پایان کار آزاد و فرنگی کاران ایران در تورنمنت گرجستان با ۷طلا، ۳ نقره و ۱۰ برنز



اخبار,اخبار ورزشی
تیم های کشتی آزاد و فرنگی ایران با کسب 7 مدال طلا، 3 مدال نقره و 10 مدال برنز به کار خود در رقابت های بین المللی کشتی جایزه بزرگ گرجستان پایان دادند.

به گزارش ایسنا، رقابت های بین المللی  کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ گرجستان جام بالاوادزه و کارتوزیا روزهای 16 تا 19 مردادماه در شهر تفلیس گرجستان برگزار شد و در پایان نمایندگان ایران به 7 مدال طلا، 3 مدال نقره و 10 مدال برنز دست یافتند.

 

تیم ایران در کشتی فرنگی به 5 مدال طلا توسط پویا ناصرپور، حامد تاب، امین کاویانی نژاد، رامین طاهری و محمدهادی ساروی در اوزان 55، 67، 72، 87 و 97 کیلوگرم، یک مدال نقره توسط محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم و 6 مدال برنز توسط شیرزاد بهشتی طلا و علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم، سامان عبدولی و میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن 67 کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن 77 کیلوگرم دست یافت.

 

همچنین آزادکاران نیز به 2 مدال طلا توسط یونس امامی و کامران قاسم پور در اوزان 70 و 86 کیلوگرم، 2 مدال نقره توسط پیمان بیابانی و بهمن تیموری در اوزان 65 و 79 کیلوگرم و 4 مدال برنز توسط علیرضا سرلک، محمدباقر یخکشی، ابوالفضل حاجی پور و رضا افضلی در اوزان 57، 61، 65 و 74 کیلوگرم دست یافتند.

 

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

 

کشتی آزاد:

در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در 2 دور حریفانی از گرجستان را با نتایج 19 بر 9 و 11 بر 9 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل حریف گرجستانی با نتیجه 5 بر 5 مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. سرلک در این دیدار مقابل گئورگی خاچیدزه از گرجستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن 61 کیلوگرم محمدباقر یخکشی در دور اول استراحت کرد و در دور دوم مقابل حریف گرجستانی با نتیجه 12 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز راهی دیدار رده بندی شد. یخکشی در دیدار با نتیجه 9 بر 8 (سه اخطاره) مقابل پریوز ابراگیم اف از آذربایجان پیروز و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن 65 کیلوگرم پیمان بیابانی در دورهای اول و دوم کشتی گیرانی از کشور گرجستان را با نتایج 4 بر صفر و 3 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی رفت، بیابانی در این دیدار با نتیجه 3 بر 3 مقابل دیگر نماینده کشور میزبان به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل باجرانگ از هند با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید. در همین وزن ایمان صادقی مقابل حریف گرجستانی با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر گرجستانی مقابل پیمان بیابانی، صادقی از دور رقابت ها کنار رفت. ابوالفضل حاجی پور دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم مقابل باجرانگ از هند با نتیجه 10 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر هندی در دیدار فینال، حاجی پور راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی با نتیجه 10 بر صفر آکاکی کمرتالیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

 

در وزن 70 کیلوگرم یونس امامی در دو کشتی و با نتایج مشابه 8 بر صفر نمایندگانی از کشورهای گرجستان و اسلواکی را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. امامی در این دیدار نیز با نتیجه 9 بر 6 دیگر کشتی گیر گرجستانی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. امامی در این دیدار مقابل کنستانتین خابالاشویلی از گرجستان با نتیجه 12 بر 2 و ضربه فنی به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

 

 در وزن 74 کیلوگرم رضا افضلی پس از استراحت در دور اول در دور دوم کشتی گیر گرجستانی را با نتیجه 6 بر 3 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کشتی گیر گرجستانی با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. افضلی در این دیدار آدام خاسیف از روسیه را با نتیجه 4 بر 4 و ضربه فنی مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت. سید احمد محمدی دیگر نماینده کشورمان در این وزن مقابل حریف گرجستان در حالی که با نتیجه 6 بر صفر عقب بود به دلیل مصدومیت به مبارزه ادامه نداد.

