منصوریان: اگر جلو می‌افتادیم، استقلال را می‌بردیم/ حیدری مثل فغانی داوری می‌کند



اخبار,اخبار ورزشی,منصوریان
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: اگر جلو می‌افتادیم، استقلال را می‌بردیم.

به گزارش فارس، علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از بازی با استقلال اظهار داشت: از کلمه بدشانسی برای تیمم استفاده نمی‌کنم و از عملکرد فنی بازیکنانم لذت بردم. روز گذشته هم گفتم هر دو تیم به برد نیاز دارند و به همین دلیل تفکرات هر 2 مربی می طلبید که بازی سرعتی شاهد باشیم.

 

وی افزود: ما 15 کرنر زدیم، در 2 بخش از بازی تلاش کردیم برگردیم و از این بابت ضرر کردیم اگر ما جلو می‌افتادیم قطعا می‌توانستیم برنده شویم. ما بچه‌هایمان را شبیه دبیسرتان و  دانشگاه جلو می‌بریم. من فوق العاده از بازیکنانم راضی هستم، حتی می‌شد گل سوم را هم بزنیم به خصوص در دقیقه آخر.

 

سرمربی تیم ذوب‌آهن افزود: سربازان ما یواش یواش به ذوب‌آهن اضافه می‌شوند و به خصوص وقتی خلعتبری هم به تیم ما اضافه شد شرایط تغییر کرد. اسماعیلی‌فر یک بازیکن بین‌المللی است و مهدی‌پور و پهلوان اگر شرایط خوبی پیدا کنند قطعاً روند تیم ما را تغییر خواهند داد. من قول می‌دهم در ادامه تیم ما با شرایط بهتری وارد مسابقات شود و این نفرات به ما خیلی کمک کنند.

 

وی تأکید کرد: ما سربازان‌مان را در دو بخش در اختیار داشتیم که البته به آنها آسیب زدیم. بار اول آنها را به مسابقات آسیایی بردیم  و برگشتیم اما آنها 15 روز به پادگان رفتند. طبیعتاً نمی‌شود که دو بار بدنسازی کنیم. به خصوص از احسان پهلوان خیلی باید مراقبت می‌کردیم ولی من فکر می‌کنم مهدی‌پور و پهلوان 7-8 روز دیگربه شرایط ایده‌آل برسند که آن زمان حر‌ف‌های زیادی خواهیم داشت. این سه نفر از سربازان ما سال گذشته به اندازه 5-6 نفر برای تراکتورسازی تأثیر داشتند.

 

منصوریان در خصوص اینکه چه برنامه‌ای برای این موضوع دارد که تیمش مساوی نکند و امتیازات را از دست ندهد، گفت:‌حرف  شما درست است و من به بچه‌ها گفتم اصل کار ما نباختن است و حس کنید که بازی با سایپا آخرین باخت ما بود. این موضوع می‌تواند یک انرژی برای تیم ما باشد. وقتی شما سه بازی را ببرید و 9 امتیاز بگیرید شرایط کاملاً تغییر می‌کند. البته ما مشکلاتی داریم که مثلاً باید جوان‌های‌مان را باتجربه کنیم ولی از این شرایط عبور خواهیم کرد. سال گذشته ارباب جراید انرژی مثبتی به ما دادند و کار ما خوب شد. دوست ندارم اصلاً نیم‌فصل اول را از دست بدهم و به خاطر همین صبح به باشگاه می‌رویم و تا 10 شب در آنجا هستیم تا کالبدشکافی کنیم چرا امتیاز از دست رفته است. من هم قبول دارم که به فوتبال زیبا امتیاز نمی‌دهند.

 

خبرنگاری گفت آیا تعویض‌های شما که روند بازی را عوض کرد تاکتیک‌تان بود یا اینکه از این نفرات به دلیل ترس از باخت به عنوان یار اصلی استفاده نکردید که منصوریان پاسخ داد: ما می‌دانستیم استقلال 2-5-3 بازی می‌کند. خود استراماچونی روز گذشته گفت ما 1-3-2-4 بازی می‌کنیم در حالیکه همه می‌دانند ما با دو مهاجم بازی می‌کنیم. از سال گذشته مقابل الکویت به این شیوه رسیدیم. استقلال با سه دفاع به سیستمی مثل 2-5-3 می‌رسد و آنها جمع می‌شوند. البته ما باید به فرم خوب فوتبال‌مان برسیم. متأسفانه پنج بازی گذشته و هنوز نشده که ما یک بر صفر از رقبا جلو بیفتیم چون فشار زیادی داریم و اگر از حریف جلو بیفتیم مطمئناً آنها نمی‌توانند دوام بیاورند. گل نخوردن نباید عادت ما باشد.

 

سرمربی تیم ذوب‌آهن در خصوص اینکه در این چند سال روی نیمکت می‌نشست و مقابل استقلال کنار خط نمی‌رفت اما امروز این کار را انجام داد، گفت: من چند سال روی نیمکت می‌نشستم و بلند نمی‌شدم. دیروز و در طول هفته به این جمع‌بندی رسیدم که کنار خط بیایستم. دوست ندارم کسی از من توقع داشته باشد. البته من تمام زندگی‌آم را مدیون استقلال هستم ولی کسی نباید انتظار داشته باشد که من عقب‌نشینی کنم و ذره‌ای برای موفقیت تیمم کم بگذارم. استقلال به من یاد داده که عقب‌نشینی نکنم. 

