واکنش AFC و بازیکنان تیم ملی ایران به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی



اخبار,اخبار ورزشی,حضور بانوان در ورزشگاه آزادی
کنفدراسیون فوتبال آسیا و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در انتخابی جام جهانی قطر به دیدار کامبوج رفت. در این دیدار چندین هزار تماشاگر زن ایرانی در ورزشگاه حضور داشتند.

 

صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا به این موضوع واکنش نشان داد و آن را اتفاقی خوب برای فوتبال ایران دانست.

 

بلیچرریپورت ریپورت هم نوشت بعد از ۴۰ سال زنان ایرانی این اجازه را به دست آوردند تا بازی تیم ملی فوتبال کشورشان را از نزدیک تماشا کنند.

 

***

 

اظهارات بازیکنان تیم ملی ایران درباره حضور بانوان در ورزشگاه آزادی

امید ابراهیمی: ان‌شاءالله حضور بانوان در ورزشگاه ادامه دار باشد

امید ابراهیمی پس از پیروزی پرگل ایران مقابل کامبوج و حضور بانوان در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: اتفاق خوبی بود که رخ داد. خانم‌ها هم توانستند از فوتبال لذت ببرند. آن‌هایی هم که دوست داشتند، آمدند و از تیم ملی حمایت کردند. بازیکنان هم تلاش کردند همه کسانی که در ورزشگاه هستند را خوشحال کنند. این موضوع اتفاق خوبی بود و ان‌شاءالله ادامه دار باشد.

 

وی افزود: ما به حریف احترام گذاشتیم و بهترین بازی خودمان را انجام دادیم. آن‌ها را دست کم نگرفتیم و این موضوع باعث شد که به آن‌ها بی‌احترامی نشود و به همین خاطر توانستیم ۱۴ گل بزنیم.

 

او در ادامه درباره حضور در لیگ اروپا هم گفت: بازی در اروپا کمی سخت است چون بازی‌ها فشرده است. اما من تلاش می‌کنم همیشه بهترین عملکرد را در تیمم داشته باشم.

 

کنعانی‌زادگان: حضور خانواده‌های بازیکنان در وزشگاه انگیزه‌ها را بیشتر کرد

محمد حسین گنعانی‌زادگان، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی ۱۴ بر صفر برابر کامبوج اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود. از بانوان عزیز و خانواده‌ها که به ورزشگاه آمدند تشکر می‌کنم. خانواده‌های کل بازیکنان توانستند به ورزشگاه بیایند. این انگیزه خیلی خوبی برای تک تک بازیکنان بود. نه توهینی شد و نه بد و بیراهی گفتند. خدا را شکر همه چیز عالی بود. ان‌شاءالله در بازی‌های لیگ هم این اتفاق بیفتد.

 

او درباره گلش هم، گفت: خدا را شکر همه کمک کردند و من فقط توپ را به گل تبدیل کردم. ما برای رکوردزنی به زمین نرفته بودیم. برای همه حریفان احترام قائلیم و با تمرکز و قدرت به زمین می‌رویم.

 

مدافع تیم ملی درباره بازی با بحرین هم بیان کرد: بازی به بازی جلو می‌رویم. ان‌شاءالله تیم بحرین را هم آنالیز می‌کنند و الان شناخت کافی از آن‌ها نداریم.

 

انصاری‌فرد: امیدوام حضور بانوان در ورزشگاه ادامه داشته باشد/ فیفا شوخی ندارد

کریم انصاری‌فرد، بازیکن تیم‌ملی پس از پیروزی ۱۴ بر صفر ایران مقابل کامبوج اظهار کرد: مهم‌ترین اتفاقی که امروز افتاد، ورود بانوان به ورزشگاه بود. فکر می‌کنم ورود بانوان و این برد، یک روز تاریخی را برای فوتبال ایران ثبت کرد. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و در بازی‌های بعد شاهد حضور ادامه‌دار بانوان و نتایج خوب تیم‌ملی باشیم.

 

او درباره رسیدن به رکورد ۲۶ گل ملی گفت: تنها یکی از گل‌های من در این ۲۶ گل از روی ضربه پنالتی بود که آن ضربه پنالتی هم مقابل پرتغال در جام‌جهانی زده شد.

