سعید مولایی شهروند مغولستان شد



اخبار,اخبار ورزشی,سعید مولایی در مغولستان
جودوکار ۲۷ ساله ایرانی که سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، بعد از درخواست پناهندگی به آلمان، حالا قبول کرده است برای مغولستان به میدان برود.

به گزارش طرفداری، بعد از فشار مسئولان ورزش ایران به سعید مولایی مبنی بر خودداری از مبارزه با ورزشکار اسرائیلی که باعث شد وی نتواند به مدال جهانی برسد، مولایی دیگر به ایران بازنگشت و به آلمان درخواست پناهندگی داد.

اخبار,اخبار ورزشی,سعید مولایی در مغولستان

 

حالا خبر می رسد که سعید مولایی، پیشنهاد باتلوگا خالتما، رئیس جمهور مغولستان را پذیرفته و شهروندی این کشور را قبول کرده است. خالتما که رئیس فدراسیون جودوی مغولستان هم هست، طی سالیان اخیر بسیاری از ورزشکاران خود را به خاطر تغییر ملیت به کشورهایی مثل امارات یا آذربایجان از دست داده بود. مغولستان نمی خواهد روند مدال گرفتنش در المپیک به خطر بیفتد و به همین دلیل طی هفته اخیر در تلاش بود که مولایی را راضی کند به تیم جودوی این کشور بپیوندد. 

 

سعید مولایی چند روز گذشته را در اولان‌باتور، پایتخت مغولستان سپری کرد تا با امکانات و وضعیت این کشور آشنا شود. رئیس جمهور مغولستان به طور اختصاصی، میزبان وی بوده و موفق شده او را راضی کند که به جای تیم پناهندگان، در تیم ملی مغولستان به میدان رود. نام سعید مولایی از همین حالا در مسابقات مسترز چین، به عنوان ورزشکار مغول، ثبت شده است. لازم به ذکر است که پاسپورت مغولستان، وضعیت به مراتب بهتری از پاسپورت ایران دارد.

اخبار,اخبار ورزشی,سعید مولایی در مغولستان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------