بیرانوند: گرفتن پنالتی رونالدو اعتماد به نفسم را بالا برد/ بعد ازبازی با بحرین قراردادم را تمدید می‌کنم



اخبار,اخبار ورزشی,بیرانوند
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت که پس از مهار پنالتی کریستیانو رونالدو، اعتماد به نفسش بالاتر رفت.

به گزارش تسنیم، علیرضا بیرانوند که به صورت تلفنی با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد،‌ در خصوص مهار پنالتی بازیکن تیم ملی فوتبال کامبوج اظهار داشت: ما این پنالتی‌ها را شانسی می‌گیریم (باخنده)! پس از اینکه پنالتی رونالدو را در جام جهانی مهار کردم، اعتماد به نفسم بالا رفت و اتفاقات خوبی برایم افتاد. بچه‌های تیم ملی شرایط خیلی خوبی دارند و از مربیان تیم تشکر می‌کنم. آنها همه بازیکنان را می‌بینند و دیدیم بازیکنانی چون مهرداد محمدی و محمد محبی، نخستین گل‌های ملی خود را به ثمر رساندند.

 

وی  ادامه داد: هر کسی که بازی کند، می‌تواند پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهد. ما بازی خوبی برابر کامبوج ارائه کردیم. این تیم با نتیجه یک بر صفر به بحرین باخته بود. می‌دانستیم اگر دیر گل بزنیم، کارمان سخت می‌شود اما خدا را شکر با گل نوراللهی از حریف پیش افتادیم و در ادامه با نظم بازی کردیم. اگر یک گل می‌خوردیم، 14 گل ما زیر سوال می‌رفت اما بچه‌ها زحمت کشیدند و خودم نیز دوست داشتم کلین‌شیت کنم.

 

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران درمورد برنامه‌ریزی‌ها برای این تیم تصریح کرد: شرایط بد نیست اما بچه‌ها خواهش‌هایی دارند که تاج و ساکت کارهای لازم برای پرداخت پاداش‌ها را انجام می‌دهند. امکانات خوبی داریم و امیدوارم بازی‌های آتی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

 

بیرانوند درمورد مصاف شاگردان ویلموتس با تیم ملی بحرین خاطرنشان کرد: بحرین همیشه مقابل ایران خیلی خوب بازی کرده و بازی سختی برابر این تیم داریم. امیدوارم به خاطر 14 گلی که زدیم، مغرور نشویم. کامبوج از ما 14 گل خورد اما باید به این تیم احترام گذاشت. ما با وجود این گل‌ها به کامبوج احترام گذاشتیم. امیدوارم به بحرین هم احترام بگذاریم و این تیم را شکست دهیم.

 

وی با بیان اینکه تمرکزش روی بازیکنان سرعتی کامبوج بود، گفت: کامبوج با هر گلی که می‌خورد، بیشتر اعتماد به نفس می‌گرفت و بازیکنان حریف بیشتر به هم پاس می‌دادند. من واقعاً از این موضوع لذت بردم. بازیکنان کامبوج آمده بودند تجربه کسب کنند و مهم نیست چقدر گل می‌خورند. اگر این تیم دفاع می‌کرد، 5،6 گل بیشتر نمی‌خورد اما آمدند تا یاد بگیرند و این اتفاق هم رخ داد. آرزو دارم هیچ دروازه‌بانی این همه گل نخورد، چون از لحاظ روحی به هم می‌ریزد. دروازه‌بان کامبوج توپ‌های زیادی را مهار کرد که اگر اینگونه نبود، شاید 20 گل می‌زدیم. او تا جایی که توانست به تیمش کمک کرد و از این بازیکن خوشم آمد.

 

دروازه‌بان تیم ملی کشورمان با بیان اینکه با همه بازیکنان در این تیم راحت است، خاطرنشان کرد: هیچ بازیکنی مثل دروازه‌بان نمی‌تواند آنالیز کند، چون همه را از ته زمین می‌بیند. با تمریناتی که انجام می‌دهیم، فرقی نمی‌کند کنعانی‌زادگان، پورعلی‌گنجی یا بازیکنان دیگر در تیم ملی بازی کنند. آنها باید کارهایی را که ویلموتس به آنها می‌گوید، انجام دهند که اگر اینگونه باشد، موفق می‌شویم.

 

بیرانوند درباره تمدید قرارداد با باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: تا دو سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم. پس از اردوی تیم ملی، با انصاری فرد جلسه دارم تا قراردادم را دو سال دیگر تمدید کنم. بندی برای جدایی من در قرارداد وجود دارد که درخواست کردم در قرارداد جدید هم بماند، چون اگر لژیونر شوم، نمی‌خواهم پرسپولیس ضرر کند و دوست دارم پول خوبی بگیرد. انشاءالله پس از اردو، قراردادم را دو سال دیگر تمدید می‌کنم و چهار سال دیگر در پرسپولیس می‌مانم.