 

بازیکن تیم‌ملی درباره بازی کردن مقابل بانوان ایرانی بیان کرد: یک بار دیگر هم در یکی از بازی‌های ملی چند صد نفری از بانوان حضور داشتند. طبیعتا فیفا شوخی ندارد و اگر روند حضور بانوان ادامه نداشته باشد، شک نکنید که فوتبال ایران تعلیق می‌شود.

 

انصاری‌فرد درباره وضعیت تیمش السیلیه در لیگ قطر توضیح داد: شرایط خوب است. تیم ما پارسال سوم شد و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده است.

 

او در ادامه در پاسخ به این سوال که فکر می‌کرده که بتوانند مقابل کامبوج به پیروزی ۱۴ بر صفر برسند، اظهار کرد: فوتبال روز دنیا به گونه‌ای شده که به راحتی نمی‌توان به تیم‌ها این تعداد گل زد. ما دستورات تاکتیکی ویلموتس را در زمین اجرا کردیم و بازیکنان دوست داشتند گل بزنند.

 

بازیکن تیم‌ملی درباره دیدار آینده ایران که مقابل بحرین است، توضیح داد: بازی سختی است. ما همیشه در خاک بحرین هم در داخل زمین و هم در خارج زمین با این تیم مشکل داشتیم. بازی با بحرین شرایط خاص خودش را دارد اما امیدوارم بهترین نتیجه را بگیریم.

 

انصاری‌فرد در پایان در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرده که بتواند در این دیدار چهار گل به ثمر برساند، گفت: من چون فروارد نوک بازی می‌کنم، وظیفه‌ام این است که همه موقعیت‌هایی که به دستم بیاید را گل کنم. همه دوست دارند که برای تیم ملی کشورشان گل بزنند. این گل‌ها حاصل زحمات همه بازیکنان بود.

 

مهرداد محمدی: امیدوارم زنان در بازی‌های لیگ هم به ورزشگاه بروند

مهرداد محمدی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی پر گل ایران برابر کامبوج اظهار کرد: خدا را بابت این برد شکر می‌کنم. همچنین از کادر فنی تشکر می‌کنم که من را به تیم ملی دعوت کردند. برای ما مهم نبود حریف چه تیمی است و تلاش کردیم و خدا را شکر توانستیم برنده شویم.

 

او درباره بازی کردن همراه برادرش در تیم ملی هم، گفت: خیلی دوست داشتیم با هم در تیم ملی باشیم. خدا را شکر این اتفاق افتاد و الان خیلی خوشحال هستم.

 

محمدی درباره حضور بانوان در ورزشگاه هم بیان کرد: خیلی خوشحال شدم. اتفاقا مادر سیاوش یزدانی را هم در ورزشگاه دیدم. حضور بانوان خیلی اتفاق خوبی بود. امیدوارم در بازی‌های لیگ هم حضور داشته باشند و تیم‌هایشان را تشویق کنند.

 

مهاجم تیم ملی درباره بازی با بحرین هم توضیح داد: بحرین تیم خیلی خوبی است و امیدوارم با نتیجه خوب دل مردم را شاد کنیم.

 

بیرانوند: اگر مقابل کامبوج گل می‌خوردم، سهمی در پیروزی نداشتم/ پا قدم خانم‌ها خوب بود

علیرضا بیرانوند پس از پیروزی ایران مقابل کامبوج اظهار کرد: اتفاقاتی که امروز رخ داد و من یک پنالتی را گرفتم، خوشحالم کرد چون توانستم به تیم ملی کمک کنم. ما در این بازی ۱۴ گل زدیم و اگر من گل می‌خوردم شاید از این پیروزی هیچ سهمی نداشتم. قبل از این پنالتی، آن‌ها ضد حمله‌ای انجام نداده بودند اما اگر پنالتی به گل تبدیل می‌شد، واقعا هیچ سهمی از این پیروزی نداشتم.