 

در وزن 79 کیلوگرم بهمن تیموری در دیدار نخست با نتیجه 11 بر صفر نماینده گرجستان را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 10 بر 8 از سد کشتی گیر آذربایجانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. تیموری در این دیدار مقابل زوراب اربوتسوناشویلی از گرجستان با نتیجه 4 بر 2 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

 

در وزن ۸۶ کیلوگرم کامران قاسم پور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد عباس اف از آذربایجان گذشت. وی در دور بعد نیز ساندرو امیناشویلی از گرجستان را با نتیجه ۱۱ بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قاسم پور در این مرحله مقابل تارزان مایسورادزه از گرجستان با نتیجه 8 بر یک به پیرروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار به حاجی مراد ماگومدسعیداف از آذربایجان را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

 

کشتی فرنگی:

در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور در یک مسابقه حساس مقابل رضا خدری با نتیجه 7 بر 3 پیروز شد، سپس نماینده گرجستان را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 3 بر 2 از سد حریف هندی گذشت و راهی دیدار فینال شد. ناصرپور در دیدار فینال نوریار هاکویان از ارمنستان را با نتیجه 3 بر 2 از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد. رضا خدری هم با توجه به صعود ناصرپور به دیدار فینال راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه با نتیجه 8 بر صفر مقابل حریف خود به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی رفت. خدری در این دیدار با توجه به مصدومیت از ناحیه دست مقابل مانجیت از هند کشتی نگرفت.

 

در وزن 60 کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا پس از استراحت در دور اول استراحت می کند  در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر از سد حریف گرجستانی گذشت. وی در دور سوم مقابل نماینده هند با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بهشتی طلا در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف قرقیزستانی با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد به به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر 2 مانیش از هند را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت. علیرضا نجاتی دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حریف گرجستانی را با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد و در دور سوم نیز با نتیجه 5 بر صفر از سد کشتی گیر آذربایجانی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل کشتی گیر قرقیزستانی با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر صفر نادر اوکرومچدیشویلی از گرجستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی در دیدار نخست کشتی گیری از گرجستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و در دیداری حساس مقابل محمد نوربخش با نتیجه 6 بر 2 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل نماینده کشور آذربایجان با نتیجه 7 بر 2 شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. دلخانی در این دیدار مقابل ساگار از هند با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و به مدال برنز رسید. سامان عبدولی دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز در کشتی نخست نماینده گرجستان را با نتیجه 8 بر یک مغلوب کرد و در دیدار بعد نیز با نتیجه 11 بر صفر از سد حریف قرقیزستانی گذشت و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل حریف آذربایجانی با نتیجه 11 بر 8 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عبدولی در این دیدار وول شارشانبکوف از قرقیزستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد. (محمد نوربخش نیز با توجه به شکست دلخانی از دور رقابت ها کنار رفت).

 

در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب و محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست به مصاف هم رفتند که حامد تاب با نتیجه 2 بر یک مقابل رضایی به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد حریف گرجستانی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. تاب در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه 5 بر صفر حریف آذربایجانی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.  محمدجواد رضایی نیز با توجه به حضور تاب در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در دیدار شانس مجدد با نتیجه 8 بر صفر باکورادزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی دیدار رده بندی شد. رضایی در این دیدار با نتیجه 7 بر صفر از سد کامران ممدوف از آذربایجان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در کشتی اول با نتجیه 8 بر صفر حریف سوئدی را مغلوب کرد و در دور بعد هم حریفش به دلیل مصدومیت حاضر نشد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار نیز با نتیجه 9 بر صفر کشتی گیر ارمنستانی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد . کاویانی نژا در دیدار پایانی مقابل اسلام باد دادوف از آذربایجان با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

 

در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام در دور اول حریفی از کشور گرجستان را با نتیجه 9 بر یک شکست داد. محمدعلی گرایی نیز با نتیجه 9 بر صفر مقابل نماینده کشور فرانسه پیروز شد. دو نماینده کشورمان در دور دوم به مصاف هم رفتند که محمدعلی گرایی با نتیجه 9 بر صفر مقابل پشتام پیروز شد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. گرایی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 8 بر صفر حریف گرجستانی را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال به دلیل مصدومیت مقابل ویکتور نمس از صربستان حاضر نشد و به مدال نقره رسید. پشتام هم به گروه بازنده ها رفت و توانست با شکست 8 بر صفر نوگوس از فرانسه به دیدار رده بندی راه یابد. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر گئورگی پوتسخوراشویلی از گرجستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

 

در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر 4 کشتی گیر گرجستانی را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر صفر دیگر کشتی گیر گرجستانی را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. طاهری در دیدار پایانی مقابل شالوا خاچیدزه از گرجستان با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

 

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۵ از سد الکسی لودیا از گرجستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر یک اوزور ژوزوبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. ساروی در دیدار فینال با نتیجه 7 بر یک اورخان نوریف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد. علی اکبر حیدری دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور نخست با نتیجه ۵ بر یک مغلوب اورخان نوریف از آذربایجان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال باشد وی نیز به گروه بازنده ها رفت. حیدری در دیدار شانس مجدد مقابل نوروانیدزه از گرجستان با نتیجه 2 بر 2 مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

 

در وزن 130 کیلوگرم شهاب قوره جیلی در دور نخست با نتیجه ۵ بر یک پارسا نظری دیگر نماینده کشورمان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی مغلوب کاندلاکی از آذربایجان شد. و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، قوره جیلی و نظری از دور رقابت ها کنار رفتند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------