آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سکته ناقص استقلال برابر شمس آذر/ پس گرفتن صدر از پرسپولیس با شوک!

تیم فوتبال استقلال که برای یک روز صدر جدول را به رقیب سنتی داده بود، در هفته بیست و چهارم لیگ برتر برابر شمس آذر قزوین به…

جوکوویچ برای هشتمین بار فاتح اپن استرالیا شد



اخبار,اخبار ورزشی,جوکوویچ
تنیسور صربستانی با پیروزی برابر دومینیک تیم توانست برای هشتمین بار قهرمان اپن استرالیا شود.

به گزارش ایسنا، فینال تنیس اپن استرالیا یکشنبه بین نواک جوکوویچ و دومینیک تیم برگزار شد و تنیسور صربستانی با پیروزی ۳ بر ۲ توانست برای هشتمین بار فاتح این رقابت ها شود. 

 

جوکوویچ با قدرت شروع کرد و علاوه بر این که گیم نخست را به خود اختصاص داد توانست بریک کند تا نتیجه ۲ بر صفر شود. تنیسور صربستانی گیم سوم را هم با پیروزی به پایان رساند. بالاخره تیم یک گیم را به نام خود ثبت کرد و نتیجه ۳ بر یک به نفع جوکوویچ شد. مرد شماره دو جهان گیم پنجم را با پیروزی به پایان رساند. در ادامه تیم به سختی توانست نتیجه را ۴ بر ۲ کند. مرد شماره پنج جهان که با گذشت زمان بهتر می شد توانست بریک کند و اختلاف را به حداقل برساند. برتری تیم ادامه داشت و بالاخره نتیجه را به تساوی رساند. در گیم نهم که جوکوویچ به شدت عصبانی بود حریف اتریشی اش را شکست داد تا ۵ بر ۴ پیش بیفتد. رقابت نزدیک دو تنیسور در گیم دهم ادامه داشت و پس از چند تساوی در نهایت تیم با دو اشتباه در سرو، ست نخست را ۶ بر ۴ واگذار کرد. 

 

با وجود اینکه جوکوویچ ست دوم را با پیروزی شروع کرد اما دو گیم پیاپی را واگذار کرد تا تیم ۲ بر یک پیش بیفتد. مرد شماره پنج جهان گیم چهارم را هم به خود اختصاص داد تا نتیجه ۳ بر یک شود. بالاخره تنیسور صربستانی یک گیم دیگر را به نفع خود کرد و اختلاف به حداقل رسید. زمانی که نتیجه ۴ بر ۳ به نفع تیم بود جوکوویچ توانست بریک کند و دو تنیسور در نتیجه ۴ بر ۴ برابر شدند. شروع گیم نهم با یک رالی تماشایی همراه شد که در نهایت با پیروزی مرد شماره دو جهان به پایان رسید. رقابت جذاب دو تنیسور ادامه داشت و این بار تیم بریک کرد. مرد شماره پنج جهان اکنون یک گیم با پیروزی در این ست فاصله داشت که در نهایت این اتفاق افتاد. تنیسور اتریشی ست دوم را با پیروزی ۶ بر ۴ تمام کرد و بازی یک بر یک شد. 

 

ست سوم شرایط کاملا تغییر پیدا کرد و تیم کاملا برتر از جوکوویچ عصبانی بود. مرد شماره پنج جهان چهار گیم نخست خود را به نفع خود پایان داد و نتیجه ۴ بر صفر شد. بالاخره جوکوویچ در گیم پنجم پیروز شد اما گیم بعدی را از دست داد. در ادامه نتیجه ۵ بر ۲ شد و تیم با توجه به در اختیار داشتن سرو می توانست به راحتی برنده این ست شود. با این حال حریف صربستانی اش تمام تلاشش را کرد این اتفاق نیفتد. رقابت دو تنیسور در این گیم ۹ دقیقه طول کشید و در نهایت تیم پیروز شد و  ۲ بر یک پیش افتاد. 

 

جوکوویچ ست چهارم را با پیروزی آغاز کرد و در ادامه نتیجه ۲ بر یک به نفعش شد. بر خلاف ست های گذشته از شروع، رقابت دو تنیسور نزدیک بود. هر گیم که سرو در اختیار تنیسور ها بود برنده می شدند. زمانی که بازی ۴ بر ۳ به نفع مرد شماره دو جهان شد او توانست بریک کند و نتیجه را ۵ بر ۴ کند. برتری تنیسور صربستانی ادامه داشت و او با برد در گیم بعدی ست چهارم را با پیروزی به پایان رساند. بر این اساس قهرمان نخستین گرند اسلم سال در پنجمین ست باید مشخص می شد. 

 

سرو گیم نخست در اختیار تیم قرار داشت. او توانست پیروز شود اما جوکوویچ بازی را مساوی کرد و در ادامه با بریک ۲ بر یک پیش افتاد. مرد شماره دو جهان که به نظر می رسید شکست را در فینال قبول کرده است اکنون به قهرمانی نزدیک شده بود. او گیم بعدی را هم در یک رقابت نزدیک به خود اختصاص داد. در ادامه نتیجه ۴ بر ۳ به نفع مرد شماره دو جهان شد. برتری جوکوویچ ادامه داشت و بازی ۵ بر ۴ شد. در نهایت مرد شماره دو جهان گیم بعدی را نیز با پیروزی به پایان رساند و پس از چهار ساعت رقابت فاتح نخستین گرند اسلم سال شد. 

 

این هفدهمین گرند اسلم جوکوویج بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------