 

او در ادامه اضافه کرد: برای اولین بار اتفاق خیلی بزرگی رخ داد و بانوان به ورزشگاه آمدند. این موضوع جای خوشحالی دارد. من هم خوشحالم که بانوان امروز در ورزشگاه خوشحال بودند. پاقدم‌شان خیلی خوب بود. توانستیم ۱۴ گل بزنیم. بازی هجومی و تک ضربی را انجام دادیم. همان بازی که آقای ویلموتس از ما انتظار دارد.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم تحت هدایت ویلموتس هجومی تر از تیم کی‌روش بازی می‌کند گفت: همه این موضوع را می‌گویند اما خود آقای ویلموتس هم صحبت کرده و گفته است یک تیم هجومی می‌خواهد. امروز دفاع ما به خط هافبک حریف چسبیده بود. من هم دائما در میانه میدان بودم. تیم ما نظم بسیار خوبی دارد و سعی می‌کنیم در بازی‌ها پرس را از زمین حریف انجام دهیم. امروز انواع تاکتیک‌های حمله را انجام دادیم و توانستیم پیروز شویم.

 

او اضافه کرد: تا جایی که یادم است آقای ویلموتس به ما گفته است اگر روبروی آرژانتین و برزیل هم بازی کنید باید همین سبک را ادامه بدهیم. یعنی اگر ۱۰ گل هم بخوریم، باید یک گل بزنیم. هدف او در بازی گل زدن است.  مسلما باید در بازی‌های سخت هم این گونه کارها را تکرار کنیم. حریف آمده بود از ما یاد بگیرد و برایش فرقی نمی‌کرد که چند گل بخورد. ما هم اگر قرار است با تیم‌های خوب بازی کنیم باید تلاش کنیم همین روند را ادامه بدهیم.

 

وی درباره اینکه بانوان حاضر در ورزشگاه تشویقش می‌کردند گفت: دوست دارم در لیگ برتر و بازی‌های باشگاهی هم خانم‌ها به ورزشگاه بیایند و می‌دانم اگر این اتفاق رخ بدهد همه خوشحال می‌شوند. بانوان امروز نظم بسیار خوبی داشتند. حضور آن‌ها می‌تواند به سرعت بازی‌های لیگ هم کمک کند چون به بازیکنان انگیزه می‌دهند. حضور بانوان باعث می‌شود خانواده بازیکنان هم بتوانند به ورزشگاه بیایند حتی امروز همسر من برای تماشای بازی به ورزشگاه آمده بود. امیدوارم این اتفاق برای بازی‌های باشگاهی هم رخ بدهد.

 

بیرانوند تصریح کرد: خوشحالم که روز به روز اتفاقات خوبی برای من رخ می‌دهد. دفاع من وقتی رو به جلو بازی می‌کند من باید فاصله‌ام را با آن‌ها کم کنم. اگر عقب بمانم به تیم ضربه می‌خورد به همین دلیل من به جلو می‌آیم تا به دفاع نزدیک‌تر باشم اما اینکه گفته می‌شود من سه پنالتی پیاپی را در تیم ملی گرفته‌ام برایم بسیار ارزشمند است و این موضوع لطف خداست که شامل حالم شده است.

 

دژاگه: خدا را شاکریم که بانوان در ورزشگاه حضور داشتند

اشکان دژاگه پس از پیروزی ایران مقابل کامبوج درباره حضور بانوان در ورزشگاه اظهار کرد: خدا را شاکریم که این اتفاق رخ داد و تیم ملی هم توانست آن‌ها را خوشحال کند. آن‌ها بازی خوبی را دیدند. بانوان هر چیزی که می‌توانست اتفاق بیافتد، مثل پنالتی و گل‌های زیاد را دیدند. امیدوارم به همین گونه ادامه دهیم و در آینده هم بانوان به ورزشگاه بیایند و به تیم ملی کمک کنند.

 

وی افزود: هر مربی استایل و تاکتیک خودش را دارد. کی‌روش استایل خودش را داشت و خیلی هم موفق بود آقای ویلموتس هم مربی خوب و بزرگی است و تا الان توانسته‌ایم بازی‌های خوبی را انجام دهیم.

 

نظر علی کریمی درباره حضور بانوان در ورزشگاه

علی کریمی،‌ بازیکن تیم‌ملی پس از پیروزی ۱۴ بر صفر ایران مقابل کامبوج اظهار کرد: امروز صحنه لذت‌بخشی در ورزشگاه دیدیم. خدا را شکر که بازی خوبی انجام دادیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم تا گام محکمی برای صعود به جام‌جهانی برداشتیم.