 

وی افزود: از اینکه رنگ پیراهن ذوب‌آهن سبز را می‌پوشم خوشحالم و کمتر مربی‌ای این حرف را می‌زند چون ممکن است عاقبت‌اندیشی کند. دوست ندارم یک بازیکن تیمم به من بگوید اگر شما کنار خط بودید ما بازی را می‌بردیم. کما اینکه سال گذشته یک بازیکن با لهجه شیرین اصفهانی‌اش به من گفت علی‌آقا اگر شما کنار خط بودید ما بازی را می‌بردیم. من خودم را مدیون ذوب‌آهن می‌دانم و این امانت را باید به خوبی حفظ کنم. دوست ندارم به صورت پسرم نگاه کنم و بگویم پا پس کشیدم. وقتی تیم من بازی می‌کند انگار خودم درون زمین هستم. در مورد استقلال هم از من سؤال پرسیدید که صحبت نمی‌کنم.

 

منصوریان با اشاره به شرایط تیمش گفت: جا دارد از مدیرعامل کارخانه و نماینده محترم جناب آقای موسوی تشکر کنم که در قالب یک روحانی طوری با ما صحبت کرد که کاملاً فوتبالی بود. ما دغدغه‌هایمان را امروز منتقل کردیم و نیاز داریم که حمایت شویم. تیم گرانی نیستیم و در کل رشته‌های ورزشی حدود 25 رشته فعالیت می‌کنیم. ما باید دست در دست هم بدهیم و جلو برویم و اگر سر موقع پول بگیریم مطمئن هستم این تیم حتی بهتر از تیمی که در نفت تهران داشتم خواهد شد. خودم اصلاً دغدغه ندارم چون کیفیت تیمم را می‌دانم. امسال اصلاً دریافتی نداشته‌ایم و خودم از سال گذشته هم طلب دارم ولی دغدغه ندارم. قاسم حدادیفر حرف قشنگی می‌زند و می‌گوید هیچ تیمی از ما به کمیته انضباطی شکایت نکرده و از باشگاه طلبکار نیست. من ندیدم از ذوب‌آهن یا سپاهان تا به حال شکایت شده باشد. اصفهانی‌ها معمولاً بدهکار نمی‌شوند. (با خنده)

 

سرمربی ذوب‌آهن در خصوص قضاوت حیدری گفت: بازی قبل آقای تارخ داور ما بود و یک پنالتی نگرفت اما اینها داورانی هستند که می‌توانند بلند شوند. حیدری قد بلندی دارد و همین قد و قامت او باعث می‌شود به زمین مسلط باشد. من به دیده احترام به داوران نگاه می‌‌کنم و دنبال این نیست که مسئولیتم را به گردن داور بیندازم. یکسری داور هم داریم که نمی‌دانم کجا هستند. مثلاً خورشیدی، زاهدی‌فر و کرمانشاهی کجا هستند. امروز داور ما به زمین مسلط بود و به نظرم حیدری مثل فغانی قضاوت می‌کند و همان شمه‌های او را دارد. من دغدغه‌ای در مورد داوری در زمین نداشتم و فکر می‌کنم اگر در مورد این مسئله نظر ندهیم بهتر است.

 

وی افزود:‌ هیچ زمان در آسیا اجازه نداریم در مورد داوری حرف بزنیم. متأسفانه بعد از بازی 20 کارشناس در مورد داوری صحبت می‌کنند. این عزیزان با خانواده‌هایشان بیرون می‌روند و فضای مجازی و اینستاگرام هم یک تفریح‌گاه برای توهین به داوران شده است. در اروپا اصلاً نمی‌شود در مورد داوری نظر داد. امروز هم به یک عزیز گفتم. گفتم که داوران ایران خیلی مظلومند پس چه دیواری کوتاه‌تر از داوری.

 

منصوریان تأکید کرد: به آقای حسن‌زاده گفتم در جرایم عددی ما باید بازنگری شود. اگر قرار باشد همه صحبت کنند چیزی بند نخواهد شد. اگر سیستم جبر راه بیندازیم مطمئن باشید داوری به آرامش می‌رسد. شاید اول تمکین نکنیم ولی بعد از آن گوش می‌کنیم. من با نفت که بودم یک حرکت تحریک‌آمیز مدافع چپ تیم ما را 5 هزار دلار جریمه بریدند. متأسفانه در فوتبال ما اهم و فعل اهم زیاد است و اگر این تلفن‌ها کم شود همه چیز درست خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: به کمیته انضباطی تبریک می‌گویم. آنها آستین را بالا زدند و همه را صدا می‌کنند. اول از سبز می‌گویم و بعد زرد و قرمز و آبی. اگر قرار است هر کسی سوت به دست بگیرد و اعتراض کند نمی‌شود کاری کرد. اینگونه برخوردهای انضباطی مثل بستن کمربند ایمنی می‌ماند. سال اول همه مقاومت می‌کردند و بعد از آن همه وقتی جریمه شدند متوجه شدند که باید اول گمربند را ببندند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------