آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

واکنش سیف به مدیریت زورخانه‌ای در پول‌خانه ایران



اخبار,اخبار ورزشی,ولی الله سیف
رئیس کل سابق بانک مرکزی در واکنش به یادداشت «مدیریت زورخانه‌ای در پول‌خانه ایران» به قلم محمدرضا سبزعلیپور توضیحاتی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد.

به گزارش تسنیم، ولی اله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی در واکنش به یادداشت «مدیریت زورخانه‌ای در پول‌خانه ایران» به قلم محمدرضا سبزعلیپور نوشت:

 

1- آنچه توسط آقای محمدرضا سبزعلی پور مطرح شده کلی‌گویی‌های بی پایه و اساسی بوده است که صرفاً برای «فرافکنی» و «ایجاد اعتبار و پایگاه اجتماعی» مطرح شده است. رویه باطل و همیشگی ایشان همواره بر این منوال بوده است که ادعاهایی را بدون هیچ سند و مدرکی طرح می‌کند و متأسفانه بعضی رسانه‌های داخلی و خارجی، محمل و تریبون برآورده ساختن عطش شهرت و خودنمایی ایشان می‌شوند.

 

2- سابقه بدگویی‌های ایشان به پرونده قضایی برمی‌گردد که در زمان مسئولیت اینجانب در بانک مرکزی پیگیری شد؛ مزید آگاهی عرض می‌شود که محمدرضا سبزعلی پور در زمان دولت دهم طی سالهای 1391 و 1392 با ادعای لزوم پرداخت حق تمدید عضویت سالانه یک نهاد موسوم به «مرکز تجارت جهانی ایران» و همچنین تأمین هزینه مأموریت خارج از کشور مدیران آن مرکز، مبلغ 398 هزار دلار با نرخ مبادله‌ای به صورت اسکنانس، از بانک مرکزی دریافت کرده است. وی این مبلغ را طی دو مرحله یک بار 118 هزار دلار و یک بار 280 هزار دلار و براساس موافقت رئیس کل وقت بانک مرکزی دریافت کرد، پس از پیگیری‌های مکرر اداره عملیات ارزی بانک مرکزی برای اخذ مدارک مثبته نسبت به هزینه‌کرد ارزهای دریافتی، رئیس به اصطلاح مرکز تجارت جهانی از ارائه مدارک سر باز زد و به دنبال آن و برمبنای دستور اینجانب، بانک مرکزی در خرداد سال 1395 از ایشان در دادسرای رسیدگی به جرایم پولی و بانکی، شکایت خود را اعلام نمود که منجر به تشکیل پرونده در شعبه 2 دادیاری آن دادسرا گردید. شکواییه مذکور با ارائه لوایح تقدیمی به صدور کیفرخواست تحت عنوان اتهامی «تحصیل مال از طریق نامشروع» منتهی و در اواخر سال 1395، نخستین جلسه دادرسی با حضور متهم سبزعلی پور برگزار شد. قابل توضیح است که نامبرده به مدت سه ماه در اواخر سال 1395 با قرار بازداشت در حبس بود و سپس با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد، البته ایشان در همان زمان، جرم و علت حبس خود را «انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت و بانک مرکزی» عنوان می‌کرد!

 

3- آنچه اکنون حائز اهمیت است این‌است که ایشان خود را مکلف بداند گزارش مستند لازم را در مورد مصارف ارزهای دریافتی به بانک مرکزی ارائه نماید و قطعاً این پرونده تا زمانی که گزارش را ارائه نداده و مورد تأیید بانک مرکزی قرار نگیرد، باز و بلاتکلیف خواهد بود. بانک مرکزی در ادامه تلاش‌های دوره گذشته، قطعاً به‌دنبال تسویه وجوه ارزی دریافتی این مرکز خودخوانده و تصفیه تعهد ارزی ایفا نشده مربوط به آن است.

 

4- خوب‌است آقای سبزعلی پور که علیرغم نداشتن تحصیلات دانشگاهی، خود را عالم تمام علوم عامه و خاصه می‌داند اندک جستجویی برای کسب اطلاعات در خصوص ورزش باستانی انجام بدهند تا بدانند تأکید اصلی این ورزش، در کنار تقویت قوای جسمی، عمدتاً بر تزکیه روح و پرورش روحیه آزادگی بر مبنای فرهنگ شیعی و ملی استوار است و ادبیات سخیف وی به استهزا گرفتن این ورزش در واقع به سخره گرفتن پهلوانان و مرشدان نامی و آزاده‌ای است که با این ورزش به درجات بالایی از معنویت و انسانیت با خلق و خوی مردانگی و جوانمردی دست یافتند.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------