 

او افزود: حضور خواهران عزیزم در این بازی باعث دلگرمی ما بود و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

 

طارمی: مسئولان با ملی‌پوشان بدرفتاری می‌کنند/ حضور بانوان تاثیری در کیفیت ما نداشت

مهدی طارمی، بازیکن تیم‌ملی پس از پیروزی ۱۴ بر صفر ایران مقابل کامبوج اظهار کرد: خدا را شکر توانستیم گل‌های زیادی بزنیم و یک بازی هجومی را به نمایش بگذاریم تا هواداران یک بازی زیبا دیده باشند. بانوان در همه بخش‌های جامعه ما حضور دارند و حضور در ورزشگاه هم حق طبیعی آن‌هاست. ان‌شاءالله با تدابیری که مسئولان در نظر می‌گیرند، حضور بانوان ادامه دار باشد. امیدوارم این حضور در بازی‌های لیگ هم اتفاق بیفتد چون حضور آن‌ها باعث می‌شود تماشاگران بیشتری هم به ورزشگاه بیایند، همانطور که در جاهای دیگر دنیا هم وجود دارد و تعداد خانم‌ها هم بیشتر از آقایان است.

 

او درباره زدن دو گل مقابل کامبوج گفت: من دوست داشتم که هتریک کنم و تعداد گل‌های بالایی بزنم. طبیعی است که یک فروارد به دنبال گل زدن باشد اما جاهایی که می‌توانستم پاس می‌دادم. زیاد خودخواهانه بازی نکردم ولی دوست داشتم هتریک کنم.

 

بازیکن تیم‌ملی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان تیم‌ملی به خاطر حضور بانوان در ورزشگاه خوب بازی کردند، توضیح داد: به خاطر حضور بانوان که نبود چون ما فوتبال خودمان را ارائه می‌دهیم. ما قبلا هم در حضور بانوان بازی کردیم. همچنین تیم کامبوج تیم خوبی بود و ضد فوتبال بازی نمی‌کرد. من از بازی‌ آن‌ها خوشم آمد و واقعا دمشان گرم. ان‌شاءالله به رده‌های بالاتر برسند.

 

طارمی درباره شرایط تیم‌ملی برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان کرد: شرایط ما سخت است. همانطور که می‌دانید، مسئولان‌مان کمی با ما بدرفتاری می‌کنند. حق طبیعی بازیکنان است که به قول‌هایی که به‌ آن ها داده می‌شود، عمل شود. البته وظیفه بازیکنان است که در تیم‌ملی بازی کنند. اگر مسئولان به قول‌هایی که دادند عمل نکنند، بازیکنان ناراحت می‌شوند. اگر قول ندهند، ما ناراحت نمی‌شویم اما قول می‌دهند و عمل نمی‌کنند. بازیکنان تمام تلاششان را برای تیم ملی به کار می‌گیرند. این همه پول در ایران جابجا می‌شود که تازه صدایش در آمده است اما چرا فوتبالیست‌هایی که دل مردم را شاد می‌کنند، پول نگیرند؟

 

او در واکنش به این که کی‌روش پاداشش را گرفت و از ایران رفت، عنوان کرد: این‌ها به من ربطی ندارد ولی بازیکنان مبلغی را می‌خواهند که مسئولان باید بدهند. اگر نمی‌توانند، حداقل قول ندهند. البته وظیفه ما این است که چه با پاداش و چه بدون پاداش برای تیم‌ملی بازی کنیم.

 

بازیکن تیم‌ملی در پایان درباره شرایطش در لیگ پرتغال اظهار کرد: خدا را شکر توانستم در پرتغال خوب کار کنم. مربی‌مان هم از من راضی است. فکر می‌کنم گل آخری که زدم هم آفساید نبود چون در قانون جدید کتف آفساید محسوب نمی‌شود. در مورد گل‌ به خودی‌ای هم که زدم باید بگویم که گلرمان از دروازه بیرون آمد تا توپ را بگیرد. من هم فکر کردم که او توپ را مشت می‌کند و ایستادم ولی توپ به من برخورد کرد و وارد دروازه خودمان شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------