مایلی‌کهن:‌ برخی از ملی‌پوشان فوتبال‌شان تمام شده/ کامبوج تیم نجیبی بود



اخبار,اخبار ورزشی,مایلی‌کهن
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: برخی از ملی‌پوشان فوتبال‌شان تمام شده است و دیگر نباید در تیم ملی حضور داشته باشند.

محمد مایلی‌کهن در گفت‌وگو با فارس، در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران گفت: من بازی ایران و کامبوج را دیدم. تیم کامبوج خیلی نجیب بود اگر می‌خواست ضدفوتبال بازی کند شاید بیشتر از چهار گل نمی‌خورد اما این تیم به هیچ عنوان ضدفوتبال بازی نکرد و بعد از هر گل باز هم فوتبال را از عقب زمین بازی می‌کرد و به دنبال بازی‌سازی بود. این تیم هیچگاه 11 بازیکن را درون محوطه‌اش جمع نکرد و فوتبال بازی کرد نه ضد فوتبال.

 

مایلی‌کهن با اشاره به حضور برخی ملی‌پوشان با تجربه روی نیمکت تیم ملی گفت: از حضور برخی بازیکنان با تجربه بر روی نیمکت تعجب می‌کنم. این عزیزان در گذشته زحمات زیادی برای فوتبال ملی ما کشیدند و فوتبالیستهای ارزشمندی بودند اما اکنون به نظر من شایسته آن نیست روی نیمکت تیم ملی بنشینند. نیمکت‌نشینی شایسته بازیکن با تجربه‌ای مثل مسعود شجاعی نیست. 

 

وی تأکید کرد: من مسعود شجاعی را خیلی دوست دارم او بازیکن خود من بوده است اما برای مسعود هم خوب نیست که 90 دقیقه روی نیمکت بنشیند و 2 یا 5 دقیقه بازی کند یا اصلاً به او بازی نرسد. شجاعی که الان دیگر به دنبال کسب تجربه نیست. او در گذشته یکی از بهترین بازیکنان ما بوده است. من در تیم سایپا به او میدان دادم و از او که بسیار جوان بود استفاده کردم. شجاعی یک بازیکن فوق‌العاده و کامل بود. اما اکنون دیگر بهتر است به جای شجاعی یک بازیکن جوان روی نیمکت بنشیند حضور جوان روی نیمکت می‌تواند برای او یک تجربه خوب باشد. اما نیمکت‌نشینی در این سن و سال به سود مسعود شجاعی نیست. شاید حرف‌های من مثل همیشه تلخ باشد اما واقعیت است.

 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه ویلموتس می‌گوید به سن و سال اعتقادی ندارد اما از طرف دیگر برخی منتقدان می‌گویند میانین سن ملی بالا است، گفت: بله، مربی می‌تواند به یک بازیکنی که سن و سالش بالا است اعتقاد داشته باشد و وقتی از او در ترکیب اصلی هم استفاده می‌کند اشکالی ندارد اما حرف من این است بازیکنی با سن و سال مسعود بهتر است دیگر نیمکت‌نشین نباشد و جای خود را به یک بازیکن جوان بدهد تا او با حضور روی نیمکت تیم ملی تجربه کسب کند.

 

مایلی‌کهن با اشاره به ضعف برخی دیگر از بازیکنان که در ترکیب اصلی تیم ملی حضور دارند، گفت: در سایر خطوط هم بازیکن‌هایی را می‌بینیم که به عقیده من اصلاً دیگر نباید ملی‌پوش باشند فوتبال آنها تمام شده است. حتی اگر لیگ برتر را با دقت بیشتری نگاه کنید فوتبالیست‌هایی به مراتب بهتر از آن ملی‌پوشان را پیدا می‌کنید. بازیکنانی مثل سلیمی دفاع وسط تراکتور، قاسمی‌نژاد بازیکن تیم شهر خودرو، دانیال اسماعیلی‌فر که در ذوب‌آهن بازی می‌کند یا حتی همین امید نورافکن که در این اواخر به تیم ملی دعوت شد این بازیکنان می‌توانند جانشینان‌ شایسته‌ای برای برخی از ملی‌پوشان باشند که من نمی‌خواهم اسم آنها را در رسانه‌ها بیان کنم اما فوتبال آنها دیگر تمام شده است و کیفیت لازم برای حضور در تیم ملی را ندارند.

 

وی تصریح کرد:‌فوتبال ما همانقدر که علاقه‌مند دارد به همان اندازه هم استعداد دارد. اکنون تیم ملی والیبال ایران در جمع 10 تیم برتر جهان است اما درصد کمی از خانواده‌های ایرانی به دنبال این هستند که فرزندشان والیبالیست شود و همه اشتیاق دارند فرزندان‌شان در ورزش فوتبال فعالیت کنند. 

 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران بیان داشت: مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی اصلاً با کارلوس کی‌روش قابل قیاس نیست او شخصیت متمایزی دارد و یک جنلتمن است حداقل این حسن را دارد که از بالا به پایین اهالی فوتبال ایران را نگاه نمی‌کند.

 

وی در مورد بازی روز سه‌شنبه با بحرین گفت: بحرین از 2 بازی اولش یک برد و یک مساوی دارد. درست است که شرایط هر مسابقه با مسابقه دیگر متفاوت است اما وقتی بحرین فقط یک گل به کامبوج می‌زند و ما 14 گل به آنها می‌زنیم مشخص است که بحرین نسبت به گذشته‌اش ضعیف‌تر شده است اما به هیچ عنوان بازی راحتی در منامه نخواهیم داشت. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------