اسکوچیچ: می‌دانم مسئولیت سنگینی دارم/ ایرانی‌ها با فوتبال زندگی می‌کنند



اخبار,اخبار ورزشی,اسکوچیچ
سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران اعتراف کرد مسئولیت سنگینی بر روی دوش او گذاشته شده است.

به گزارش تسنیم، دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگو با روزنامه «نووی لیست» چاپ ریکا کرواسی گفت:گوشی تلفن همراهم نزدیک است از روی میز زمین بیفتد، آنقدر که افراد مختلف زنگ می‌زنند و به من تبریک می‌گویند.(باخنده) خبر سرمربیگری من در شبکه‌های اجتماعی پخش شده و از کرواسی و اسپانیا تماس‌های زیادی دریافت کرده‌ام.

 

او که حالا پس از مربیانی همچون تومیسلاو ایویچ، استانکو پوکله‌پوویچ، میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکویچ، پنجمین سرمربی کرواتی است که هدایت تیم ملی ایران را برعهده می‌گیرد، اظهار داشت: این اتفاق جالبی است. به طور کلی باید بگویم مربیان کروات در ایران همیشه مورد استقبال قرار گرفته‌اند و این را در این سال‌ها که سرمربی تیم‌های ایرانی بوده‌ام، به خوبی حس کرده‌ام.

 

اسکوچیچ اضافه کرد: این برای من افتخاری است که در زمره مربیان بزرگ کرواسی قرار گرفتم که در کارنامه حرفه‌ای‌‌شان سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران دیده می‌شود. نکته مهم این است که مردم با ما آشنا نیستند و آنها از لحاظ ابعاد و اهمیت سرمربیگری تیم ملی حساسیت ندارند و حتی ممکن است درک اشتباهی از این موضوع داشته باشند. ایران یک کشور بزرگ فوتبالی است و ایرانی‌ها با فوتبال زندگی می‌کنند و این رشته ورزشی برای آنها بسیار مهم است.

 

سرمربی 51 تیم ملی که از سال 2013 در فوتبال باشگاهی ایران فعال است و سابقه هدایت تیم‌های ملوان، فولاد، خونه‌به‌خونه و صنعت‌نفت را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، تصریح کرد: با سه باشگاه از چهار باشگاه ایرانی که هدایت‌شان را برعهده داشتم، بهترین نتایج تاریخ این باشگاه‌ها را کسب کردم. فکر می‌کنم این موضوع در انتخاب من به عنوان سرمربی جدید تیم ملی حیاتی بود. مسئولان فدراسیون فوتبال کسی را می‌خواستند که شناخت خوبی از ذهنیت و ارزش‌های فوتبالیست‌های ایرانی داشته باشد و کسی که از رویدادهای فوتبالی در ایران آگاه باشد.

 

اسکوچیچ خاطرنشان کرد: می‌دانم که حالا مسئولیت سنگین‌تری به روی دوشم است. گذشته از اینها هدایت تیم ملی فوتبال ایران پیش از ویلموتس، در دو دوره جام جهانی برعهده کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین رئال مادرید و مربی سابق منچستریونایتد بوده، به همین خاطر می‌توانید متوجه شوید که چرا این بزرگترین چالش حرفه‌ای من است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------