 

وی درمورد نتایج ضعیف سرخپوشان در هفته‌های اخیر لیگ برتر خاطرنشان کرد: کالدرون شرایط سختی دارد. ما 22 بازیکن بزرگ در پرسپولیس داریم. در زمان برانکو به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، 13،14 بازیکن داشتیم که در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم چند بازیکن امید به میدان رفتند. امسال هم سال سختی داریم، اما سال گذشته هم از 6 مسابقه، 10 امتیاز گرفتیم و امسال 9 امتیاز. نکته بد این است که امسال مقابل مدعیان امتیاز از دست دادیم و فکر می‌کنم کالدرون از این شرایط سخت خارج می‌شود.

 

دروازه‌بان پرسپولیس در ادامه افزود: ما سه بازی مهم در لیگ برتر پیش رو داریم که اگر هر سه را ببریم، به صدر جدول می‌رسیم. اگر دست کالدرون خالی بود، می‌توانست راحت‌تر بازیکنان را در زمین بچیند، اما شرایط سخت است. او تا یک روز قبل از بازی برای انتخاب 11 بازیکن اصلی خیلی اذیت می‌شود و حضور چندین بازیکن بزرگ در پرسپولیس، کارش را سخت می‌کند.

 

بیرانوند درمورد مصدومیت سیدجلال حسینی تصریح کرد: هر وقت سن سیدجلال بالا می‌رود، کفش نو می‌گیرد. ما هم می‌گوییم شاید این آخرین کفشش باشد! او خیلی برای پرسپولیس زحمت می‌کشد اما پس از بازی با صنعت نفت مصدوم شد و دو هفته غایب بود. حسینی پیش از بازی برابر شهر خودرو چند روز تمرین کرد، اما کادر فنی صلاح دید که او با ما به مشهد نیاید. سیدجلال حالا با قدرت تمرین می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیش‌تر هم گفته‌ام اگر امسال قهرمان لیگ برتر شویم، می‌توانیم بزرگی‌مان را به هواداران‌مان ثابت کنیم، چون برانکو سه سال پرسپولیس را قهرمان کرده و حالا از تیم جدا شده است. اکنون باید خودمان را نشان دهیم تا بگویند بازیکنان هم در این قهرمانی‌ها سهم داشتند. تلاش می‌کنیم اول کالدرون موفق شود، چون اگر او قهرمان شود، بازیکنان موفق می‌شوند و نقش بازیکنان مشخص می‌شود.

 

 

 

دروازه‌بان پرسپولیس در خصوص شانس قهرمانی این تیم در لیگ برتر گفت: من هیچ‌وقت حرفی نزدم که به آن نرسم. امسال قول می‌دهم از دو جام داخلی، یک  جام می‌آوریم و این اتفاق باید رخ دهد. چون تیمی که سه سال قهرمان می‌شود، حداقل باید یک جام را نگه دارد. شک نکنید پرسپولیس از هفته هشتم یا نهم، خیلی بالا می‌آید. ما بازی‌های سخت خود مقابل استقلال، سپاهان، تراکتور، شهر خودرو و صنعت نفت را پشت سر گذاشتیم و از هفته نخست، هیچ دیداری نداشتیم که بگوییم این بازی را می‌بریم. صنعت نفت چهارم جدول است و استقلال یکی از قدرتمندترین تیم‌های پایتخت است. اگر از هفته هفتم سه یا چهار بازی را ببریم، می‌توانیم به رده اول یا دوم برسیم.

 

بیرانوند درخصوص نامزدی‌اش برای یکی از جوایز فوتبال آسیا تصریح کرد: این عنوان، جایزه رویای AFC است. من نماینده مردم بودم و به خاطر کارهایی که برای سیل‌زدگان و جمع‌آوری کمک‌های مردم انجام شد، روز هشتم آبان به مالزی می‌روم. این جایزه متعلق به مردم است و دو نامزد برای کسب این عنوان هستیم.

 

وی درمورد زمزمه‌هایی مبنی بر قرارداد 9 میلیاردی او با پرسپولیس خاطرنشان کرد: برخی تیم‌ها 3 میلیارد تومان به عنوان سقف قرارداد تعیین می‌کنند و علاوه بر آن، مبلغ دیگری به بازیکنان می‌پردازند. بازیکنانی هستند که قرارداد سه ساله می‌بندند و سالی سه میلیارد تومان دریافت می‌کنند. من سه سال برای پرسپولیس بازی کردم که کسی به این نکته اشاره نمی‌کند. هر بازیکنی به پرسپولیس می‌آید، ابتدا خودش را می‌خواهد نشان دهد. بازیکنانی که به پرسپولیس می‌آیند، اول برای هواداران و بعد به خاطر پول می‌آیند.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------