آذری: به شدت یک اردنگی نه، اما به عنوان مدیر یک باشگاه نمی‌توانم تحمل کنم کسی اینگونه با احساسات مردم بازی کند



اخبار,اخبار ورزشی,سعید آذری
آذری گفت: بعید می‌دانم کسی مانند ویلموتس که در میان مردم محبوبیتی ندارد، در ورزشگاه و در میان بازیکنان محبوب باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در خصوص بازی تیمش برابر سایپا، برکناری سرمربی تیم ملی و حق رشد شکاری با خبرنگاران گفت و گو کرد.

 

سرمربی سایپا یک قهرمان است

سایپا در بازی امروز هم حریف سرسختی بود و نباید خیلی به  پیروز نشدن سایپا ایراد گرفت، زیرا این تیم در حال طی کردن یک دوره گذرا است و قهرمانی مانند ابراهیم صادقی تمام تلاشش را برای موفقیت این تیم به کار گرفته است. سرمربی سایپا هم مرد اخلاق بود و هم کاپیتانی جنگنده برای این تیم. به اعتقاد من وقتی چنین شخصی سرمربی شده، باید از او دفاع کنیم. به ویژه در این شرایط که سایپا در حال پوست اندازی و جوانگرایی است، نباید همه چیز را در نتیجه ببینیم. سیاست باشگاه سایپا را نمی‌دانم و قصد ندارم در امور این باشگاه دخالت کنم، اما اتفاق خوبی در این تیم افتاده و هر چقدر بتوانیم از مربیان و بازیکنان جدید استفاده کنیم، برای فوتبال کشورمان بهتر است.   برای انتخاب سرمربی تیم ملی، مربیان داخلی خوبی داریم که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

 

تساوی عادلانه بود

امروز هم یک بازی درگیرانه و جذاب شاهد بودیم. سایپا و فولاد به خوبی مبارزه کردند و بابت بازی خوب ۲ تیم باید به صادقی و نکونام تبریک بگوییم. به اعتقاد من ۲ مربی جوان فوتبال کشورمان امروز نهایت توانشان را به کار گرفتند و این موضوع می‌تواند نوید دهنده اتفاقات خوبی برای آینده فوتبال ایران باشد. ما تمام تلاشمان را کردیم و یک امتیاز خارج از خانه برای ما نتیجه مناسبی است. تساوی در این دیدار یک نتیجه عادلانه بود.

 

به شدت یک اردنگی نه، اما به عنوان مدیر یک باشگاه نمی‌توانم تحمل کنم کسی اینگونه با احساسات مردم بازی کند

مدیران ورزشی کشور ما باید درباره ویلموتس تصمیم گیری کنند. من از شرایط قرارداد او خبر ندارم، اما رفتارش مبتنی بر نوع قراردادش است و ظاهرا در قرارداد سرمربی تیم ملی بند‌هایی است که باعث می‌شود او چنین رفتار‌هایی را بروز دهد. به شدت یک اردنگی نه، اما به عنوان مدیر یک باشگاه نمی‌توانم تحمل کنم کسی اینگونه با احساسات مردم بازی کند، آن هم پس از ۲ باخت برابر تیم‌هایی که خیلی وقت بود به آن‌ها نمی‌باختیم. از طرف دیگر بحث گرو و گروکشی که سرمربی تیم ملی بنشیند تا دنبال او بیایند اصلا جالب نیست. به اعتقاد من ویلموتس تا وقتی خوب بود که چنین اتفاقاتی رخ نداده بود و  در ترکیه بست نشینی نکرده بود. اگر به جای تاج بودم ویلموتس را برکنار می‌کردم، اما شنیدم که در قرارداد ویلموتس بندی وجود دارد که اگر اخراج شود، باید غرامت بگیرد. باید تصمیم بگیریم که این غرامت را بپردازیم و به جام جهانی برویم یا این که غرامت ندهیم و قید جام جهانی را بزنیم. البته می‌توانیم از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حدود ۲۰ میلیون دلار درآمد زایی کنیم. اگر به جای تاج بودم انتخاب می‌کردم که ۲ میلیون غرامت بدهم یا ۲۰ میلیون دلار درآمدزایی کنم.

 

بعید می‌دانم ویلموتس در رختکن تیم ملی محبوبیتی داشته باشد 

عامه مردم هم از عملکرد ویلموتس رضایت ندارند. هم خواص یعنی کسانی که کارشناسی می‌کنند و به صورت تخصصی و حرفه‌ای فوتبال را دنبال می‌کنند و مردم عادی که تخصصی در فوتبال ندارند از او راضی نیستند. بعید می‌دانم کسی که در میان مردم محبوبیتی ندارد، در ورزشگاه و در میان بازیکنان از محبوبیتی برخوردار باشد.  

 

ویلموتس حس مسئولیتی در قبال تیم ملی ندارد

همه مردم و رسانه‌ها می‌دانند که به عنوان مدیر همواره پشت مربیان تیمم بودم و تا جایی که توانستم از آن‌ها حمایت کردم، شاید در جایی مدیران کارخانه از من قدرت بیشتری داشتند و آن‌ها را برکنار کردند. وقتی یک دوره لیگ داریم که در آن ۳۰ بازی برگزار می‌شود و در کنار آن جام حذفی هم برگزار می‌شود، بهتر است ریسک نکنیم و مربی را نگه داریم، اما در تیم ملی که فرصت کمی داریم و با کمی غفلت ممکن است جام جهانی را از دست بدهیم، باید یک کاری انجام دهیم. فکر می‌کنم ویلموتس حس مسئولیتی در قبال تیم ملی ندارد، زیرا اگر این طور بود اکنون باید ۶ امتیاز از ۲ بازی آخر می‌گرفتیم؛ بنابراین سالی که نکوست از بهارش پیداست. تاج باهوش‌تر از این صحبت‌ها است و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون و وزارت ورزش با تحلیل‌های کارشناسی شان اگر به این نتیجه برسند که ویلموتس باید برود، لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.

 

به خودم اجازه نمی‌دهم درباره مدیرعامل یک باشگاه دیگر صحبت کنم

او درباره صحبت‌های مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که گفته بود برخی‌ها در فدراسیون دوست ندارند پرسپولیس قهرمان شود گفت: به عنوان مدیرعامل یک باشگاه  و یک آدم حرفه‌ای به خودم اجازه نمی‌دهم درباره مدیرعامل یک باشگاه دیگر حرف بزنم.

 

وقتی حق ترانسفر را هم بگیریم دیگر کسی به ما نمی‌خندد

آذری درباره به نتیجه رسیدن شکایات باشگاه ذوب آهن از روبین کازان درباره حق رشد شکاری گفت: نخستین بار است که یک باشگاه ایرانی حق آموزش می‌گیرد و برخی‌ها می‌توانند به این قضیه بخندند، شاید هم یک روزی گریه کردند. به هر حال کسی که از قوانین اطلاعی ندارد می‌خندد، اما مطمئن باشید پولی که توسط همکاران ما در روبین کازان پرداخت می‌شود و تا یک سنت آخر آن را هم می‌گیریم مربوط به حق آموزش است و با حق ترانسفر متفاوت است که حق ما در این زمینه ۵ میلیون دلار است که می‌توانیم ۱۰ تا ۱۵ درصد این مبلغ را بگیریم که مبلغی در حدود ۵۰۰، ۶۰۰ هزار دلار می‌شود و در آن صورت دیگر نمی‌خندند، گریه می‌کنند.  

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------