قلعه‌نویی: مثل بعضی‌ها با «رانت» نیامدم/ دربی نه؛ دلم برای مادرم تنگ شده



اخبار,اخبار ورزشی,قلعه‌نویی
سرمربی سپاهان اصفهان در آستانه دیدار تیمش برابر پرسپولیس گفت: ما آنالیز خودمان را از تیم آن‌ها داریم و یک ایراد هم در تیم خودمان هست که این هفته آن را رفع می‌کنیم.

به گزارش مدال، سپاهان اصفهان را بی شک باید یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ نوزدهم دانست؛ تیمی که در کنار همه جذابیت هایش، حضور یک سرمربی موفق به نام امیر قلعه نویی روی نیمکت رهبری آن، سبب شده تا نگاه‌های بسیاری هم موافق و هم مخالف آن را دنبال کند.

 

در پایان هفته چهارم لیگ برتر سپاهان در رده سوم جدول قرار داد تا حالا همه نگاه‌ها به بازی حساس هفته پنجم زرد‌های اصفهان با پرسپولیس باشد و این تقابل وقتی جالب‌تر می‌شود که می‌دانیم چند روز بعد از دربی به نمایش درخواهد آمد. با امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان در مورد وضعیت این تیم گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

ابتدا درباره وضعیت تیم تان در آستانه بازی حساس با پرسپولیس صحبت کنید!

روزی که بنده به سپاهان آمدم می‌دانستم این مجموعه ریشه دار و اخلاقی و فرهنگی است. اما این را می‌دانستم که تیم در چند سال گذشته مشکلاتی داشته و تصورم بر این بود که باید مدت زمانی بگذرد تا شرایط تغییر کند، اما خدارا شکر الان دو، سه سال از آنچه فکر می‌کردیم جلوتر هستیم. تیم بزرگی مثل سپاهان وقتی به مشکل می‌خورد زمان زیادی می‌برد تا برگردد.

 

برای این بازگشت چه اقداماتی انجام دادید؟

حقیقتا کار سختی بود. شما منچستر یونایتد بعد از فرگوسن را ببینید که هنوز هم نتوانسته کمر راست کند. آث میلان و اینتر میلان را ببنید که چگونه چندین سال در افت به سر بردند. آیا این‌ها از نظر بودجه و امکانات مشکل دارند؟ آیا زمین تمرین شان خوب نیست؟ همین الان یک بازیکن بنام «پوگبا» چقدر قیمت دارد؟ پس این‌ها نیست و بزرگان دنیا هم دچار این دوران افت می‌شوند و چندین سال درگیر آن هستند. حالا ما در این باشگاه به لطف خدا و اهل بیت با بودجه‌ای که هنوز هم می‌گویم نصف بودجه حداقل سه باشگاه ایران است در کوتاهترین زمان ممکن به فرم خوبی رسیده ایم. این را با برنامه ریزی و کار سخت به دست آوردیم.

 

اتفاقا یکی از صحبت‌هایی که اخیرا یکی از مربیان تیم رقیب شما انجام داده بحث مقایسه بودجه تیم خود و سپاهان بوده است.

این حرف‌های مسخره فقط برای فوتبال ایران است. آیا در فوتبال اروپا می‌بینید که مربی فلان تیم بگوید بودجه ما کمتر از بارسلونا است؟ کدام مربی در فوتبال اروپا اینگونه حرف می‌زند؟ این حرف‌ها را آدم‌های بیسواد که جایگاهی در این فوتبال ندارند می‌زنند. همین جایی هم که الان دارند از راه التماس و تلفن زده به این و آن و رانت به دست آورده اند. این‌ها را دستاویز قرار داده اند تا هر وقت کار خودشان زیر سوال رفت توجیه کنند.

 

ظاهرا از صحبت‌های اخیر مهدی تارتار ناراحت هستید؟

بنده حرفهایم را زدم؛ کاری به کسی ندارم، اما یکسری افراد با التماس وارد فوتبال شده اند و حالا این حرف‌های خنده دار را می‌زنند. کارشناسی‌هایشان هم خنده دار است. ما بر اساس بودجه مان مدیریت هزینه کردیم. همین الان بنده از طریق رسانه شما اعلام می‌کنم که اگر مبالغ قرارداد‌های همه بازیکنان ایران را رسما اعلام کنند و ما اولین باشگاه خواهیم بود که این کار را انجام می‌دهیم. به این شکل مشخص می‌شود که این حرف‌های بی ارزش درباره قرارداد‌های بازیکنان سپاهان از اساس دروغ بوده است. بنده باز هم می‌گویم که بودجه ما حداقل از سه تیم که دو برابر سپاهان خرج کرده اند کمتر است. آقایان مرد باشند و حقایق را به مردم بگویند. ما سال قبل با آن شرایط سپاهان را گرفتیم و در همان سال اول در دو جام مدعی بودیم و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را گرفتیم.

