواظب باشند که رفتارشان در جهت حمایت از باشگاه باشد. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------