زنان – استادیوم؛ رفت تا نوروز 99؟



اخبار,اخبار ورزشی,حضور بانوان در ورزشگاه
بانوان طرفدار فوتبال در ایران این روزها بیشتر از همیشه در فضای رسیدن به آرزوی بزرگ حضور در استادیوم هستند و برای دومین فرصت ورود به ورزشگاه لحظه شماری می کنند.

به گزارش ورزش سه، دیدار ایران مقابل کامبوج در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملتهای آسیا 2023 که روز پنجشنبه در استادیوم آزادی تهران برگزار شد، به یکی از تاریخی ترین بازی های فوتبال ایران تبدیل شد و قاب هایی در آن به ثبت رسید که به راحتی از ذهن ها و گالری ها پاک نخواهد شد.

 

بانوان ایران پس از درخواست های مکرر فیفا از فدراسیون و فراهم شدن شرایط از طرف مسئولان ذیربط داخلی، در یک عصر دل انگیز پاییزی فرصت حضور در ورزشگاه آزادی و حمایت جانانه تیم ملی ایران از فاصله چند متری را به دست آوردند. این تجربه فوق العاده، انواع حس های خوب و دلپذیر را برای زنان فوتبال دوست ایرانی به دنبال داشت.


حس لذت از تجربه نخست حضور در سکوهای آزادی مخصوص همان چند ساعت روز پنجشنبه بود اما در ادامه، امید فراوانی به روزهای بعدی و حضورهای آینده شان در استادیوم در قلب این قشر از جامعه ایجاد کرد.

 

هرچند فیفا تاکید کرده هدفش در ایران مثل همه کشورها، فراهم شدن شرایط حضور بانوان در تمامی مسابقات فوتبال و در همه ورزشگاه ها است، اما باید دید برقراری چنین شرایطی تا چه تاریخی نیاز به زمان خواهد داشت. البته ممکن است باز هم نامه ها و پیام های مختلف فیفا، روند آماده سازی ورزشگاه ها برای حضور زنان در مسابقات داخلی را مثل دیدارهای ملی تسریع کند و در ماه های آتی شاهد این اتفاق باشیم.

 

اما اگر به هر دلیل تا 5 ماه آینده شرایط حضور بانوان در دیدارهای لیگ برتر فراهم نشود، احتمالا برای تماشای مجدد خانم ها روی سکوهای ورزشگاه آزادی باید تا نوروز سال 1399 صبر کنیم. در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی، اولین بازی خانگی پیش روی ایران، روز هفتم فروردین ماه سال آینده مقابل هنگ کنگ خواهد بود. شاگردان مارک ویلموتس در بازی های رسمی بعدی خود در روزهای 23 مهر و 23 آبان به ترتیب مقابل بحرین و عراق مهمان خواهند بود و در سال 98 دیگر میزبان تیمی نخواهند بود. البته قسمت هیجان انگیز ماجرا این است که در سال 99، تراکم بازی های خانگی رسمی زیاد خواهد بود. بعد از دیدار هفتم فروردین، تیم ملی یک سفر به کامبوج خواهد داشت و پس از آن در روزهای 15 و 20 خرداد ماه، میزبان دو بازی مهم برابر تیم های بحرین و عراق خواهد بود.

 

دیگر حالتی هم که می توان برای حضور مجدد خانم ها قبل از تاریخ 7 فروردین 99 متصور بود، این است که تیم ملی در ماه های باقی مانده از سال جاری، دیدار دوستانه ای برگزار کند و میزبان رقیبی تدارکاتی باشد که در آن صورت هم مجددا بانوان شانس تماشای بازی از نزدیک را خواهند داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------