 

گفته می‌شود که بعد از تساوی اخیرتان برابر نفت مسجد سلیمان، انتقاداتی به عملکرد سپاهان شده است؛ آیا هواداران ناراضی هستند؟

این هم از همان حرف‌های خنده دار است. اولا هواداران سپاهان را از بهترین تماشاگران ایران می‌دانم و پس از سال‌ها خوب می‌دانم که این تماشاگر از چه معرفت و شناختی برخوردار است. درباره شرایط فنی سپاهان هم به آمار متریکا اشاره می‌کنم که نشان می‌دهد سپاهان مالکانه‌ترین فوتبال را ارائه کرده است. در زمینه ایجاد موقعیت گلزنی تیم اول است. اتفاقا همین آمار آقایان را اذیت می‌کند. خوشحالم تیمی را درست کرده ام که در خانه و خارج خانه وقتی این آقایان با ما مساوی می‌کنند شاکر خداوند می‌شوند. درباره سپاهان امسال یک موضوع دیگر هم باید اعلام کنم. ما الان در ۴ بازی ۸ امتیاز گرفته ایم. ۴ گل زده ایم و گل خورده نداریم و در این بازی‌ها بیش از ۸ موقعیت گل بالای ۸۰ درصد داشتیم. تازه من معتقدم حق ما از این ۴ بازی ۱۲ امتیاز بود. بنده با این شرایط دغدغه‌ای ندارم. مربی‌ای باید دغدغه داشته باشد که تیمش موقعیت گل ایجاد نکند.

 

یک توضیح هم باید بدهم که بنده عادت ندارم که از تیم حریف ایراد بگیرم. هر تیم هر جوری دوست دارد فوتبال بازی کند، اما درباره بازی با نفت مسجد سلیمان همه دیدند که چه اتفاقاتی افتاد. وقتی بالای ۱۰ دقیقه از وقت بازی را می‌کشند معلوم است که به دنبال خراب کردن بازی هستند.

 

اما با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد در بحث گلزنی مشکلاتی دارید.

این موضوع برای هر تیم اتفاق می‌افتد، ولی من مربی نگران نیستم. اگر تیمم در خلق موقعیت مشکل داشت نگران می‌شدم.

 

گل نزدن‌های استنلی کی‌روش شما را نگران نمی‌کند؟ بر سر این بازیکن چه آمده؟

برای بازیکنان بزرگ دنیا هم گاهی این اتفاق رخ می‌دهد. همین الان از مدعیان گلزنی و مهاجمان مطرح ایران چند نفرشان در جدول گلزنان لیگ نوزدهم دیده می‌شوند؟ نگران این بازیکن نیستیم و تلاش مان بر این است زودتر به فرم قبلی خود برگردد. بنده در هر تیم که کار کرده ام فوتبال هجومی را در دستور کار قرار داده ام. حتی در تیم‌هایی که در شرف سقوط بودند. یادم است در سال اول سرمربیگری ام در تیم برق تهران در جام حذفی با پرسپولیس بازی داشتیم که تا دقیقه ۹۰ دو بر یک جلو بودیم و در آن شرایط هم تیم من هجومی بازی کرد و عقب نکشید. شکلی فوتبالی که برخی از این آقایان در فوتبال ایران ارائه می‌کنند در فلسفه مربیگری من جایی ندارد. دو سال قبل نفر دوم جدول گلزنان در تیم من بود؛ مرتضی تبریزی. پارسال هم که آقای گل از تیم ما بود. حالا شما بگذار چسبیده‌های این فوتبال و آن مربیانی که با رانت و تلفن زدن وارد شده اند هر حرفی بزنند. آمار که دروغ نمی‌گوید.

 

دربی را تماشا کردید؟

بله

 

نظرتان در مورد دربی برگزار شده، چیست؟

من فقط به عنوان سرمربی سپاهان؛ تیمی که بازی بعدی‌اش با پرسپولیس است مسابقه را تماشا کردم و اجازه بدهید درباره این مسابقه صحبتی نکنم!

 

صادقانه بگویید دل‌تان برای دربی و حال و هوای آن تنگ نشده است؟

دربی نه، دلم برای مادر خدابیامرزم تنگ شده است.

 

قبول دارید با توجه به فشار جسمی و روحی این بازی بر پرسپولیس، به نفع‌تان است که بعد از دربی به مصاف این تیم می‌روید؟

امروزه در فوتبال سه روزه می‌توان ریکاوری انجام داد. البته این واقعیت است که ما دو روز بیشتر از پرسپولیس استراحت داشته‌ایم.

 

درباره دیدار حساس روز پنجشنبه با پرسپولیس صحبت کنید.

درباره این بازی فقط یک صحبت کلی دارم. درباره مسایل فنی که بهتر است جزئی صحبت نکنیم. ما آنالیز خودمان را از تیم آن‌ها داریم و یک ایراد هم در تیم خودمان هست که این هفته آن را رفع می‌کنیم، اما از تماشاگران دو تیم خواهش می‌کنم انرژی شان را روی تیم خودشان بگذارند و به تیم میهمان احترام گذاشته شود. ما می‌رویم برای انجام یک بازی خوب و زیبا و به حواشی بازی کاری نداریم. نتیجه هم که دست خداست.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------