۲ طلا و یک نقره آزادکاران نوجوان ایران در ۵ وزن نخست قهرمانی جهان



اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران

در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در بلغارستان، رحمان عموزاد در ۴۸ و امیرحسین فیروزپور در ۸۰ کیلوگرم به مدال طلای جهان رسیدند و مهدی ویسی در ۵۵ کیلوگرم نقره گرفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های فینال و رده بندی ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در صوفیه بلغارستان، ۴ نماینده ایران به مصاف رقبایشان رفتند که در پایان رحمان عموزاد در ۴۸ کیلوگرم و امیر حسین فیروز پور در ۸۰ کیلوگرم به مدال طلای جهان رسیدند و مهدی ویسی در ۵۵ کیلوگرم با شکست برابر حریف ازبک در فینال به مدال نقره رسید. سالار حبیبی نیز در سنگین وزن با شکست برابر حریف هندی از رسیدن به مدال برنز بازماند.

 

در فینال وزن ۴۸ کیلوگرم رحمان عموزاد برابر کامران بک کاداموف از ازبکستان با نتیجه ۴ بر ۴ به برتری رسید و نخستین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

 

 عموزاد پیش از این و در جریان رقابت‌های مقدماتی که روز گذشته برگزار شد، پس از استراحت در دور نخست به مصاف نماینده گرجستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله یوتو نیشیئوچی از ژاپن را در یک مبارزه حساس ۴ بر یک از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید و در نیمه نهایی نیز با نتیجه قاطع ۱۲ بر صفر مقابل استیو پولین از آمریکا پیروز شد و به فینال رسید.در این وزن مدال های برنز به کشتی گیران هند و ژاپن رسید.

 

اما در وزن ۵۵ کیلوگرم مهدی ویسی در دیدار فینال برابر امیدجان جلال اف از ازبکستان ۳ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره جهان رسید.

 

 ویسی در جریان رقابت های مقدماتی، پس از استراحت در دور نخست برابر آلین سیوریچی از مولداوی با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. وی برای حضور در نیمه نهایی ۱۵ بر ۵ از سد ریکو سوگانوما از ژاپن گذشت و در دیدار ماقبل فینال نیز روبرت هاوارد از آمریکا را ۸ بر ۶ شکست داد و راهی فینال شد.در این وزن مدال های برنز به کشتی گیران هند و ژاپن رسید.

 

اما در وزن ۸۰ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور سومین و آخرین فینالیست ایران در ۵ وزن نخست رقابت های قهرمانی جهان بود که در دیدار نهایی برابر ارسلان باگایف از روسیه با نتیجه قاطع ۸ بر یک به برتری و دومین مدال طلای ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد.

 

 فیروزپور پیش از این و در جریان رقابت های مقدماتی پس از استراحت در دور نخست به مصاف یاش از هند رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی ۱۴ بر ۷ ایون دمیان از مولداوی را برد و راهی نیمه نهایی شد و در نیمه نهایی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۷ از سد ایون دمیان از مولداوی گذشت و سومین فینالیست ایران در ۵ وزن نخست نام گرفت.

 

اما در وزن ۱۱۰ کیلوگرم سالار حبیبی در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز برابر کومار آنیرود از هند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر یک شکست خورد و به عنوان پنجمی رسید.

 

 حبیبی پیش از این در دور نخست به مصاف استپان الیکسی از بلاروس رفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه نیز برابر دیوید چدیلیدزه از اوکراین با نتیجه ۹ بر ۴ پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی برای رسیدن به فینال  آرساماج زاسیف از روسیه رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۵ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

 

امیر حسین متقی در ۶۵ کیلوگرم تنها نماینده ایران در ۵ وزن نخست بود که از دور رقابت ها کنار رفت.

 

به این ترتیب در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان ۲۰۱۹ در صوفیه بلغارستان، آزادکاران ایران  صاحب ۲ طلا و یک نقره شدند.

 

در پایان رقابت های مقدماتی ۵ وزن دوم نیز که امروز(سه شنبه) برگزار شد،علی عرب در ۴۵،عرفان الهی در ۶۰ و سهیل یوسفی در ۹۲ کیلوگرم راهی فینال شدند و ابوالفضل ولی پور در ۷۱ کیلوگرم نیز راهی دیدار رده بندی شد، علی قلی زادگان در ۵۱ کیلوگرم نیز راهی گروه بازنده ها شد تا برای رسیدن به دیدار رده بندی به مصاف حریفی از ازبکستان برود.

 

ادامه رقابت های ۵ وزن دوم فردا(چهارشنبه) برگزار خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------